dash Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har nettopp fått meg en DVDkit, som man bruker till å koble pcen til tv-en. Men det viser seg at pluggen på S-video kabelen ikke passer til pluggen på skjermkortet mitt. Tv-ut kontakten på skjermkortet har plass til 9 pinner(har 9 hull), og s-video kabelen har bare 4 pinner. :-? Så jeg lurer på om jeg trenger en spesiell kabel, da ikke den "vanlige" s-video kabelen ikke passet. Lenke til kommentar
Jallamannen Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 tror du får tak i den kabelen på elkjøp, tror jeg har en slik kabel,og den hadde de der.. husker desverre ikke hva den kontakten heter Lenke til kommentar
JSS Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Selvom det er 9 pinner på kontakten på skjermkortet så passer det med vanlig 4 pins s-video kabel. Grunnen til at den har 9 pinner er sikkert fordi du video inn eller at det både comåosite og s-video. Lenke til kommentar
dash Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 nei, jeg får den ikke til å passe. det er en liten svart pinne som stikker opp fra s-video kabel som er i veien. Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Hva slags skjermkort har du? Og hvor kjøpte du kabelen? Lenke til kommentar
Neo Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Du må bare ha en overgang. Det pleier å følge med selve grafikk-kortet. Sjekk esken du fikk den i.. Det er en liten lednings-stump Lenke til kommentar
dash Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Hva slags skjermkort har du? Og hvor kjøpte du kabelen? Har et GeForce2 Titanium, Tvkit'n kjøpte jeg på psdata Du må bare ha en overgang. Det pleier å følge med selve grafikk-kortet. Sjekk esken du fikk den i.. Det er en liten lednings-stump Tror nok ikke jeg fikk med en slik da jeg kjøpte kortet. Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 På mitt "DivX kit" som jeg kjøpte på biltema, er det også bare 4 pinner pluss en slik svart pinne. På kortet mitt, som er et GeForce 3 Titanium, skal den svarte pinnen være øverst eller peke opp når jeg setter pluggen i. Men det skal du nå se på "hunn" kontakten på skjermkortet ditt, hvilken vei pluggen skal settes i. Håper du får det til Lenke til kommentar
striky Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Regner med at det er et ATI-kort du har. De pleier å bruke denne kontakttypen. Det pleier å følge med en overgang fra denne typen til vanlig 4-pins DIN (s-video), men det er ikke noe problem å få tak i slike på elkjøp/expert osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå