Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

skoleplass til høsten?

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre dersom jeg ikke får noe skoleplass til høsten? jeg har 2, 2'ere å 1'ener resten er 3'ere. 1'eren er i matte, er veldig skuffet over den men hva kan jeg gjøre med det nå lissom?

på vigo.no står det at jeg er på venteliste på alle ting jeg har søkt meg inn på. er

Ordinært ventenr

1 ) 6 plass

2) 11 plass

3) 7 plass

4) 4 plass

5) 31 plass

6) 7 plass

dette syns jeg er fryktelig dårlig :blush:

Hva mener dere. hva burde jeg gjøre dersom jeg ikke kommer inn? finne meg en jobb, ta et friår?

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-120696

Jeg trodde det var slik at man hadde krav på å komme inn på hvert fall en ting? Sånn var det da jeg søkte meg til VGS i 2005. Men hvorfor har du fått svaret så tidlig?, hos oss er det ikke kommet enda.

Lenke til kommentar
du har krav på tre år på vidregående

9009738[/snapback]

Jeg tror du har krav på fire år.

Noen som kan bekrefte?

9010527[/snapback]

Kommer an på hvilken linje du velger. Men hvis du kommer inn på en linje som går utover 4 år, så ja, da har du krav på 4 års videregående utdanning.

Lenke til kommentar

jeg kan love deg at du får komme inn på en av de:)

Jeg er på venteplass 37 og har fortsatt håpet. Grusomt høyt snit på allmen i år. De prioriterer de over 4. Ja jeg fikk 4.07 venninne fikk 4.5 begge på venting dog hun på 4 plass.

Endret av mr-Steen
Lenke til kommentar
Og i tillegg ett hvileår vel?

9011560[/snapback]

Nei! Man har som en har sagt krav på bare 3 års videregående opplæring, MEN om kurset går over 4 år har man krav på alle de 4 årene.

9014472[/snapback]

Stemmer, men tar man fagbrev har man ikke rett på allmenn påbygg etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er litt baklengs at man ikke har rett på å ta allmenn påbygg om man har fagbrev. For hva er egentlig poenget med allmenn påbygg om ikke å gi folk som ikke har allmennfagene fra før, generell studiekompetanse.

Jeg ser så altfor forbanna ofte at de som faktisk går på allmenn påbygg er folk som typisk faller i kategorien "vet ikke hva jeg skal gjøre", istedet for de folkene som faktisk har planlagt flere år frem i tid med høyskole/universitet.

Men det er vel egentlig ikke så gale at det gjør noe, allmenn påbygg er drita kjedelig, og da er det bare positivt å ta det privatist hvor lærerne mest sannsynlig er noe bedre enn de hatfulle fylkeskommune-ansatte-lærerne.

Lenke til kommentar

Hva er sjansen for at du ikke kommer inn på den skolen du går på ?

Jeg har noenlunde samme snitt som trådstarter, og har søkt skolen jeg går på som 1. valg. Har selvsagt lyst å gå der, og jeg er ganske sikker på det vil bli både bedre og gøyere nå i VG2 pga. vi får fagene vi har valgt. (Hos meg: Internasjonal Engelsk, Rettslære, Sosiologi og sosialantropologi og xmatte)

Men, hva er sjansen for at du faktisk ikke kommer inn igjen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...