Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"nervøs" mage på tur.

Paulex

Anbefalte innlegg

Som regel når jeg drar på tur så får jeg diare. Av en eller annen grunn.

Er egentlig uansett om jeg drar lengere enn en times tid eller til ett annet land.

Så går det over etter 1 dag når jeg er hjemme igjen.

Dette plager meg greit masse siden jeg ikke ANER hvordan jeg skal forhindre det ^^

Noen tips?

(Ingen smerter, bare høy rumling i magen og diare) :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, uansett hvor jeg drar omtrent så rumler magen høyt og jeg får diare aka. vann omtrent.

Og ja, enten jeg skal til kina eller moss. Samma suppa.

Skjønner egentlig ikke hvorfor, kunne jo vært mosselufta i moss så det var ett dårlig eksempel, men uansett.

Sett den reklamen og, comp...ett eller annet. Er uansett rart.

Lenke til kommentar

Jeg hadde diare hele veien hjem på nattbussen fra kristiansand til oslo for et par år siden. Det var litt kjipt å springe på den bittelille bussdassen et par ganger i timen. Særlig når det kom mot morgenen og folk våknet og ville på dass, så hadde jeg stinka ned hele doen før de slapp inn.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Er du ellers nervøs når du skal ut å reise?

9012903[/snapback]

Er vel her noe av det rare ligger.

Jeg er ikke nervøs i det hele tatt for å reise eller være borte fra Norge ect.

Det er ja, virker som en kronisk diare med magerumling når jeg er så og si borte fra fylket mitt. Er mest rumlingen som er plagsom siden folk hører den. :nei:

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd det selv, men Imodium skal visstnok hjelpe på slikt. Dette må du riktignok ha resept for å få ut med mindre det er akutt. Et alternativ er sådann Imodium comp (som det reklameres om for tiden) som ikke er reseptpliktig (mulig det riktignok er begrensning i antall piller du kan få). Det finnes andre alternativer til Imodium, men disse er såvidt jeg veit reseptbelakt (kommer bare på Loperamid i farten). Ellers kan man huske på at blant annet bannan og blåbær binder opp magen, mens det kan være en fordel å holde seg unna f.eks svært fet mat.

Lenke til kommentar

Det lese ut som du lider av irritabelt tarm syndrom (Irritable bowel syndrom).

Det kan forekommer p.g.a. stress; relatert med reise, eller mat osv..

Det som kan hjelpe er loperamide; eg. Imodium eller lopedium.

Har ikke prøvd det selv, men Imodium skal visstnok hjelpe på slikt. Dette må du riktignok ha resept for å få ut med mindre det er akutt.

Som kan kjøpes reseptfritt i apoteket.

Spør etter imodium eller stoffet: Loperamide.

Lykketil

vaio ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...