Gå til innhold

Problemer med CDON.com "historikk"


Anbefalte innlegg

Jeg har handlet mye på nettet men nå er jeg blitt drita lei av cdon.com.

 

Føler jeg ikke kommer lenger og poster min kontakthistorikkslik at andre kan gi pengene sine til noen andre en de!

 

Saken: Qtek telefon bestilt, startet den og fant ut at den ene knappen ikke virket skikkelig. Sendte henvendelse samme dag, men......

 

message: HTC telefonen jeg mottok har en dårlig knapp. Navigasjons knapp nedover.

Telefonen er ikke brukt, ikke vært sim kort i. Og i inntakt orginal emballasje.

Dette er en DOA sak ovenfor deres leverandør. Og jeg ønsker forhåndsbytte, der dere kan belaste mitt kredittkort mot å kreditere den gamle faktura når dere mottar DOA telefon. Vennligst ta kontakt på 41521002 om spørsmål. Ikke start noen reklamasjons/reperasjons sak på denne sak! Da dette er defekt ved mottagelse

lagt inn på deres skjema 21/6-07

Hei,

 

Takk for ditt mail.

 

Vi beklager at den levererte varen var defekt.

 

Vi sender en returkonvolutt med anvisninger om hvordan du returnerer varen. Vi trenger følgende opplysninger for å kunne registrere din telefon for reperasjon:

 

- Serienummer på din mobiltelefon / IMEI NUMMER (15 siffrer. Dette finner du på kartongen telefonen kom i)

- Feilbeskrivelse

 

Send oss svar på disse spørsmålene så skal vi sende deg en returkonvelutt slik at du kan sende inn din telefon på service. Vårt verksted reklamerer saken overfor HTC og ordner slik at du får en ny telefon.

 

Obs: En KOPI AV FAKTURAEN må legges ved når du sender inn din telefon for at feilet skal kunne gjøres noe med. Hvis ikke fakturaen legges ved kommer varen at sendes ut igjen!

 

 

 

Mvh

Samuel

CDON.COm

svar fra samuel 25/6-07

 

Imeinr:355257010470xx6

 

Jeg kunne gjerne tenkt meg å forholde meg til dere siden dere er selger.

Ifølge kjøpsloven skal ikke jeg motte henvende meg andre plasser for å vente på ny vare fra doa avdelingen på service verkstedet.12/6 er faktura datoen og derfor er det ikke sikkert at jeg denne som doa gjennom service verkstedet lenger. Denne telefonen skal inn til retur for å levert defekt vare som kjøpsloven tilsier, dere har også glemt å legge med standard papirene om kjøpsloven som er obligatorisk.

Ønsker som tidligere nevnt å legge inn ny ordre og returnere denne inn til dere for kreditering.

Å vente 14 dager på levering av ny telefon aksepteres ikke.

 

Vennligst kom med en fordelaktig løsning for meg.

svar fra meg 25/6-07

 

 

åJeg er blitt utålmodig og er ikke fornøyd med varen, dere har sendt og purrer på mail sendt mandag. Dere har glemt å levere med skjema om retur på produktet jeg er ikke fornøyd med produktet og ønsker å returnere varen til dere. Og motta kreditnota som tidiligere nevnt, ikke fortsett med registrering av service det har jeg aldri bedt om og ingen ønsker om. Siden dere ikke har sendt med papirer ønsker jeg å få oppgitt alle data samt returnr jeg skal merke forsendelsen med.

Jeg har ikke mer tid til å bruke på dette, vennligst ring meg på tlf:+4741521002

Flemming sveen

Purring fra meg 27/6-07

 

 

åHei,

Vi har ingen mulighet å skifte ut din vare uten at den først kontrolleres av et auktorisert verksted. Vi venter på svar fra HTC om hvor denne skal sendes. Du blir kontaktet av oss så fort vi får svar fra dem.

Mvh

Samuel

CDON.COM

svar fra samuel 28/6-07

 

åMed fare for å gjenta meg selv. Min erfaring er at dette tar veldig lang tid. (dere skal sende ut returkonvolutt,sendes inn til verkstedet, de skal søke om DOA, De mottar bytte enhet fra HTC eller velger å reparere selv uten å søke DOA)

Jeg trenger ny telefon, og deres forsendelse var defekt. På deres vilkår punkt 9 om jeg ikke husker feil står det at dere sender umiddelbart ut nytt produkt ved retur av defekt utstyr.

Jeg har full forståelse for at dere må kontrollere telefonen, derfor gir jeg beskjed om i første mail at jeg kan betale for neste telefon mot at dere krediterer den ene telefonen ved godkjenning av deres retur avdeling.

Om ikke dere har noen mulighet til dette. Ønsker jeg å heve kjøpet på denne telefonen. Det er urimelig å vente så lenge på å fullføre en handel på en slik vare.

Om ingen andre løsninger vennligst send meg et retur nummer så jeg kan få saken ute av verden og kjøpe meg en annen telefon.

Setter stor pris på om du kan svare denne mailen snarest og behandle en retursak for meg med en gang. Behandling på 2-3 dager for å svare på mail er veldig drøyt.

Oppsummering

1.alternativ. Jeg legger inn en ny ordre på en lik telefon, dere tar retur på den forrige og får denne kontrollert. Lager kreditnota når dette går i orden.

2.alternativ. Jeg sender telefonen inn for å heve kjøpet, dere sender kreditnota.

3.Forslag, som ikke innebærer lang behandlingstid.

Mine forslag er ifølge kjøpsloven rimelige.

sendt fra meg 28/6-07

 

åHei,

Varen må sendes inn på reperasjon. Vi kan ikke ta imot en retur av den eller bytte ut før vårt verksted har kontrollert varen.

Vi sender en returkonvolutt med anvisninger om hvordan du returnerer varen. Vi trenger følgende opplysninger for å kunne registrere din telefon for reperasjon:

- Serienummer på din mobiltelefon / IMEI NUMMER (15 siffrer. Dette finner du på kartongen telefonen kom i)

- Feilbeskrivelse

Send oss svar på disse spørsmålene så skal vi sende deg en returkonvelutt slik at du kan sende inn din telefon på service.

Med vennlig hilsen

Imre

Kundeservice, CDON.COM

svar 2/7-07

 

Jeg ringte inn via norsk eierfirma, snakket med en jente og forklarte, forklarte, hun skulle også ringe meg snarest.Som jeg tenkte skjedde dette ikke......

2/7-07

åTakker for svar.

Jeg ønsker en vareretur! Og pengene igjen. Send retur referanse som skal føres på baksiden av fakturaen

2/7-07 sendt mail

 

åHej,

Varan kommer att skickas till serviceverkstaden och de kommer att försöka reparera den. Går inte det så blir det antingen utbyte av varan eller hävning av köpet.

Vänligen återkom med serienumret och en felbeskrivning så att vi kan lägga en serviceorder och skicka dig information om hur du skickar telefonen till ANOVO.

Med vänlig hälsning

Malena

Kundtjänst CDON.COM

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor eller synpunkter, men lämna då kvar tidigare mailväxling då det underlättar vår hantering av ärendet. Tack.

svar fra malena 3/7-07

 

åJeg ønsker å returnere denne varen til dere for å få pengene igjen, retur.

Men om jeg forstår dere korrekt vil dere nekte meg dette?

Dette er veldig uryddig av dere, i deres kjøpsvilkår står det tydelig at dere sender ny vare ved mottak av defekt vare.

Siden dere ikke holder dere til avtalen vil jeg heve kjøpet og ha pengene igjen.

Hvorfor kan dere ikke være litt greie. Jeg har jo lagt frem flere gode løsninger. Og dette er ikke min feil.

Jeg har tidligere oppgitt serienummer. Nå er det snart en måned siden jeg bestilte telefonen og dette er ikke noe hyggelig handel lenger for min del.

Dere skulle laget enn DOA sak i utgangspunktet som min første henveldelse forklarte, da ville dere fått ett nytt retail produkt av importær og dere kunne ordnet dette selv.

Da hadde saken vært ordnet opp i med en gang. Men istedenfor går det flere dager for hvert svar fra dere.

Om dere nekter meg nytt produkt eller pengene igjen, går jeg videre med saken. Jeg skjønner ikke hva dere kan vinne på dette

sendt fra meg 3/7-07

 

 

Jeg kunne kansje ikke oppført meg mer lettvint men ikke lett når folk ikke aner hva en DOA er. Fristen deres for DOA er gått ut og da hadde de fått nytt retail produkt, hva er problemet egentlig?

:thumbdown:

 

edit:imeinr sladdet

Endret av flemmz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, blir frustrert på din vegne.

 

Men fra cdon sitt synspunkt virker det som om de har ekstremt faste (og dårlige mtp på tid) rutiner for slike ting, og den vanlige hjelpemedarbeider som sitter på support må nok følge de. Ville tatt å ringt kundesupport, bedt om å få snakke med en litt høyere opp i systemet og lagt frem situasjonen.

 

Å ringe og snakke med dem i person har mer effekt enn å sende mail.

Lenke til kommentar

fått svar på mail idag. Videre i standard svar.....

Jeg har ringt 2 ganger. 1 gang snakket jeg med noen som skulle sjekke opp, den andre gangen la jeg igjen svar på mobilsvar.....

 

Hei,

 

 

 

Mobilen må sendes inn på reperasjon. Vi kommer til å registrere den som DOA. Går det ikke å reparere den vil den byttes ut. Vi trenger imeinummeret på mobilen for å kunne registrere den for service, og sende deg en returkonvolutt.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Imre

 

Kundeservice, CDON.COM

 

svarte følgende idag:

 

Imei nr har samuel fått 25/6 på mail.

 

Denne saken synest jeg ikke dere har vært flinke i å ordne opp i. telefonen kommer i retur.

 

Jeg synest denne saken blir prinsipielt viktig og krever ny vare eller pengene i retur. Dette står da tydelig i kjøpsloven!

 

Regner med 4 dagers svartid på denne mailen også…. Deretter sendes den med servicepakke til avsender.

 

Går herved videre til rett instans med saken.

 

Bruk 10 minutter på saken å ring meg. Har sendt all samtale info i mail i går. Dere har jo ingen kontroll på hva som er sagt når dere er forskjellige personer som svarer!

 

 

 

Flemming sveen

 

41521002

Lenke til kommentar

(Jeg er ikke på noen måte ansatt i eller har noe annet forhold til CDON enn som vanlig kunde)

 

Ser at du meldte feilen den 21. juni.

Hadde du gjort som CDON ville i utgangspunktet, hadde du antakelig sittet med en ny eller reparert telefon nå, istedenfor å være frustrert fordi CDON ikke vil etterkomme dine forslag.

Et firma på den størrelsen er nødt til å ha rutiner for hvordan ting skal gjøres, og vil da selvfølgelig prøve å følge dem.

Punkt 9 i vilkårene til CDON sier: (min utheving)

 

9. Reklamasjon

Vi garanterer at de varene du har bestilt er feilfrie ved levering. Dersom du får en defekt eller feil levert vare, må du kontakte Kundeservice så fort som mulig, og senest innen 14 dager. Kundeservice tar imot din feilmelding og sender deg en frankert returetikett. Send tilbake varen i den standen den ble mottatt og vedlegg en skade- eller feilmelding, så får du en feilfri ny vare. Den feil levererte varen skal være i ubrukt og uskadd stand, i originalemballasje. (Plombering eller beskyttelsesplast må ikke være brutt). Returner varen sammen med fakturaen (eller en kopi av denne, både forsida og baksida).

Fyll ut årsaken til returen på fakturaens bakside!

 

OBS! Innen du returnerer defekt/feil levert vare, må du kontakte Kundeservice for å få reklamasjonen godkjent og returportoen betalt.

Ansvaret for feil på bestilt vare er begrenset til det som nå oppgis.

 

 

Det står ingenting om at en ny vare blir sendt umiddelbart slik du skriver i din 4. mail til dem, heller ikke at de ikke har rett til å undersøke om varen faktisk har en feil.

Du henviser også til "standard papirene om kjøpsloven som er obligatorisk". Hvilke papirer er det du snakker om her? Hvis det er skjema om angrerett, så har ikke det noe med kjøpsloven å gjøre i det hele tatt. Dette er det angrerettloven som dekker.

 

Det er klart du synes det er urimelig at en splitter ny telefon har en mangel, og CDON kunne godt ha vært mer fleksible, men de har nå engang forsøkt å løse saken for deg. Det eneste du har gjort er å nekte å godta deres forslag til løsning, og har dermed ikke kommet noen vei. Kanskje du burde vært mer fleksibel?

Lenke til kommentar

jeg tar feil av lovverket, men det handler om rett og galt.

Jeg forlanger ny telefon, og de vil reparere denne jeg har. Hvem har rett?

 

Reparerte telefoner har jeg dårlig erfaring med og det er ikke det jeg betaler mange tusen penger for!

 

Jeg er ikke tilbudt en feilfri ny vare som de sier i vilkårene heller.

Lenke til kommentar

De er i sin fulle rett til å velge å reparere varen dersom CDON/ANOVO finner det mest gunstig.

En DOA-ordning er ikke en rett som automatisk tilsier at kunde får ny telefon på stedet. Det er opptil hver enkelt forhandler om man først vil ha telefonen inn til vurdering før avgjørelsen tas. Har selv brent meg på bytting av telefoner på såkalt DOA 2-3 dager etter kjøp bare for å få beskjed om fukt/væske skade etter innsendelse (Ingen antydning om at dette har skjedd i dette tilfellet).

 

Kan ikke se at CDON har gjort noe som er i strid med lov og gjeldende regler, annet enn at de har glemt å vedlegge informasjon om angrefrist osv.

 

Selvfølgelig kunne de dog vært fleksible, men når de har sagt nei så mange ganger er det vel ganske klart hvor de står hen?

Lenke til kommentar

-------------------------------------------------------------------

Kapittel 4. Angrerett ved kjøp av varer

 

 

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

 

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

--------------------------------------------------------------------

 

Så sant de ikke har sendt med skriftlig materiell om angrerett og fremgangsmåte , så har du fortsatt full anledning til å heve kjøpet .

Lenke til kommentar
De er i sin fulle rett til å velge å reparere varen dersom CDON/ANOVO finner det mest gunstig.

I deres kjøpsavtale står følgende:

9. Reklamasjon

Vi garanterer at de varene du har bestilt er feilfrie ved levering. Dersom du får en defekt eller feil levert vare, må du kontakte Kundeservice så fort som mulig, og senest innen 14 dager. Kundeservice tar imot din feilmelding og sender deg en frankert returetikett. Send tilbake varen i den standen den ble mottatt og vedlegg en skade- eller feilmelding, så får du en feilfri ny vare. Den feil levererte varen skal være i ubrukt og uskadd stand, i originalemballasje. (Plombering eller beskyttelsesplast må ikke være brutt). Returner varen sammen med fakturaen (eller en kopi av denne, både forsida og baksida).

Fyll ut årsaken til returen på fakturaens bakside!

 

som et lite tillegg:

utdrag fra lovdata

§ 30. Innledende bestemmelse.

 

(1) Dersom det foreligger mangel og denne ikke skyldes kjøperen eller forhold på hans side, kan han etter §§ 31 til 40 kreve retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning samt holde kjøpesummen tilbake etter § 42. Hans rett til erstatning faller ikke bort ved at han gjør gjeldende andre krav eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.

 

En DOA-ordning er ikke en rett som automatisk tilsier at kunde får ny telefon på stedet. Det er opptil hver enkelt forhandler om man først vil ha telefonen inn til vurdering før avgjørelsen tas.

Dead on arrival er mellom selger og importør/leverandør. Dette er produsent eller importør som ordner med kreditnota etc. Direkte til utsalgstedet, slik at du kan holde kunden din lettere fornøyd og gir ofte mindre kostnad for importør eller produsent

 

Har selv brent meg på bytting av telefoner på såkalt DOA 2-3 dager etter kjøp bare for å få beskjed om fukt/væske skade etter innsendelse (Ingen antydning om at dette har skjedd i dette tilfellet).

Jeg kjenner godt til problemet, men derfor ønsket jeg bare å kjøpe en ny telefon og la de finne ut av dette selv og kreditere meg når de hadde fått svar på DOA.

 

 

Kan ikke se at CDON har gjort noe som er i strid med lov og gjeldende regler, annet enn at de har glemt å vedlegge informasjon om angrefrist osv.

De har til og med brutt sine egne vilkår.

 

Selvfølgelig kunne de dog vært fleksible, men når de har sagt nei så mange ganger er det vel ganske klart hvor de står hen?

Ja jeg skjønner at dette ikke er noe satsningsområde og disse personene ikke har noe autorisasjon til å gjøre noe annet.

Det som gjør meg lei er rett å slett at slike firmaer driter rett å slett i regler og lovverk (til og med sine egne) og slipper alltid unna med det.

Innen rimelig tid heter de i kjøpsloven. Dette er beregnet på skjønn. Jeg synest det tar for lang tid å vente på denne ferdigfrankerte seddelen deres.

 

Uansett synpunkt er det butikken som har levert en vare med feil og dette skal ikke belastes kunden. Uansett!

Lenke til kommentar

1)

Hva CDON legger i uttrykket "feilfri ved levering" tror jeg ingen andre enn de kan svare på. De kan godt mene fysiske skader i forbindelse med transport for alt jeg vet.

 

Angående utdraget ditt fra lovdata: Har ikke CDON tilbudt seg å rette problemet?

 

2)

Jeg vet så altfor godt hva DOA er for noe, og vil gjerne understreke at dette ikke ernlovpålagt for den aktuelle forhandler å følge.

 

3)

"De har til og med brutt sine egne vilkår."

Hva annet er det de har brutt mener du, annet enn å ikke vedlegge informasjon om angrefrist?

 

Du prøver å få det til å virke som om de bryter totalt med det som heter forbrukerkjøpslov, noe som virker langt i fra sannheten i forhold til hva jeg kan se.

 

4)

Butikken har levert en vare med feil, og har tilbudt seg å prøve å løse dette for deg. Hadde du fulgt anvisningene de har sendt deg fra starten av ville saken med stor sannsynlighet allerede vært ferdigbehandlet eller i nærheten av å være ferdig. Jeg synes, personlig, at terskn for å henge ut butikker på diverse forumer for problemer man fint kunne ordnet opp i via telefon eller andre måter begynner å bli skremmende lav. Jeg har selv hatt en veldig lignende sak nylig med en av de ledende IT-leverandørene her i landet, hvor jeg ikke var |00% fornøyd med hvordan saken ble løst, men innimellom må man faktisk bare akseptere at visse prosedyrer må følges.

 

Kjøp i en fysisk butikk neste gang dersom det er et så stort problem med den ekstra ventetiden.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg startet tråden er at jeg i min situasjon har det travelt og skal om ikke lenge reise på en lengre seiltur og blir litt isolert. Derfor blir kjøpet 3598,- totalt unødvendig for en telefon som blir liggende igjen i Norge!

Jeg gav imei nr på første svar, og plutselig er det dette det henger i? Etter 14 dager skal jeg sende imeinr på nytt. Dette synes du er rimelig?

Jeg sendte de imei på nytt ilag med hele historikken som postet her.

Altså den medfølgende forrespondansen 2 ganger, som vedlegg og i mailen som de forlanger.

 

 

 

Din påstand

De er i sin fulle rett til å velge å reparere varen dersom CDON/ANOVO finner det mest gunstig.

Det gjelder reklamasjon på telefon, ved en reperasjon eller service. Det er ikke det samme når kunden kommer tilbake i f.eks butikken neste dag og forteller deg at den ene knappen ikke virker. Jeg har aldri sendt en slik kunde over til service avdelingen.

 

Det står jo at jeg har dekning for å heve kjøpet i loven, det er det jeg ønsker.

 

Det ser ikke ut som om vi blir enige.

 

Sånn som min situasjon er så kommer jeg drittdårlig ut av dette. For før telefonen kommer fra service er jeg altfor langt borte til å styre med dette svenske firmaet!

 

Jeg har full forståelse at telefonen må sjekkes før kreditering. Men jeg må motta returnummeret før det går en måned? Om vi regner 3 uker reperasjonstid utover dette så snakker vi om at det er rimelig å selge ett defekt produkt for å så få det tilbake for å reperare dette før vi returnerer det til kunden ca 2 mnd etter kunden bestilte produktet? Da har vi forskjellig mening på rett og galt

 

 

edit:nattlige skriveproblemer

Endret av flemmz
Lenke til kommentar
Det står jo at jeg har dekning for å heve kjøpet i loven, det er det jeg ønsker.

9027600[/snapback]

Hvor står det? Det står tvert i mot at heving kun er aktuelt dersom "mangelen ikke rettes eller tingen omleveres". CDOn har så vidt jeg kan forstå tilbudt seg å rette mangelen eller omlevere tingen?

 

"DOA" er et vagt begrep som ikke er lovfestet, og som heller ikke praktiseres av alle.

 

Det du heller kunne gjort, var å bestille en ny telefon, og så sendt den andre tilbake på angreretten. Dersom det ikke var vedlagt angrerettskjema (eller du ikke har mottatt det på annet vis), så har du faktisk 3 måneder angrefrist (angrerettloven §11). Denne fristen har vel ikke gått ut enda? Isåfall kan du jo bare returnere udyret på angreretten, og handle en ny fra CDON, eller fra et annet sted.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Det er kontraktsbrudd når en selger leverer ett produkt som ikke virker ved levering.

 

Du misforstår meg angående DOA, problemet er at firmaet ikke benytter seg av å søke DOA. Det er det jeg mener. Da hadde saken vært løst om de brukte sine egne fordeler ovenfor leverrandør. Da slipper de å sitte med en reparert telefon de ikke kan selge som ny vare.

 

Jeg kunne bestilt en ny vare, Om det ikke kommer frem at jeg ønsker å returnere produktet og heve kjøpet eller bestille ny vare, må jeg be deg lese mine mailer på nytt. Der står det klart mine ønsker om at jeg ønsker bare at varen returneres. som en vanlig angrerett eller defekt vare

 

Når du som selger har levert en defekt vare som ikke kan brukes, er det elendig service å ikke la kunden få ny vare eller heve kjøpet. Det er tross alt jeg som kan velge om det ikke medfører store tap for selger.

 

Er det noen som har løsninger og ikke bare motsetninger?

Angerettskjema har jeg ikke mottat så den er ikke helt enkel enda....

Lenke til kommentar
Det er kontraktsbrudd når en selger leverer ett produkt som ikke virker ved levering.

Riktig. Og ved kontraktsbrudd er første beføyelse retting eller omlevering.

 

Du misforstår meg angående DOA, problemet er at firmaet ikke benytter seg av å søke DOA. Det er det jeg mener. Da hadde saken vært løst om de brukte sine egne fordeler ovenfor leverrandør. Da slipper de å sitte med en reparert telefon de ikke kan selge som ny vare.

Det er godt mulig. Men DOA er ikke noe du eller noen andre har noe lovfestet krav på.

 

Jeg kunne bestilt en ny vare, Om det ikke kommer frem at jeg ønsker å returnere produktet og heve kjøpet eller bestille ny vare, må jeg be deg lese mine mailer på nytt. Der står det klart mine ønsker om at jeg ønsker bare at varen returneres. som en vanlig angrerett eller defekt vare

Det er en veldig stor forskjell på å returnere noe på angrerett eller som reklamasjon. Å bruke angrerett innebærer å annulere kjøpet og få refundert pengene. En retur som reklamasjon gir selger rett til å forsøke å rette eller omlevere produktet. Først dersom dette ikke lykkes, kan man kreve å heve kjøpet. Har man tid igjen på angreretten, så vil det være en klart best måte å få igjen pengene sine på. Det forutsetter at produktet faktisk lar seg returnere slik angrerettloven foreskriver.

 

 

Når du som selger har levert en defekt vare som ikke kan brukes, er det elendig service å ikke la kunden få ny vare eller heve kjøpet. Det er tross alt jeg som kan velge om det ikke medfører store tap for selger.

Det er jeg helt enig i. Men god service er ikke lovfestet. :)

 

Er det noen som har løsninger og ikke bare motsetninger?

Angerettskjema har jeg ikke mottat så den er ikke helt enkel enda....

9028347[/snapback]

Løsningen slik jeg ser det er å bruke angreretten. Den gjelder, så fremt du ikke har mottatt angreskjema i 3 måneder fra du mottok produktet. Du har da krav på å få refundert kjøpesummen innen 14 dager.

 

Å få kreditert telefonen på den måten du ber om, har du (så vidt jeg vet), ikke noe lovfestet krav på.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg startet tråden er at jeg i min situasjon har det travelt og skal om ikke lenge reise på en lengre seiltur og blir litt isolert. Derfor blir kjøpet 3598,- totalt unødvendig for en telefon som blir liggende igjen i Norge!

Jeg gav imei nr på første svar, og plutselig er det dette det henger i? Etter 14 dager skal jeg sende imeinr på nytt. Dette synes du er rimelig?

Jeg sendte de imei på nytt ilag med hele historikken som postet her.

Altså den medfølgende forrespondansen 2 ganger, som vedlegg og i mailen som de forlanger.

9027600[/snapback]

Men herregud da mann, CDON tibød seg å følge normal DOA-rutine i første e-posten du fikk fra dem. Det er faktisk slik at ved DOA så sjekker man at det er feil på produktet før du får nytt. Du har selv kastet bort tid med å krangle på at du vil ha ting du overhodet ikke har noen som helst rett på.

 

Dersom det var så pokkers travelt at du ikke har tid til vanlige saksbehandlingsrutiner fra en netshop, så fikk du ha kjøpt i butikk, eller i det minste ikke kaste bort tid på unødvendig krangling når du får tilbud om noe du faktisk ikke har juridisk krav på en gang.

Lenke til kommentar

Joada jeg var nok litt stressende, men synest jeg la frem grei løsning til firmaet. Og de har startet en sak på dette, men venter svar iflg deres kundekonsulent. Som du sikkert leste på innlegget. Men så begynner de å spør på nytt etter imei etter 14 dager. Det er ikke effektiv saksbehandling.

 

min påstand er at jeg bør få pengene igjen. Vennligst følg med på postene fremover så vil det vise seg hva som skjer. Og det kan kansje være til nytte for andre.

 

Jeg kjenner bransjen godt og føler prisen gjør at servicen blir dårligere, men da burde ikke disse firmaene legge listen så høyt for seg selv med kjøpsvilkår som er svært fordelaktige for kunden som de ikke klarer å innfri.

 

Jeg ser din påstand og skal se hva som skjer. ingen butikker i nærheten hadde denne telefonen på lager, og de reklamerte med rask levering som ikke stemte og kjøpsvilkår jeg mener de ikke følger. Jeg synest de er for slappe. Men det vil vise seg om jeg tar feil.

 

Vi kan diskutere saken ved neste svar, jeg har bedt om å få hevet kjøpet for lengst.

Lenke til kommentar
Vi kan diskutere saken ved neste svar, jeg har bedt om å få hevet kjøpet for lengst.

9031364[/snapback]

Heving gjennom reklamasjon har de allerede avslått, og de påberoper seg retten til å reparere eller bekrefte feil og omlevere. Om du har det travelt, er det den raskeste veien å ta. Du har ganske enkelt ikke noe krav på å få hevet kjøpet med mindre du benytter deg av angrerett.

Lenke til kommentar

Vi snakker om hverandre, jeg har hjemmel til å heve avtalen (ja det er under angrerettloven). Og sende varen i retur. Jeg har forklart at jeg ønsker å returnere varen å heve kjøpet. Burde jeg da måtte henvise til at dette har jeg hjemmel til under angrerettloven? ja kansje jeg i ettertid burde gitt beskjed om hvor dette står i lovverket.

 

 

edit:

Heving og reklamasjon har jeg ment å holde som 2 foskjellige ting i mine mailer til de.

Først reklamerer jeg deretter forteller jeg at jeg ønsker å heve kjøpet(kansellere/gå fra avtalen om du vil)

Endret av flemmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...