TK421 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hei, Min nåværende maskin synger på siste vers(verset fortoner seg mest som grusom piping fra systemHD), og skal nå gå til innkjøp av ny. Mine kunnskaper om dagens komponentstandarder er rimelig mangelfulle slik at alle tips mottas med takk. Jeg trenger følgende: 1. Kabinett: Stillegående og med stabil PSU. 2. Hovedkort: Her er jeg mest usikker, jeg er litt utdatert slik at jeg vet lite om hva som lønner seg av f.eks de ulike sockets. Hva er mest effektivt med tanke på å få utnyttet mest mulig av HD-fart? Raid? 3. CPU: Se over; usikker på hvilken socket jeg bør ha, men vet hvertfall at jeg vil ha dobbeltkjerne. 4. RAM: 1 eller 2 gig, har 1 fra før av men den kjører på 333mhz, vil vel lønne seg med raskere bus? 5. HD: Tenker på en 500 gig, men 200 holder fint(har en fra før av). Se punkt 2 og. Dette er muligens et litt dumt spørsmål, men har jeg forstått det rett at IDE ikke lenger brukes mye med tanke på HD og ligende, og at SATA er det som brukes? lydkort, grafikkkort, brenner etc. trengs ikke I og med at maskinen blir brukt nesten utelukkende til musikkarbeid som sluker både cpu og ram, er det dette jeg vil legge mest vekt på. Jeg har hørt mye om dobbeltkjerneoppsett som er ustabilt, og lest litt på tråden her på forumet; en av topp prioriteringene er hvertfall at HK og CPU samarbeider bra. Budsjettet mitt er rimelig fleksibelt, så om jeg får gode innspill som overbeviser meg om å bruke mer penger, gjør jeg det. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå