Gå til innhold

Er problemene med viftene løst?


jvik

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal snart gå til innkjøp av en PS3. Har lest litt rundt omkring om personer som har kjøpt seg en PS3 der viftene går på full kjør hele tiden som resulterer i et ganske høyt støynivå.

 

Er dette "løst"? Tenkte at kanskje de nye partiene Elkjøp osv får inn er av nyere modell enn de første som ble sendt ut.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk meg nylig en som bråker litt. Men jeg vant den i konkurranse, så det er uvisst om det er lenge siden den ble kjøpt. Men bråket er ikke veldig plagsomt, den er ca. på laptop-nivå vil jeg anta. Merker det bare om det er helt stille i rommet.

 

Lydnivået er helt akseptabelt, men en superstille en er jo selvfølgelig å foretrekke.

 

Men kjøper du på elkjøp har du vel 30 dagers returrett.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Har hatt min i en måneds tid nå og la for første gang merke til at viftene laget litt lyd i går, når vi så en DVD-film. Når de "slo seg på" hadde den vel stått på i vel 4-5 timer, med både spilling av Resistance og titting på oppskalert DVD, så det er helt akseptabelt.

Lenke til kommentar

Jeg trur ikke det er noe problem med viftene i det hele tatt. Hvis Ps3 blir innestengt eller får det varmt, så øker vifte hastigheten. Min er musestille hele tida når jeg har tv benk døra åpen.. Når jeg lukker tv benk døra, så tar det ikke alt for lang tid før Ps3 kjører på med vifta siden den blir varmere og da bråker det som et helvete på det høyeste nivået, men så fort ejg bare åpner døra igjen, så tar det bare 10 sekunder, så roer vifta seg igjen og den er musestille igjen.

 

så min mening er at det ikke er noe problem med viftene i det hele tatt og jeg er kjempefornøyd med vifta siden den kjører på så fort den blir varm når den er innestengt og roer seg ned når den får luft og blir musestille.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Min er ganske så tyst hele tiden.

Den står plassert inne i et glassskap med diverse utstyr, vel og merke med bra med luft rundt.

Hvis den står på lenge, kan den gå opp til neste hastighet på vifta, men går ganske kjapt ned igjen.

På normal hastighet, synes jeg den nesten er lydløs.

Lenke til kommentar
Jeg trur ikke det er noe problem med viftene i det hele tatt.  Hvis Ps3 blir innestengt eller får det varmt, så øker vifte hastigheten. Min er musestille hele tida når jeg har tv benk døra åpen.. Når jeg lukker tv benk døra, så tar det ikke alt for lang tid før Ps3 kjører på med vifta siden den blir varmere og da bråker det som et helvete på det høyeste nivået, men så fort ejg bare åpner døra igjen, så tar det bare 10 sekunder, så roer vifta seg igjen og den er musestille igjen.

 

så min mening er at det ikke er noe problem med viftene i det hele tatt og jeg er kjempefornøyd med vifta siden den kjører på så fort den blir varm når den er innestengt og roer seg ned når den får luft og blir musestille.

9015935[/snapback]

 

Tror du virkelig folk er så dumme at de ikke har prøvd det? Det der er jo bare tåpelig å si når det er hundrevis rundt om kring på nettet som har det problemet. Min står med fri luft på alle sider, ikke i noe skap, og den durer godt.

Lenke til kommentar
Jeg trur ikke det er noe problem med viftene i det hele tatt.  Hvis Ps3 blir innestengt eller får det varmt, så øker vifte hastigheten. Min er musestille hele tida når jeg har tv benk døra åpen.. Når jeg lukker tv benk døra, så tar det ikke alt for lang tid før Ps3 kjører på med vifta siden den blir varmere og da bråker det som et helvete på det høyeste nivået, men så fort ejg bare åpner døra igjen, så tar det bare 10 sekunder, så roer vifta seg igjen og den er musestille igjen.

 

så min mening er at det ikke er noe problem med viftene i det hele tatt og jeg er kjempefornøyd med vifta siden den kjører på så fort den blir varm når den er innestengt og roer seg ned når den får luft og blir musestille.

9015935[/snapback]

 

Tror du virkelig folk er så dumme at de ikke har prøvd det? Det der er jo bare tåpelig å si når det er hundrevis rundt om kring på nettet som har det problemet. Min står med fri luft på alle sider, ikke i noe skap, og den durer godt.

9016048[/snapback]

 

Min bråker mye den og :( vifta går på fult nesten hele tiden :thumbdown:

Og den står selvfølgelig åpent og har god tilgang på luft. er det noe du kan gjøre for og hindre dette? levere den til sony eller noe?

Endret av Kennet_H
Lenke til kommentar
Jeg trur det er mange som er "dumme" ja.. Er sikkert noen her og der som har hatt noen problemer, men trur de fleste ikke har skjønt at Ps3 ikke skal stenges inne. Men er jo noe jeg trur og ikke du = ) du skal få lov til å tru det du vil.

9016932[/snapback]

 

Er ikke snakk om og tro da! han har en egen ps3 akkurat som meg. Og min bråker mye selv om den står fritt!

Lenke til kommentar
Jeg trur det er mange som er "dumme" ja.. Er sikkert noen her og der som har hatt noen problemer, men trur de fleste ikke har skjønt at Ps3 ikke skal stenges inne. Men er jo noe jeg trur og ikke du = ) du skal få lov til å tru det du vil.

9016932[/snapback]

Som Kennet_H sier, vi tror ikke. Vi har selv ps3, og de står fritt. Hva er det du prøver å si? Er vi så dumme at vi ikke skjønner at ps3'ene våre egentlig er innelåst i et trangt lite skap?

Lenke til kommentar
Ikke så bitter nå....

9016603[/snapback]

 

Problemet er ikke bitre PS3-eiere med bråkete maskiner - problemet er iPod-ungdom som troller rundt og skryter av sine "lydløse" PS3. Men når de en sjelden gang blir stilt mot veggen, ja så viser det seg at deres maskiner bråker akkurat like mye som alle andre PS3-maskiner rundt omkring.

 

Er dere virkelig så naive at dere tror det fins lydløse PS3 der ute, og at dette ikke ville dukket opp i en artikkel på et seriøst nettsted? Jeg har hatt tilgang på 5 stk PS3, og vet at det er forskjeller i lydkarakteristikken på viftene. Men _ingen_ får meg til å tro at de har en lydløs PS3 før jeg får hørt det med egne ører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...