Paulex Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Som regel når jeg drar på tur så får jeg diare. Av en eller annen grunn. Er egentlig uansett om jeg drar lengere enn en times tid eller til ett annet land. Så går det over etter 1 dag når jeg er hjemme igjen. Dette plager meg greit masse siden jeg ikke ANER hvordan jeg skal forhindre det ^^ Noen tips? (Ingen smerter, bare høy rumling i magen og diare) Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Syrenøytraliserende tabletter? Finnes jo også legemidler mot diaré du får uten resept. (Husker ikke navnet, går reklame for den på tv3.) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Nervøsmage i forbindelse med reise er vanlig, magen din er altså nervøs under hele reisen? Lenke til kommentar
binko Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det skal vel finnes noen tabletter der ute som nøytraliserer, er jeg ganske sikker på! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 merkelig.. kan du være ett medisinsk fenomen tro? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Til sydenturer o.l anbefales idoform, fås kjøpt på et apotek nær deg. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Vel, uansett hvor jeg drar omtrent så rumler magen høyt og jeg får diare aka. vann omtrent. Og ja, enten jeg skal til kina eller moss. Samma suppa. Skjønner egentlig ikke hvorfor, kunne jo vært mosselufta i moss så det var ett dårlig eksempel, men uansett. Sett den reklamen og, comp...ett eller annet. Er uansett rart. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Er du ellers nervøs når du skal ut å reise? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Jeg hadde diare hele veien hjem på nattbussen fra kristiansand til oslo for et par år siden. Det var litt kjipt å springe på den bittelille bussdassen et par ganger i timen. Særlig når det kom mot morgenen og folk våknet og ville på dass, så hadde jeg stinka ned hele doen før de slapp inn. Endret 5. juli 2007 av Bitex Lenke til kommentar
binko Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Dagens våkn.opp historie Bitex! Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Er du ellers nervøs når du skal ut å reise? 9012903[/snapback] Er vel her noe av det rare ligger. Jeg er ikke nervøs i det hele tatt for å reise eller være borte fra Norge ect. Det er ja, virker som en kronisk diare med magerumling når jeg er så og si borte fra fylket mitt. Er mest rumlingen som er plagsom siden folk hører den. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Kan det være noe psykisk som ligger i underbevisstheten din? Et skikkelig ille tilfelle av diare på ferie som liten? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Har ikke prøvd det selv, men Imodium skal visstnok hjelpe på slikt. Dette må du riktignok ha resept for å få ut med mindre det er akutt. Et alternativ er sådann Imodium comp (som det reklameres om for tiden) som ikke er reseptpliktig (mulig det riktignok er begrensning i antall piller du kan få). Det finnes andre alternativer til Imodium, men disse er såvidt jeg veit reseptbelakt (kommer bare på Loperamid i farten). Ellers kan man huske på at blant annet bannan og blåbær binder opp magen, mens det kan være en fordel å holde seg unna f.eks svært fet mat. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 må selv alltid på do før jeg skal noe (på jobb, butikken, kamerat etc), og hvis jeg skal på byn er det ekstra ille:) men men, overlever det og Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Det lese ut som du lider av irritabelt tarm syndrom (Irritable bowel syndrom). Det kan forekommer p.g.a. stress; relatert med reise, eller mat osv.. Det som kan hjelpe er loperamide; eg. Imodium eller lopedium. Har ikke prøvd det selv, men Imodium skal visstnok hjelpe på slikt. Dette må du riktignok ha resept for å få ut med mindre det er akutt. Som kan kjøpes reseptfritt i apoteket. Spør etter imodium eller stoffet: Loperamide. Lykketil vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå