NgZ Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Mailkontoen min utsettes for tiden for det som kan beskrives best som et Denial of Service-angrep så vidt jeg kan forstå. Mailkontoen ble stengt noen dager for litt siden, da over 5000 mail dumpet inn i inboksen i løpet 1. juli. Nå har det skjedd igjen. De aller fleste mailene er fra "Mail Delivery Sytem", og de andre er fra liknende avsendere - de som sender deg en mail dersom epostadressen du har prøvd å sende mail til ikke finnes hos dem. Emnefeltene er av typen "undelivered mail", "Unknown adress" o.l. Uten å fått sett alt for nøye på dette, virker diss mailene autentikse nok, noe som får meg til å anta følgende: Noen spammer enormt med min mail som returadresse/avsenderadresse til tilfeldige genererte mailadresser, slik at "Adressen eksisterer ikke"-tilbakemeldingene havner i min innboks. På den måten blir det vel vanskeligere å finne ut hvem som står bak, regner jeg med... Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg har mailen min hos inbox.com, og har nå oppdaget at supporten deres er ikke-eksisterende. Jeg har laget et eget spamfilter som sorterer ut nesten alle disse mailene, men de mottas jo uansett fra server og legges i spam-mappen min. Noe som fører til at jeg får beskjeden "Your account is blocked. Block reason: Mail receive limit reached (temporary)." Jeg regner med at dette er et tiltak for å ikke overbelaste serverne, og jeg regner også med at alle mail som kommer til meg i denne perioden blir blokkert/returnert med "ukjent konto" som begrunnelse for å prøve å få slutt på spammingen. Så vidt jeg an skjønne, må det være noen som har mailadressen min som har satt seg ned og gått inn for å gjøre dette, noe jeg har litt problemer med å forstå. Alle tips motas med takk. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Tror nok supporten hos inbox.com er rette instans å henvende seg til slik at de kan gå gjennom sine systemer for å se hva som skjer / har skjedd. Om dette er noe som stadig skjer, bør man kanskje vurdere bytte av epost (leverandør?). Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 To ganger er mer enn nok, jeg har allerede begynt å se meg om etter alternativer. Jeg har henvendt meg til supporten til inbox.com, men de svarer ikke. :S Det er rimelig frustrerende å være uten mailen. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det skjønner jeg godt. Og at supporten ikke svarer gjør det ikke bedre. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Det skjønner jeg godt. Og at supporten ikke svarer gjør det ikke bedre.9007726[/snapback] At jeg har et par fakturaer liggende der gjør saken verre igjen. Men hva skyldes dette? Det virker jo ikke akkurat som et typisk spam-angrep. Er det noen som sitter å gjør dette med vilje på pur f? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå