Gå til innhold

Problemer med CDON.com "historikk"


Anbefalte innlegg

Heving og reklamasjon har jeg ment å holde som 2 foskjellige ting i mine mailer til de.

Først reklamerer jeg deretter forteller jeg at jeg ønsker å heve kjøpet(kansellere/gå fra avtalen om du vil)

9031554[/snapback]

Da anbefaler jeg deg egentlig bare å være fullstendig klar.

 

"Hei,

 

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten på dette produktet. Hvilken adresse skal det returneres til, og hva slags referanse skal jeg benytte. Merk at dette ikke er et ønske om nytt produkt eller reparasjon, men en ren angrerettssak.

 

Mvh

xxxxxxx"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Makan til idioti en har her gitt. Bedriften prøver å løse problemet for deg og du nekter plent. Håper du er klar over at å benytte angreretten krever at varen er i samme stand/mengde som når den ble sendt. De kan dermed nekte deg å angre på kjøpet, noe jeg håper de gjør med tanke på hvor råttent du har behandlet dem.

 

Kvalmt med forbrukere som deg som bruker forumet her for å henge ut bedrifter som gjør alt det de skal. Hadde nok ikke tatt mer en ei uke å få fiksa problemet hadde du bare fått opp øynene og ikke vært en så til de grader dårlig kunde.

Lenke til kommentar

Jada det finnes endel idioti her, jeg blir provosert og svarer deretter.

Jeg venter enda svar fra samuel som har lagd en sak på dette og han venter svar fra HTC.

Som lovet å gi meg svar så snart de fikk tilbakemelding.

 

Ja jeg ønsker å heve kjøpet ved hjelp av angrefristen. Og alt er slikt jeg mottok varen ubrukt og full pakke.

 

Jeg registrerer at du blir kvalm, men jeg ventet 4 dager bare på svar. Da blir en lei i utgangspunktet. jeg har jo lagt med mitt å deres svar og skal gjøre dette til saken er ute av verden.

 

Det som er tanken er å eksponere min korrespondanse, alle kan danne seg sin egen mening. Og følge med på hvordan dette ender.... Om folk synest cdon tar feil, ja da er det uthengelse. Men om de ikke gjør noe galt og dette er min feil, driter jeg meg selv ut. Kan være like underholdene det på et forum. Jeg har ihvertfall engasjert meg i debatten og lært endel i diskusjonen.

 

Folk kan lese å se hvordan de ikke trenger å gå frem, for jeg har ikke fått det til. Min idioti...

 

Du har kansje rett. Jeg tror denne saken går sin gang hos de med samuel som behandler, og han sitter nok å venter på svar for å gi meg.

 

Time will show

 

I etterkant ser jeg at jeg bare skulle sagt angrerett med engang. Men tror at jeg kunne fått problemer med å få pengene siden en knapp ikke virker.

 

Jeg aner ikke hvilken retning dette tar, men jeg er litt spent.

Lenke til kommentar

Svar fra cdon idag:

Hei,

 

 

 

Som sagt tidligere kan vi ikke ta en retur av varen. Den skal sendes inn på reperasjon. Jeg har sjekket mailene fra deg, og jeg kan ikke se at du har sendt imeinummeret til oss. Vi trenger det for å kunne sende mobilen inn på reperasjon.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Imre

 

Kundeservice, CDON.COM

 

 

 

For at gjøre det lettere for oss vennligst legg ved tidligere mail konversasjon, hvis du svarer. Takk.

 

 

Denne gangen svarte jeg kansje med lærdom etter forumet:

"Hei, den 28/6 forklarte jeg om ikke min løsning var gjennomførbar ønsket jeg å heve kjøpet. Men ser nå at jeg skulle henvist til angrerettloven. Der jeg har jeg dekning for å sende varen i retur å få pengene igjen. Det var der misforståelsen begynte da jeg trodde dere skulle nekte meg dette.

Men dere har ikke lagt med papirene som tidligere nevnt som skal følge med.

Prøver å forklare meg på nytt.

 

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten på dette produktet. Hvilken adresse skal det returneres til, og hva slags referanse skal jeg benytte. Merk at dette ikke er et ønske om nytt produkt eller reparasjon, men en ren angrerettssak.

 

Mvh

Flemming Sveen

 

NB: legger ved mailen som jeg har tatt ifra sendte mapper, som viser jeg gav dere imeinr 25/6.

 

 

Jeg svarte samme dag.

Lenke til kommentar

Svar idag.

 

Hei,

 

 

 

Vi har ingen mulighet å bytte ut mobilen uten at den først kontrolleres av et auktorisert verksted. Den må sendes inn på reperasjon. Jeg sender deg en returkonvolutt idag. Husk å legge ved følgeseddelen som kommer med, og en kopi på fakturaen.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Imre

 

Kundeservice, CDON.COM

 

 

 

For at gjøre det lettere for oss vennligst legg ved tidligere mail konversasjon, hvis du svarer. Takk.

 

 

(fremgang! returkonvolutt sendt idag)

Lenke til kommentar

Fikk idag returkonvolutt, men som jeg tenkte. Det er en liten konvolutt med plass til telefon uten eske, med servicelapp ferdigutfylt med feilbeskrivelse og alt. Hvordan ønsker cdon å gi meg pengene tilbake?

 

Sendte denne mailen idag:

Jeg har i dag mottat en konvolutt som er merket anovo og med en ferdig utfylt servicelapp. Det er ikke plass til emballasjen i denne konvolutten. Skal jeg sende en Norgespakke med all orginalt innpakket? Er dette gjort klart for anovo at denne telefonen ikke sendes tilbake til meg. Men ventes deres godkjennelse til å bli returnert? Siden jeg som tidligere nevnt ønsker å returnere denne å få pengene igjen tilbakeført i henhold til angreretten.

Vennligst gi tilbakemelding om alt er i orden og om det er i orden og om det er i orden at jeg sender den som norgespakke.

 

 

Flemming sveen

Lenke til kommentar

Fikk svar fra cdon idag:

 

Hei,

 

 

 

Mobilen skal repareres, og Anovo kommer til å returnere mobilen til deg når den er ferdig reparert. Vi kan dessverre ikke ta imot en retur av varen. Du kan evt klistre returdelen fra konvolutten på en større eske om du har mulghet til dette.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Imre

 

Kundeservice, CDON.COM

 

 

Min foreløpige konklusjon er at etter snart en måned siden jeg oppga imei første gang og omtrent en måned siden jeg mottok telefonen og sendte feilmelding mener jeg at de ikke prioriterer eller bryr seg om sine kunder etter de har betalt.

 

Elendig av cdon.com!

 

neste utspill fra meg imorgen.....

Endret av flemmz
Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo at du blir oppgitt når du får en defekt telefon og innser at det kommer til å ta litt tid å få det fikset, men etter min mening har CDON like god grunn til å bli oppgitt her.

 

I den første mailen du får ber de jo helt greit om IMEI og feilbeskrivelse, så skulle du få returkonvolutt - du svarer i stedet med klaging om at du kun skal forholde deg til de? De har jo ikke bedt deg ta kontakt med noen andre. De må selvfølgelig få bekreftet at telefonen har en feil, og må få ny telefon av verkstedet. For alt du vet får du tilsendt ny telefon samme dag verkstedet mottar telefonen.

 

Poenget er at du ikke gir de en sjanse til å hjelpe deg en gang - du begynner i stedet å krangle og kommer med krav som faktisk ikke er så rimelige som du tror (bedrifter har også rettigheter). "ønsker å returnere denne varen til dere for å få pengene igjen" - det har du absolutt ingen rett til. Du har derimot rett til å bruke angreretten men det er ikke det du skriver at du ønsker. Om det er mulig å bruke angrerett etter at du har søkt om retur er derimot litt usikkert.

