Erik J. Nilsen Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 DDR2 imponerte ikke akkurat med sin entre for tre år siden, kan DDR3 skilte med et godt førstegangsinntrykk? Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Vi får bare håpe at utviklingen av DDR3-minne går raskere enn det gjorde for DDR2. Det tok nemlig uhorvelig lang tid før DDR2-minne kunne ta over ytelseskronen fra DDR(1). Det tror jeg også vi kan forvente. Jeg tror DDR3 vil komme opp i langt raskere hastigheter samt at prisene per GB blir konkurransedyktige bare i løpet av 9-12 måneder etter lansering. For DDR2 tok dette omtrent dobbelt så lang tid: 18-24 måneder. Med andre ord tror jeg DDR3 vil bli et godt kjøp fra og med ca 1. halvår 2008. Ellers så er det verd å merke seg at testene på andre nettsteder har konkludert med at DDR2-kontrolleren i P35-brikkesettet er mye bedre enn den gamle i P965-brikkesettet. I følge testene kan man få et større hopp i minneytelse ved å bytte hovedkort fra P965 til P35 uten å bytte DDR2-minnet sitt, enn om man har P35 hovedkort og bytter ut DDR2-minne med DDR3-minne. Siden DDR3 koster hele 3-4 ganger så mye som DDR2 så vil det ikke lønne seg å kjøpe DDR3 ennå. Om man har 2 eller 4GB ram så vil man altså få et større hopp i minneytelse ved å kjøpe nytt hovedkort enn ved å bruke mange ganger så mye penger på nytt hovedkort + ny ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå