Gå til innhold

Kjøler tilpassning for 6800LE. Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Heisann.

For en stund siden begynte skjermkortet mitt å krangle litt. Eller rettere sagt, rimelig mye.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=779602&hl=

Som dere ser, så ordna det seg ved å rense kjøleren :blush: Jeg har i tillegg fjerna den kjølepatchen, og tilført AS5 i steden på GPUen. Det har fungert helt fint i par uker nå, men så begynte ting å skje igjen. Spill og video henger etter par sekunders løp. Jeg ble irritert. Åpna kjøleren igjen, null støv, alt var helt okå. Tok av kjøleren og så at AS5en har satt seg helt fint, og det var ikke noe mellomrom mellom GPU flaten og kjøleren. Tempen på kortet er 50-51 idle, 54-55 load. (Jeg gikk ned 10 grader siden sist).

Men så henger ting igjen da? Det syns jeg er merkelig. Jeg har lånt ett 9600pro av en god venn av meg og satte det inn, og der forsvant problemene. Så det tyder på at det er noe galt med skjermkortet.

Jeg fikk artifacts med mitt 6800LE dog. Prikker på teksten og diverse steder på skjermen. Såvidt jeg vet er prikker = minne, trekanter = GPU. Det satt meg på ett tankespor at kanskje minnet er for varmt. Det er for øyeblikket termopatches på minne.

post-26927-1183641857_thumb.jpg

Slik ser kortet ut uten kjøler:

post-26927-1183641905_thumb.jpg

Spørsmålet mitt er da:

Om jeg tar av termopads, og smører kjølerpads med AS5, kommer det til å knuse minnebrikkene under press? Fordi når man skrur fast kjølingen, så presser man den store flaten mot en liten en på baksiden. Og selvom det er AS5 mellom kjølerpad og minne, så kan det jo hende at "bar kobber" kommer til å være litt for hard?

Jeg trenger også hjelp/tips til hva det kan være ellers.

- Drivere avinstallert og fjernet med DriverCleaner, så reinstallert ferske nvidia drivere.

- Disken defragmentert.

- Temp på CPU er 42-43 idle, max 50 under load.

- Specs i profilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er redd for at kortet har tatt kvelden...

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306967

9029470[/snapback]

æsj :( Jeg trodde at jeg kunne få noooe liv i det, hvertfall til høsten. Jeg ser ingen vits i å kjøpe "nytt" nå, siden jeg skal kjøpe inn nye PC deler til høsten. Sitter nå med 9600Pro takket være Dr3as. Uten han hadde jeg hatt en WoW-fri sommer (O' The horror!)

Men jaja, greit å vite at det har takket for seg og at jeg slipper å gjøre noe med det. Men jeg skal prøve å fjerne termopads og prøve ut idèen min. Syns du det er en god en? (les første post).

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...