benbeni89 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Heisann! Tenkt å kjøpe et greit anlegg til Mazda 626. Har ca 5-8000kr +- og bruke. Så lurte på om noen kunne linke til noe bra til denne prisen. Jeg vet ikke hvor jeg skal kikke eller noe. Kanskje brukt? Hvor skal jeg kikke etter brukt? Takk =) Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Heisann! Tenkt å kjøpe et greit anlegg til Mazda 626. Har ca 5-8000kr +- og bruke. Så lurte på om noen kunne linke til noe bra til denne prisen. Jeg vet ikke hvor jeg skal kikke eller noe. Kanskje brukt? Hvor skal jeg kikke etter brukt? Takk =) 9009028[/snapback] skal du ha sub eller ikke? hvor store høyttalere er det plass til?? Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Heisann! Tenkt å kjøpe et greit anlegg til Mazda 626. Har ca 5-8000kr +- og bruke. Så lurte på om noen kunne linke til noe bra til denne prisen. Jeg vet ikke hvor jeg skal kikke eller noe. Kanskje brukt? Hvor skal jeg kikke etter brukt? Takk =) 9009028[/snapback] skal du ha sub eller ikke? hvor store høyttalere er det plass til?? 9009676[/snapback] Hmm.. Kan vel ha sub, selv om jeg har koffertlokk? Sånn som er "stengt". Sånn (Er ikke den, men samme kofferlokk): http://personal.inet.fi/koti/tpls/masta2.jpg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det første du må finne ut er mulighetene du har. Er det tillaget hull i hattehylla? Er der tillaget for høgtalere i dørene, i dashbordet etc? Dette må du finne ut, og finne dimensjonene. Da er det mye lettere å gi tips om hva som bør sitte hvor=) Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Det første du må finne ut er mulighetene du har. Er det tillaget hull i hattehylla? Er der tillaget for høgtalere i dørene, i dashbordet etc?Dette må du finne ut, og finne dimensjonene. Da er det mye lettere å gi tips om hva som bør sitte hvor=) 9011174[/snapback] Okay, skal prøve å finne ut av dette Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Skal du ha sub med en lukket koffert, bør du lage bassporter i hattehyllen - ellers kunne du like godt ha kjørt med subkassen på en tilhenger. Bare et tips. Selv ville jeg nok droppet 6x9 i hattehyllen, kjøp heller et kurant frontsett (Hvis det er laget plass til dette. Ellers er det bare å trå til med glassfiber. ^^). Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Nå vet jeg ikke hvilken årsmodell du har, men mener de av nyere typen har rimelig bra høyttalere i bilen standard. Da ville jeg anbefalt en spiller med regulerbart delefilter for høyttalere, slik at du kan fjerne bass fra alt foran og bak i bilen, så ville jeg kjøpt en rimelig 8 eller 10" ferdig kasse, og en grei forsterker. Til den prisen du sier får du ikke rølpeanlegg #1, men du har potensiale for veldig pen lyd. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 EvenT: Da blir det vel ikke noe sub da vil jeg tro. UnZane: Dette er snakk om en 1990 modell. Så den har ikke så gode høyttalere dessverre Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg målte i familibeilen vår, en 323, og der var det fint plass til to 10tommere i hattehylla. Kan jo bare ha kassene på undersida av hylle liksom. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg målte i familibeilen vår, en 323, og der var det fint plass til to 10tommere i hattehylla. Kan jo bare ha kassene på undersida av hylle liksom. 9037274[/snapback] OKay.. Jeg skal måle når bilen er i hus senre i kveld. Oppdaterer da Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 EvenT: Da blir det vel ikke noe sub da vil jeg tro. UnZane: Dette er snakk om en 1990 modell. Så den har ikke så gode høyttalere dessverre 9015389[/snapback] Det betyr ikke at du ikke kan ha sub, men det er ikke like enkelt som med en "åpen" bil. Du kan f.eks. lage en kasse hvor du har bassporter opp gjennom hattehyllen, eller du kan sette to 10" (hvis det er plass) rett i hattehyllen med kasser under. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg målte bak i hatt-hylla nå. Det var 1.2m i lengden, og bare 23cm i bredde! Så det jeg tenkte da, var om det er noen greie høytalere som er så små. Har ikke fått målt forran enda. Noen sånne 6x9 høytalere da? Men trur det holder med 5000 for anlegget. Trenger egentlig ikke så sykt bra. Bare det er litt trøkk i det! Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Kom igjen da folkens! Er vel noen som har noen forslag?? Blir 6x9 høyttalere for store? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Kom igjen da folkens! Er vel noen som har noen forslag?? Blir 6x9 høyttalere for store? 9081728[/snapback] Nei, det er greit det, men jeg hadde anbefalt 8", hvis du får plass til det, muligens et 3-veis sett (3 høyttalere) med en 8", en 4/5,25/6,5", og en diskant. Mulig det blir litt overkill, og et 2-veis er ikke så ille det heller , da muligens med en 8/6,5" og en diskant Kanskje det her er noe for deg? EDIT: skulle du ha spiller med i de 5k også? Endret 16. juli 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Kom igjen da folkens! Er vel noen som har noen forslag?? Blir 6x9 høyttalere for store? 9081728[/snapback] Nei, det er greit det, men jeg hadde anbefalt 8", hvis du får plass til det, muligens et 3-veis sett (3 høyttalere) med en 8", en 4/5,25/6,5", og en diskant. Mulig det blir litt overkill, og et 2-veis er ikke så ille det heller , da muligens med en 8/6,5" og en diskant Kanskje det her er noe for deg? EDIT: skulle du ha spiller med i de 5k også? 9081830[/snapback] Det jeg skal ha er: Høyttalere til å ha i hatthylla bak, høytallere framme ( skal måle der idag), spiller og en forsterker Må kanskje opp i mer enn 5000,- ? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Skal du ha subb/subber i bilen er det ikke gunstig med 6*9 evt andre høytalere i hattehylla da subbene kommer til å skyve på 6*9 tommerene og føre til dårligere lyd. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg trur ikke jeg skal ha sub serru.. Se litt lenger opp så ere en som sier det blir dårlig, siden jeg har lukken koffertlokk.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg trur ikke jeg skal ha sub serru.. Se litt lenger opp så ere en som sier det blir dårlig, siden jeg har lukken koffertlokk.. 9083878[/snapback] Men, som flere sa, du kan også montere bassporter, sånn som den her Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg trur ikke jeg skal ha sub serru.. Se litt lenger opp så ere en som sier det blir dårlig, siden jeg har lukken koffertlokk.. 9083878[/snapback] Men, som flere sa, du kan også montere bassporter, sånn som den her 9086742[/snapback] SÅ den går lism rett fra suben og opp i hatthyla da eller?? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) SÅ den går lism rett fra suben og opp i hatthyla da eller?? 9087640[/snapback] Nesten, du lager hull til den i hattehylla , så går den igjennom Endret 17. juli 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå