darksoul1900 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hei. Kjøpte meg for en stund siden et asus striker extreme og 2 pakker med 2 stk CM2X1024-6400C5DHX matched pair. Av cpu har jeg en E6600. Det jeg sliter med er å få denne rammen til å kjøre på 800 mhz. Har testet hver brikke i memtest, samt testet hvert par i memtest på 800 mhz. Enkelt brikke og parene genererer ikke noe feil i memtest ved 800 mhz, men setter man alle brikkene sammen så blir det feil. Setter jeg hastigheten på rammen til 711 mhz men alle timings på auto så funker alt strålende. Kjører volten på rammen nå på auto, har prøvd å kjøre denne helt opp til 2.1v men samme feil dukker opp igjen men en hastighet på 800 mhz på rammen. Er dette et problem med hk eller noe annet? Takker for alle svar Lenke til kommentar
selervik Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Mener å ha lest at det er et problem med å kjøre to par og få full effekt med sli på ram. Og at det anbafales kun å benytte et par. Dette gjelder vist også andre HK leverandører med SLI på minne Endret 5. juli 2007 av selervik Lenke til kommentar
selervik Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Sjekk på disse sidene! http://www.houseofhelp.com/forums/search.php?searchid=973312 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hei. Kjøpte meg for en stund siden et asus striker extreme og 2 pakker med 2 stk CM2X1024-6400C5DHX matched pair. Av cpu har jeg en E6600. Det jeg sliter med er å få denne rammen til å kjøre på 800 mhz. Har testet hver brikke i memtest, samt testet hvert par i memtest på 800 mhz. Enkelt brikke og parene genererer ikke noe feil i memtest ved 800 mhz, men setter man alle brikkene sammen så blir det feil. Setter jeg hastigheten på rammen til 711 mhz men alle timings på auto så funker alt strålende. Kjører volten på rammen nå på auto, har prøvd å kjøre denne helt opp til 2.1v men samme feil dukker opp igjen men en hastighet på 800 mhz på rammen. Er dette et problem med hk eller noe annet? Har kjørt med 4 minnebrikker, men seff var ene minneslotten ødelagt. Men de andre 3 funka HELT fint. Jeg kjørte de på 2.35v / 1066mhz. Får forhåpentligvis det nye hk i morgen. Da smekker jeg i alle sammen. Jeg har ikke samme minne(sign) men............ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå