Evleos Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Står for tiden ovenfor et oppgraderings valg, trenger ny ram.. Tenkte at mens jeg er først i gang kjøper meg noe bra minne, PC400 støttende minne(Skal overklokke, Amd sys:) Ser at Komplett fører TwinMos, det er vel bra? noen nye Twin Mos brikker med Winbond brikker kommer og inn.. Winbond, er ikke det slikt som Crucial bruker på sine...rimelige... brikker? Tenker meg en max på 211mhz @ cas 2 (skruv vel opp ram spenningen) Er det ellers noen som vet tid ram prisene vil synke litt (husker tidene når en kunne få de for 300kr...=) Takk for alle svar... Ha en fin diskusjon! Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Winbond er jo ikke akkurat billige brikker, Corsair XMS brikkene, som trossalt er kjent som noe av de raskeste benytter seg av Winbond. TwinMos brikkene jeg har vært borti har alltid vært meget villlige til å kjøre på høyere hastigheter enn de er spesifisert for, men det kommer ann på hvor mye penger du har, Corsair er jo kjent som noe av det beste, men tester viser at man like gjerne kan kjøre twinmos, its all about the money =) Dessuten hvis du regner litt på ytelse pr kr så er ikke ram så veldig mye dyrere. La oss ta eksempel i TwinMos PC133 512MB brikke til 619,- og TwinMos PC2100 til 1013,- PC133 skal vel takle rundt 1064 MB/s (133*64/8) mens PC2100 takler ca det dobbelte, og i tillegg kan klokkes en del, noe pc133 ikke kan, iaffal ikke like mye, hvis du da ser på pris pr mb/s finner du jo fort ut at prisene ikke er så mye høyere =) Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Snakker om ddr, 211mhz (422mhz bragging points) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå