Gå til innhold

Egne, snodige sportsbilder

Anbefalte innlegg

Har vært ute og fotografert både Rally Trøndelag og Kattem-Klepp (Toppserien, damer), og når jeg kikka på dem på datamaskinen, så dukket det opp enkelte snodige bilder. Her er noen av dem:

post-31358-1183637413_thumb.jpg

post-31358-1183637357_thumb.jpg

Dette bilder trenger litt "bakgrunnshistorie". På alle bildene jeg tok, så hadde sjåfører og kartlesere veldig alvorlige ansiktsutrykk - helt til disse to dukker opp:

post-31358-1183637399_thumb.jpg

Jeg vet at kvaliteten på bildene kunne vært bedre, men det er mere øyeblikket jeg går for denne gangen. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hviket objektiv har du tatt fotballbildet med? Og exif, har du det? :)

9011760[/snapback]

Canon EOS 350D

Canon 70-300mm IS USM m/Hoya HMC UV 0 Super

Shooting mode: Shutter-Priority AE

Tv: 1/800

Av: 11.0

Metering mode: Evaluative Metering

Exposure Compensation: 0

ISO: 400

Focal Length: 150.0 mm

White balance mode: Cloudy

I Pshop tok jeg litt sharpen, og kjørte litt auto-adjust på fargene.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Hoho, jeg tror jeg må ta meg en tur å se på rally en gang. Jeg liker å se det på tv, men er så langt å reise til Hedmark når det er rally :p

9011680[/snapback]

Kan være småfarlig da. :) Jeg fikk stå der jeg gjorde bare mens NRK stod der med sitt kamera. For noen år tilbake ble en kameramann akkurat der jeg sto, visstnok sneia av en bil som kjørte av veien. :ohmy::whistle:

Lenke til kommentar

Det er godt det er mer sikkerhet i norske arrangementer av denne typen, i forhold til noe av den galskapen man se lenger sør i Europa, og i East African Rally. Sistnevnte kunne jeg godt tenke meg å dekke med kamera.

Synes ikke bildene er særlig snodige, men ganske vanlige bilder inne sin genre. Serien med den Imprezaen som hopper er klart best for meg, selv om det i midten sliter litt med fokus. Full fart i bakken, slikt liker jeg.

Lenke til kommentar
Det er godt det er mer sikkerhet i norske arrangementer av denne typen, i forhold til noe av den galskapen man se lenger sør i Europa, og i East African Rally. Sistnevnte kunne jeg godt tenke meg å dekke med kamera.

Synes ikke bildene er særlig snodige, men ganske vanlige bilder inne sin genre. Serien med den Imprezaen som hopper er klart best for meg, selv om det i midten sliter litt med fokus. Full fart i bakken, slikt liker jeg.

9012638[/snapback]

Sikkerheten var nok god nok på Rally Trøndelag, ja. De var veldig nøye overalt, men jeg ble som sagt "forvist" når NRK pakka sammen. :D

Jeg synes nå både fotballbildet og det av karene inne i bilen var snodige, jeg da (sjekk ansiktsutrykk og plassering av hender og sånt på fotballbildet). Men det er nå min mening. Serien med Subaruen blir jo bare "vanlige" bilder, egentlig. Men men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...