Gå til innhold

Anb. til SYK spille-PC, rundt 25 000 kr?


Anbefalte innlegg

Kompisen min skal kjøpe seg en bæbar-PC, det står ikke på pengene, han kan legge omtrent 25 000 kroner i maskinen. Da lurte jeg på hva folk her mente var det beste kjøpet? Som sagt, fokuset skal ligge på at den er en gaming PC.

 

Tok en titt på Dell XPS m1710, fant ut at den så ganske så aktuell ut, annet enn at denne testen var ifra august. Da lurer jeg på om det har kommet noe bedre ut på markedet, enn denne?

 

Vil høre hva folk mener her, så fyr løs :)

 

På forhånd, takk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går det ann å få noen seriøse innlegg her?

Jeg er ikke interessert i deres meninger om hvorledes bærbar egner seg til spilling eller ikke, jeg er interessert i gode bærbare PC'er som egner seg til spilling.

 

Håper dere forstår.

 

Takk for forslaget roy_nor.

Lenke til kommentar
Går det ann å få noen seriøse innlegg her?

Jeg er ikke interessert i deres meninger om hvorledes bærbar egner seg til spilling eller ikke, jeg er interessert i gode bærbare PC'er som egner seg til spilling.

 

Håper dere forstår.

 

Takk for forslaget roy_nor.

9008123[/snapback]

 

Rock maskinen er jo et seriøst forslag. Uklarhet med garanti og rettigheter ved kjøp siden den må kjøpes i UK. Av flere utenlandske pc'er er voodoopc, alienware, sager osv. søk litt selv å bli klok :)

 

Mitt forslag er å vente ca. en måned så vil ytelsen på xps m1710 maskinen ha en vesentlig høyere ytelse enn nå og sannsynligvis ligge omtrent i prisklassen du skisserer. Dette er definitivt den maskinen du får best ytelse fra, ingen norske pc-leverandører har hittil solgt matchende specs. Høyest ytelse per dags dato er vel rock-maskinen som nevnt, som ikke er et ille valg siden norsk tastatur fås levert.

Lenke til kommentar

Har selv Dell XPS m1710, og kan anbefale den. Den er såvidt bærbar med sine drøyt 4kg.

 

Kan glatt spekke den til 25000,-. Får mer for pengene, og support på XPS er døgnåpen. Kan også bestilles med opptil 4 år idiot-garanti, tror jeg. Sett opp et oppsett på dell.no, og ring deretter for et bedre tilbud. Si f.eks. at du vurdere rock direct, og at prisen må ned for at du skal gå for xps :)

 

Får vel egentlig ingen SYK spille-laptop for 25k, men den drar de nyeste spillene helt ok. Er FPS viktig, gå for middels eller lav oppløsning. Selv har je 1920x1200, og det er smooth :)

Skal man ha syk gaminglaptop, går man for Voodoo :dribble: Da kan du minst doble budsjettet for å få det festeste også...

 

EDIT: enig med innlegget over. Vent til go 8xxx-serien kommer til XPS laptopene

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar

En Dell XPS MV1710 er jo ikke å forakte, men du bør nok vente til du får et skikkelig DX10 kort på markedet for bærbare..

Viss du ikke trenger DX10 så kan vell denne være grei? :dribble:

 

Og til deg oppi her.. Tror du ikke et 7950GTX kjører så og si det meste som er ute av spill nå på høyeste grafikk?

Lenke til kommentar
En Dell XPS MV1710 er jo ikke å forakte, men du bør nok vente til du får et skikkelig DX10 kort på markedet for bærbare..

Viss du ikke trenger DX10 så kan vell denne være grei:dribble:

 

Og til deg oppi her.. Tror du ikke et 7950GTX kjører så og si det meste som er ute av spill nå på høyeste grafikk?

9014532[/snapback]

Der kan man få 7950gtx i SLI og.. Sli på lappis, syykt

Lenke til kommentar

Skal du bruke 25000 på en bærbar så venter du akkurat nå!

 

XPS med det kraftigste skjermkortet får man jo ned i 17000 nå, så vent til 8800 kortene kommer! Det er mitt soleklare råd!

 

Skikkelig mange usaklige innlegg på denne tråden som ikke har noe med trådstarters spørsmål å gjøre....

Lenke til kommentar
Jeg er ikke interessert i deres meninger om hvorledes bærbar egner seg til spilling eller ikke, jeg er interessert i gode bærbare PC'er som egner seg til spilling.

9008123[/snapback]

 

Fjernet mye OT. Vennligst holdt dere på banen og ikke snakk om hvorvidt Vista egner seg til spille eller ikke.

Lenke til kommentar
Skal du bruke 25000 på en bærbar så venter du akkurat nå!

 

XPS med det kraftigste skjermkortet får man jo ned i 17000 nå, så vent til 8800 kortene kommer! Det er mitt soleklare råd!

9014635[/snapback]

 

Må nesten si meg enig her ... Vent til 8800 kortene kommer til laptop, så bør du ikke ha noen problemer med å bygge en pc til 25000 kroner, som også yter helt sykt i spill til en laptop å være... =] De har vell sagt at 8800 kommer rundt slutten av sommeren, begynnelsen av høsten? ikke sikker jeg, men absolutt verdt å vente på... =]

Lenke til kommentar

evt om du ikke klarer å vente så kan du gå for en toppspech'a XPS nå og seinere oppgradere skjermkortet til et 8800, ut fra tester så ser det ut som gjennomluftingen er såpass god på disse maskinene at den burde takle et 8800 kort når de kommer for fullt.

 

Dell mener det vil bli mulig å oppgradere til 8800, har ikke fått det 100%

bekrefta enda men Dell undersøker og skal komme tilbake til meg på dette

og med evt ca pris om mulig.

 

Det du isåfall går glipp av er Santa Rosa, så spørsmålet er hvor mye det vil

ha å si. Noen mener ca 8-10% av ytelsen.

 

Men klarer du å vente backer jeg det folk sier med å vente til sensommeren/høsten, prøver på det selv men er ikke helt sikker på om jeg klarer å vente hvis ikke datoer for de nye XPS maskinene kommer snart :o

 

EDIT: lalaLeif

Endret av another_visitor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...