Gå til innhold

En fugl som flyr sin veg

Anbefalte innlegg

Dette bildet er som dere ser av en fugl som stikker av. Jeg hadde så lyst å prøve å få tatt ett bilde av en sånn som fløy, og dette er det jeg fikk. :!: Men sommeren er jo ikke over så det dukker nok opp nye sjanser. :)

Tv( Shutter Speed ) 1/2500

Av( Aperture Value ) 7.1

ISO Speed 800

Lens 75.0 - 300.0 mm

Focal Length 300.0 mm

AF Mode One-Shot AF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart og fint bilde, men synes at det ble litt "rotete". Det er liksom ikke så godt å se at fuglen flyr sin vei, det ser heller ut som at den er viklet inn i et nett av greiner og ikke helt vet hvor den skal. :)

Nå har ikke jeg det minste peiling på bildekritikk, så jeg skal ikke si noe mer.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg det minste peiling på bildekritikk, så jeg skal ikke si noe mer.

9008447[/snapback]

Akkurat det spiller ingen rolle. Det er nok å få høre hva dere mener om bildene man legger ut.

Ellers er jeg jo litt enig i at det ble litt rotete. (Men syns allikevel at det ble litt kult med alle grenene.)

Lenke til kommentar
Tja, for å være ærlig må jeg si at det er et totalt misslykket bilde av norges tammeste and.

Jeg har sett mygg som er mer sky enn disse fuglene.

9008635[/snapback]

Jo, man kan vel også kalle det mislykket. Om den er tam eller ikke spiller ingen rolle om man prøver å få bilde av den mens den flyr.

Lenke til kommentar
Tja, for å være ærlig må jeg si at det er et totalt misslykket bilde av norges tammeste and.

Jeg har sett mygg som er mer sky enn disse fuglene.

9008635[/snapback]

Jo, man kan vel også kalle det mislykket. Om den er tam eller ikke spiller ingen rolle om man prøver å få bilde av den mens den flyr.

9008694[/snapback]

neida, men assa det er en meget tam fugl, og når du ikke har klart å knipset den uten masse greiner forran syns jeg det er ganske så misslykket. :)

Lenke til kommentar

:!:

Det er ikke så veldig nøye med å fjerne greinene. Jeg syns som sagt at det var ganske kult med greiner foran.

Joda, er enig. Som fuglebilde er det ikke noe særlig til bilde. (Men om man strekker seg litt langt kan man si at bildet kunne blitt brukt f.eks. til å illustrere noe. Jegere som skyter gjennom trær f.eks)

Lenke til kommentar

Det er lov å ta feil, til og med å legge dem ut for vurdering. Det som egentlig tar lengst tid i læreprosessen, er å utvikle en kritisk sans overfor sine egne verk. Det var en av motivasjonsfaktorene for meg til å legge ut så mange bilder i fjor, nemlig for å få skjerpet min kritiske sans. Det viste seg at det altid var noen som likte det jeg la ut, så jeg fikk dermed bekreftet at jeg ikke er helt på trynet, i alle fall.

Skulle bare mangle, etter et kvart århundre med aktiv fotografering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...