Gå til innhold

DoS-angrep mot mailkonto?


Anbefalte innlegg

Mailkontoen min utsettes for tiden for det som kan beskrives best som et Denial of Service-angrep så vidt jeg kan forstå. Mailkontoen ble stengt noen dager for litt siden, da over 5000 mail dumpet inn i inboksen i løpet 1. juli. Nå har det skjedd igjen.

 

De aller fleste mailene er fra "Mail Delivery Sytem", og de andre er fra liknende avsendere - de som sender deg en mail dersom epostadressen du har prøvd å sende mail til ikke finnes hos dem. Emnefeltene er av typen "undelivered mail", "Unknown adress" o.l.

 

Uten å fått sett alt for nøye på dette, virker diss mailene autentikse nok, noe som får meg til å anta følgende: Noen spammer enormt med min mail som returadresse/avsenderadresse til tilfeldige genererte mailadresser, slik at "Adressen eksisterer ikke"-tilbakemeldingene havner i min innboks. På den måten blir det vel vanskeligere å finne ut hvem som står bak, regner jeg med...

 

Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg har mailen min hos inbox.com, og har nå oppdaget at supporten deres er ikke-eksisterende. Jeg har laget et eget spamfilter som sorterer ut nesten alle disse mailene, men de mottas jo uansett fra server og legges i spam-mappen min. Noe som fører til at jeg får beskjeden

"Your account is blocked. Block reason: Mail receive limit reached (temporary)."

Jeg regner med at dette er et tiltak for å ikke overbelaste serverne, og jeg regner også med at alle mail som kommer til meg i denne perioden blir blokkert/returnert med "ukjent konto" som begrunnelse for å prøve å få slutt på spammingen.

 

Så vidt jeg an skjønne, må det være noen som har mailadressen min som har satt seg ned og gått inn for å gjøre dette, noe jeg har litt problemer med å forstå. Alle tips motas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok supporten hos inbox.com er rette instans å henvende seg til slik at de kan gå gjennom sine systemer for å se hva som skjer / har skjedd.

 

Om dette er noe som stadig skjer, bør man kanskje vurdere bytte av epost (leverandør?).

Lenke til kommentar

To ganger er mer enn nok, jeg har allerede begynt å se meg om etter alternativer. Jeg har henvendt meg til supporten til inbox.com, men de svarer ikke. :S Det er rimelig frustrerende å være uten mailen.

Lenke til kommentar
Det skjønner jeg godt. Og at supporten ikke svarer gjør det ikke bedre.

9007726[/snapback]

At jeg har et par fakturaer liggende der gjør saken verre igjen. Men hva skyldes dette? Det virker jo ikke akkurat som et typisk spam-angrep. Er det noen som sitter å gjør dette med vilje på pur f?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...