Gå til innhold

Hjelp til overklokking!

Anbefalte innlegg

Jeg er helt noob på overklokking

jeg har en Intel® Celeron® CPU 2.80Ghz

når jeg er inni bios kan jeg velge og Enable Overklokking jeg gjør det og da kan jeg velge Frekvens så lurer jeg på hvor mange jeg kan ta?

det står 133 der fra før!

håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du søker litt så vil du se at det sikkert er 700 tråder her om akkurat det emnet.

Du vil også se at alle som stiller det spørsmålet får samme svar: Det er ikke noe standard svar på det.

Still opp med hakk på 5 og 5 (evt 10 og 10) til pc'n ikke vil starte lenger. så stiller du den tilbake til der hvor den startet sist, og kjører noen testprogrammer for å sjekke om det er stabilt. Hvis ikke går du litt lenger ned.

SØK -> LES -> LÆR :cool:

Lenke til kommentar
Om du søker litt så vil du se at det sikkert er 700 tråder her om akkurat det emnet.

Du vil også se at alle som stiller det spørsmålet får samme svar: Det er ikke noe standard svar på det.

Still opp med hakk på 5 og 5 (evt 10 og 10) til pc'n ikke vil starte lenger. så stiller du den tilbake til der hvor den startet sist, og kjører noen testprogrammer for å sjekke om det er stabilt. Hvis ikke går du litt lenger ned.

SØK -> LES -> LÆR  :cool:

9008712[/snapback]

Jeg gjorde det men min gamle pc og den ville ikke starte!

skjermen sa "NO SIGNAL" hvordan får man den til og virke igjen?

og har du link til et emne?

Lenke til kommentar

resetting av bios vil helt sikkert hjelpe. Dra ut strømmen og flytt på den jumperen på HK. Se i manualen, evt finn manualen på nett, for å se hvilken jumper om du ikke vet.

La jumperen stå der i 5 - 10 sek, så flytter du den tilbake

Lenke til kommentar
resetting av bios vil helt sikkert hjelpe. Dra ut strømmen og flytt på den jumperen på HK. Se i manualen, evt finn manualen på nett, for å se hvilken jumper om du ikke vet.

La jumperen stå der i 5 - 10 sek, så flytter du den tilbake

9008808[/snapback]

hvor finner man manualer?

og hva er en jumper?

Endret av lobfredd
Lenke til kommentar
og hva er en jumper?

9008842[/snapback]

Og derfor bør man les før man overklokker :!:

Jeg anbefaler ikke overklokke cpu'n før du får mer kunnskap om emne. Og det får du ikke på et forum, det blir for omfattende. Les/søk på nettet og klarer du ikke finne emner som omhandler overklokking, så er du desverre heller ikke kapabel til overklokking.

Arvid

Lenke til kommentar
og hva er en jumper?

9008842[/snapback]

Jeg anbefaler ikke overklokke cpu'n før du får mer kunnskap om emne. Og det får du ikke på et forum, det blir for omfattende. Les/søk på nettet og klarer du ikke finne emner som omhandler overklokking, så er du desverre heller ikke kapabel til overklokking.

Arvid

9008916[/snapback]

kan noen si det?

Lenke til kommentar
og hva er en jumper?

9008842[/snapback]

Arvid

9008916[/snapback]

kan noen si det?

9009382[/snapback]

Var kanskje litt krass der. Sorry :ermm:

Men det finnes mange på dette forumet som stadig spør om hvordan man overklokker. Det beste man kan gjøre er å skaffe seg nødvendig informasjon FØR man spør om hjelp på forumet. HW.no (og tidligere overklokking.no) har laget flere guider på dette. Graden av overklokking varierer veldig, selv om det i utgangspunktet er samme cpu. Så man klokker bare litt og tar en stabilitetstest før man prøver litt til. Men som sagt, les mer på nettet før du prøver. Mye mer :) .

I "gamle" dager, når celeron først kom på markedet, så var det veldig enkelt å overklokke noen av disse. En klassiker er Celeron 300A. Denne var ingen problemer med å klokke 50% med orginel kjøler. Den gangen var ikke overklokkingen så avhenig av kvalitetsminne og HK heller.

Ting var mye bedre før :D

Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...