 

Hadde jeg vært CDON hadde jeg i alle fall blitt veldig provosert i måten du skriver på og garantert ikke strukket meg lengre enn nødvendig for å ordne opp.

 

Når du bestiller på internett, spesielt fra utenlandsk firma, må du være klar over at det tar tid dersom det skulle være noe feil.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt tydelig beskjed om angreretten, men får uansett beskjed om at den skal repareres. Jeg har hatt intrykket at de sier at den skal sjekkes først hos anovo før den skal byttes. Men har tenkt at dette er bare noe de sier, og når den først kommer inn hos anovo reparer de telefonen og så sender anovo den reparert tilbake til meg. Og da er saken ute av verden. Og sånn blir det nok siden de sa følgende i svar til meg først:

Vi har ingen mulighet å bytte ut mobilen uten at den først kontrolleres av et auktorisert verksted. Den må sendes inn på reperasjon. Jeg sender deg en returkonvolutt idag. Husk å legge ved følgeseddelen som kommer med, og en kopi på fakturaen.

Jeg tolker dette som at de skal kontrollere den på ett verksted og trodde dette var et tydelig svar. Sendt derfor inn telefonen og markerte av for angrerett på baksiden at fakturaen som er returskjemaet til cdon.com.

Selv om anovo ikke ønsker full emballasje på reperasjoner.

Der kom kontrameldingen på den tidligere meldingen deres:

Mobilen skal repareres, og Anovo kommer til å returnere mobilen til deg når den er ferdig reparert. Vi kan dessverre ikke ta imot en retur av varen. Du kan evt klistre returdelen fra konvolutten på en større eske om du har mulghet til dette.

 

Jeg synest at cdon ikke sier det samme i disse mailene. Og hvor ble det av svaret de ventet på fra htc?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nå har det gått mer enn lang tid synest eg, og status er sendt eksternt verksted. Og jeg som forklarte tydelig at dette var angrerett før jeg sendte den inn.

Jeg ringte og snakket med delta service som reparer HTC, som jeg tenkte. De kunne gjerne ta telefonen som DOA men noen måtte Legge frem at dette var meldt i tide (14dager). Ringte i 3 dager til CDON kom tilslutt igjennom. Og ble oppringt neste dag av samuel som skulle sjekke saken og gi bekreftelse til delta service at de hadde mottat henvendelsen i tide for DOA. Da jeg jeg forklarte at jeg ikke ønsket telefonen og jeg returnerte telefonen som angrerett, var dette ikke aktuelt. Du skal få pengene igjen om det er noe galt med den når du får den igjen.

 

ja jeg får nok en god telefon tilbake..... Men dette var ikke noen hyggelig handel.

Kommer aldri til å gi pengene mine til dette firmaet mer!

 

 

Er det noen som har fått returnert telefoner på angreretten hos dette firmaet?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har hatt noenlunde samme problem med cdon/anovo.

 

Bestilte en telefon, fikk den ca en uke seinere, og det viste seg at den ikke fungerte i det hele tatt. Kontaktet cdon, fikk tilsendt returkonvolutt og sendte telefonen til anovo. Det er nå to måneder siden telefonen ble bestilt, og fortsatt ser det ikke ut til å skje noe.

 

Har etterlyst telefonen opptil flere ganger hos cdon, men har ikke fått svar eller fått totalt intetsigende svar ("Sjekk anovo.no". På anovo.no står det kun at telefonen er mottatt.).

 

Etterlyste telefonen hos anovo, som sendte som svar at "saken er avsluttet". Når jeg så kontakter cdon igjen, sier de at de har kontaktet anovo som skal ordne opp i saken. Det er nå snart en uke siden, og jeg har ikke hørt noe mer fra verken cdon eller anovo.

 

Fra nå av er telefonservice definitivt et vilkår for at jeg skal handle i en nettbutikk! Har inntrykk av at cdons valg om å utelukkende ha kundeservice på mail delvis bunner i at det gjør det lettere å la være å svare på vanskelige spørsmål fra kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...