Gå til innhold

Test: Fem trådløse tastatur+mus pakker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget bra tastatur på "Logitech Cordless Desktop Comfort" pakka.

Har selv "billigversionen" av denne med uten ekstraknapper og tastaturet er i hvit finnish.

Blir du først vant med det tastaturet så lengter du ikke etter noen andre.

Å ha et "delt" tastatur er uvant i begynnelsen, men får du ført satt deg ned med det i en måned så er det et litte mareritt og gå tilbake til det gammle vanlige.

Dessuten så får du trent touche'en din, noe som går automatisk hos meg nå når jeg er på skola og bruker 133'ene.

Lenke til kommentar

Jeg er så heldig og har nettop vinneren av testen, Logitech Cordless Desktop Pro Comfort. Jeg har ikke angret noe på kjøpet jeg gjorde, det er litt høy pris synes jeg, men jeg tenkte at det var viktig at jeg hadde et tastatur som jeg er fortrolig med å liker. Det var litt uvant i starten å gå over fra "vanlig" tastatur til et som er delt. Jeg er meget fornøyd med og kan anbefale selve tastaturet. Når det gjelder Musa så er jeg ikke så fornøyd, den er noe treg, det er skyldig den lave oppdaterings hastigheten + overføringa. Når jeg spiller spill som krever ganske raske bevegelser med musa så merker jeg med en gang at den "lagger" når det raske bevegelser. f.eks. når jeg snur meg fort "panic" og skal etterpå justere etter sikte så tar det litt tid, i forhold til mus med ledning, å få sikte i riktig sted... Dette var så irriterende at jeg tok frem den gamle musa mi Logitech MouseMan iFeel.

men totalt sett er jeg fornøyd..

Lenke til kommentar
Synd musa ikke egner seg for oss outcasts of society (venstre hendte), men tastaturet er greit

Jeg er og venstrehendt, men jeg var så "heldig" å prøve pc første gang borte, og dermed begynte jeg å bruke høyra handa.

Så jeg lurer på (litt offtopic) av de som er venstrehendte, bruker allle venstrehanda eller er det flere som bruke høyre (som meg)

Lenke til kommentar
Synd musa ikke egner seg for oss outcasts of society (venstre hendte)' date=' men tastaturet er greit[/quote']

Jeg er og venstrehendt, men jeg var så "heldig" å prøve pc første gang borte, og dermed begynte jeg å bruke høyra handa.

Så jeg lurer på (litt offtopic) av de som er venstrehendte, bruker allle venstrehanda eller er det flere som bruke høyre (som meg)[/

quote]

jeg bruker venstrehånda... og det er helt naturlig for meg...

litt synd fordi Logitch dual optical ligger litt bedre i høyre en i venstre hønd...

Lenke til kommentar

Jeg har Logitech Cordless Desktop Comfort, og er i grunnen gangske fornøyd, men det er en ting som irriterer meg så grenseløst, og det er at de har flytta Home/End opp over de andre tastene i den bolken, og det gjør at jeg trykker Page Up/Down når jeg egentlig ikke skulle det. Jeg syns de skulle ha bytta om tastene her, for jeg bruker da aldri Page Up/Down når jeg har scrolle-hjul, og Home/End bruker jeg ganske ofte.

Spesielt i forbindelse med programmering og utfylling av forskjellige ting på websider.

Det å si at trådløs mus ikke funker for gamere er både rett og feil. Jeg personlig spiller mest simulatorer som Transport Tycoon, og ellers mye bilspill (med ratt), så jeg kan ikke si at jeg har opplevd så mye plagsom lagging med musa :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
når jeg snur meg fort "panic" og skal etterpå justere etter sikte så tar det litt tid, i forhold til mus med ledning, å få sikte i riktig sted... Dette var så irriterende at jeg tok frem den gamle musa mi Logitech MouseMan iFeel.

Du kan jo bruke begge musene, en for vanlig og en for gaming.

Jeg har cordless opt, og er godt fornøgd med det. Liker veldig touchen på tastaturet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
På KeyTronic lifetime designer tastaturet står "kun ps/2" under minuspunkter. Mulig jeg er litt grønn på dette, men hvorfor trenger man usb-tilkobling på tastatur og mus? Har det noen fordeler?

Det finnes dessverre endel folk som synes at dess flere snarveier på skrivebordet de har, og dess flere enheter de har tilkoblet USB-portene, dess tøffere er de, og dess bedre pc har de. Min innstilling er nok motsatt. USB-portene klarer ikke like høy oppdateringsfrekvens som PS/2 etter det jeg vet. Jeg kjører iaf min Logitech Dual Optical på 200MHz, og da kan det vel ikke bli så mye bedre? Men det kan jo hende noen ser store fordeler med å kunne hotswappe fra mus og tastatur uten å risikere noen skade på HK-et. Jeg for min del bruker ikke ekstern mus eller tastatur på laptopen, og på min stasjonære pc har jeg ikke noe behov for å koble til og fra sanne ting hele tia.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må bp bare si meg enig med at dette tasaturet er kjempebra, utenom en ting... som noen nevnte her oppe...

De har byttet plass på home, end, insert, page up, delete, pagedown tastene...

Litt rart at Hardware.nos test ikke nevner det egentlig, for det tar lang tid å bli vant med det. Jeg hadde en "natural" keyboard fra før av, så at tingene er delt, og knappene i litt andre størrelser ble jeg fort vant med, men å bytte plass på dem, det blir vanskelig.

Ser at flere nye "delte" keyboard er slik, så dette er vel en ny standard...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...