Gå til innhold

Kritiser gjerne mitt bilde av en vegglampe !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en gangs skyld så synes jeg den effektbruken med en fargeklatt i et sorthvitt-bilde fungerer for meg. Det er ikke noe stort mesterverk, men fargen er behagelig, og det er langt fra noe glansbilde. Hadde ikke den kulen vært så skitten og gritty, så hadde jeg ikke likt det. Jeg liker det som ser røft og upolert ut for tiden, sett bort fra biler. De skal altid skinne som en sol.

Som sagt ikke noe mesterverk, og neppe et spennende bilde, men jeg forstår godt hvorfor du liker det.

Lek gjerne med detaljer i deres egne hjem, nå som sommeren er avlyst for i år på østlandet (hvis det er der du bor). Man lærer av det også, og man trenger ikke bare ta dråpebilder når man er hjemme.

Lenke til kommentar

Takk for det. Går ikke inn for mesterverk hver gang heller, men dette er definitivt noe jeg ville hatt på min egen vegg. Ikke fordi det er jeg som har tatt det, men siden jeg liker enkle bilder.

Jeg er ikke glad i malerier og sånt jeg. Foreldrene mine har tonnevis av det på veggene, og jeg syntes det bare er altfor mange farger og tull. Liker å ha noe som kan beundres men fortsatt kan være nøytralt i et rom.

Lenke til kommentar

Tja, et maler trenger ikke være et kaos av farger. Det avhenger av kunstkjøperens smak hvor fargerike bilder man har på veggen, og din smak er tydeligvis ikke det samme som dine foreldres (stort sjokk, he he).

Malerkunsten er like variert som fotokunsten, faktisk mer variert. Jeg liker også bilder som inneholder nesten ingenting selv, og kanskje jeg skal publisere et slik selv, en av disse dagene. Kunne vært en forfriskende avveksling fra de bildene jeg har bidratt med i det siste.

Lenke til kommentar

Liker bildet jeg og. Eneste jeg kan klage på for min del er at jeg synes bakgrunnen kunne vært mer diffus, slik som den er foran kulen. Ikke like mørk, men uskarp liksom. Da tror jeg kulen ville blitt mer fremtredende, slik den står nå blir du litt distrahert av bakgrunnen.

Men alt i alt, ett veldig bra bilde også slik det er nå ;)

Lenke til kommentar

Nei, jeg synes ikke det gjør noe.

Det gylne snitt er et greit utgangspunkt i mange tilfeller, og gjør ofte bilder mer spennende å se på, men som alle andre komposisjonsprinsipper skal det ikke følges slavisk. Når motivet "tillater" det er symmetri en stilig greie, og i dette tilfellet funker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...