Gå til innhold

Sons of Liberty eller Snake Eater


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å prøve meg på MGS-serien, og lurte på hvilket av Sons of Liberty og Snake Eater jeg bør spille først. Slik jeg har forstått det så foregår handlingen i SE før handlingen i SoL.

 

En annen ting jeg lurte på er om man spiller med Raider(?) eller Snake i SoL. I Gamereactor leste jeg at man spiller som Raider, men på videoer fra spillet, så er det da vitterlig Snake som sniker seg rundt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spill SoL først! Snake eater blir for komplisert og sært å begynne med.

9008516[/snapback]

 

Litt pussig at du sier det, for i Gamereactor stod det at mange syntes at historien i SoL var komplisert og vanskelig, og at de ble lettet over den latterlig enkle historlien i Snake Eater. :ermm:

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at jeg tror SoL er en bedre måte å bli introdusert for MGS universet på. Snake Eater er på en måte avhengig av SoL for at du skal kunne følge ordntlig med, samt ha fullt utbytte av historien.

 

Det beste ville selvsagt være å spille seg gjennom MGS1, så Sol og deretter SE.

Lenke til kommentar

Mgs1 er det beste Mgs spillet synes ihvertfal jeg, og vi absolutt anbefale deg å spille gjennom det før du går over til Sol, da blir det enklere å skjønnne hva som skjer og du vil like spillet bedre tror jeg. Selvom handlingen i Mgs spillene uansett er nesten klin umulig å forstå uten å måtte spille igjennom de 10 ganger, men det er nettop det som gjør spillene så bra.

Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt mulig å oppdrive MGS 2 til PS2 til en fornuftig pris? Jeg fant det til 499 på Spaceworld, men det syns jeg var litt vel mye for et såpass gammelt spill. Ellers har jeg bare funnet PC-versjonen på nettet, blant annet til 199 på Gamezone. Noen som har prøvd det på PC, som kan komme med erfaringer? Og er det verdt å betale 300 kr mer for å få PS2-versjonen?

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd det på PC, som kan komme med erfaringer?

Er et av yndlingsspillene mine, så jeg har mange utgaver av det. PC-versjonen er mildt sagt søppel. Alle texturene var helt hvite, og det var umulig å se noe, derfor endte spillet i hyllen. Prøvde det for rundt et år siden, og klarte å få fikset det med en kombinasjon av en ATi-patch (jeg har et Nvidia-kort) og en uoffisiell patch. Når det først gikk an å spille det, var det ustabilt som fy. Det krasjet regelmessig, masse bugs og så videre. Betalte bare 99 kroner for det, så jeg er ikke så misfornøyd, but still.

 

Og er det verdt å betale 300 kr mer for å få PS2-versjonen?

Jeg er helt sikker på at du kan finne det billigere. En jeg kjenner fant limited edition med ekstra-disc for 99 kroner på en leketøysbutikk. Bare let litt.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
Etter min mening er SoL det beste spillet som er å få kjøpt.

 

Snake Eater, selv det er bra, kan ikke måle seg.

9012873[/snapback]

 

 

 

jeg synes 3ern er mye fetere. Likte ikke så godt å løpe rundt som raiden, og det ble mye frem og tilbake i det spillet, men mye historie som er verdt å få med. Jeg syntes du

kan begynne med 3, men da burde du også spille gjennom de 2 andre.

 

"Jorchi Spill SoL først! Snake eater blir for komplisert og sært å begynne med."

 

hvorfor det? en del i 3ern som ikke hører sammen med 2ern ? (ettersom jeg husker, lenge siden jeg spilte det :p )

 

men litt OT: noen som vet om big boss(snake) fra 3èrn er big boss i 2èrn?

Endret av UGP
Lenke til kommentar
men litt OT: noen som vet om big boss(snake) fra 3èrn er big boss i 2èrn?

9013593[/snapback]

Er det en big boss i 2ern?

Snake i 2ern(solid snake) er (hvis jeg har forstått det rett) sønnen til Naked Snake(big boss fra mgs3).

9013676[/snapback]

 

 

ja, som raiden i 2ern møter du på en big boss, en gammle fyr med lapp foran samme øyne som naked snake mistet i 3ern :hmm:

 

sånn nå er det stopp :tease:

Lenke til kommentar

Dette må jeg få ordnet opp i! Sorry Alastor :ermm:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Solid-, Liquid- og Solidus- (Som noen her trodde var big boss) er begge "Barna" til Big Boss (Snake fra Snake Eater). Det vil si, de er klonet fra Big Boss sine gener. Hvordan vites vel ikke i og med at prøverørsbefruktning ikke var iverksatt i 1972 :) , men Solid fikk kun Big Boss sine dominante gener, Liquid fikk hans ressisive mens Solidus fikk en god blanding, altså en slags gylden middelvei mellom S og L. Grunnen til at disse tre ble klonet var for å skape soldater av samme standard som Big Boss selv. Prosjektet het "Les enfants terible" eller noe.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...