Gå til innhold

Ettersending av vitnemål, ene siden.


Heffie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som følge av at jeg var på ferie de dagene vitnemålet ble sendt ut, og fristen for ettersending utløp, fikk jeg en bekjent til å sende dette for meg.

 

Denne sendte utelukkende den ene siden (karakterene), og ikke baksiden. Dermed ble heller ikke underskriften min inkludert.

 

Er dette helt nødvendig og hvordan skal jeg eventuelt ordne opp i det? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Som følge av at jeg var på ferie de dagene vitnemålet ble sendt ut, og fristen for ettersending utløp, fikk jeg en bekjent til å sende dette for meg.

 

Denne sendte utelukkende den ene siden (karakterene), og ikke baksiden. Dermed ble heller ikke underskriften min inkludert.

 

Er dette helt nødvendig og hvordan skal jeg eventuelt ordne opp i det? :hmm:

9007230[/snapback]

Som mange andre gjør feil her på forumet.

 

Når det kommer til så viktige ting som vitnemål, utdannelse, og ikke minst ditt problem. IKKE vent. Ta selfølgelig kontakt med oss og spørr, men ta heller direkte kontakt med inntaktskontoret med en gang! Det er tross alt fremtiden din og andres vi snakker om her

 

Ta kontakt med en gang pr. telefon og få svaret eller rett opp feilen så sitter du ikke med skjegget i postkassa!

 

http://www.vilbli.no/4daction/WA_Artikkel/...564&TP=05-07-07

 

Beklager utbruddene men er det ingen fler som skjønner hvor viktige slike ting er?

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Når man søker på VGS går vel alt elektronisk, slik at det sannsynligvis er snakk om høgskole/universitet her.

 

Har du rett kopi-stempel på kopien av fremsiden tror jeg det skal gå bra. Saksbehandler får karakterrene elektronisk, kopien du sender inn benyttes bare for å dobbeltsjekke.

 

For å være på den sikre siden: Ring. Se i papirene du har fått tilsendt, du finner helt sikkert et telefonnummer der.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Som følge av at jeg var på ferie de dagene vitnemålet ble sendt ut, og fristen for ettersending utløp, fikk jeg en bekjent til å sende dette for meg.

 

Denne sendte utelukkende den ene siden (karakterene), og ikke baksiden. Dermed ble heller ikke underskriften min inkludert.

 

Er dette helt nødvendig og hvordan skal jeg eventuelt ordne opp i det? :hmm:

9007230[/snapback]

 

Ble litt nervøs selv her. Jeg har riktignok husket å ta med begge sider av vitnemålet på kopien, men jeg visste ikke at det var noen felt på baksiden hvor man kunne signere!

 

Men visst er det det! Under merknader helt nederst står det Navn og Fødselsnummer.

Jeg ringte til saksbehandler og de sa at man ikke skal signere der (eller man trenger ikke), og at dette feltet var for merknader (f.eks fravær etc) som skolen evt. fører på.

Endret av eskihw
Lenke til kommentar

Dette var betryggende nytt, eskihw. Har heller ikke tatt hopi av baksiden.

 

Er også litt nervøs for at ettersendingen ikke har kommet fram. Det burde stått på SO sine sider om det var mottatt eller ikke. Kan ikke tillate meg å gå et år uten å ha noe å gjøre på pga en glipp av posten.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Som følge av at jeg var på ferie de dagene vitnemålet ble sendt ut, og fristen for ettersending utløp, fikk jeg en bekjent til å sende dette for meg.

 

Denne sendte utelukkende den ene siden (karakterene), og ikke baksiden. Dermed ble heller ikke underskriften min inkludert.

 

Er dette helt nødvendig og hvordan skal jeg eventuelt ordne opp i det? :hmm:

9007230[/snapback]

Som mange andre gjør feil her på forumet.

 

Når det kommer til så viktige ting som vitnemål, utdannelse, og ikke minst ditt problem. IKKE vent. Ta selfølgelig kontakt med oss og spørr, men ta heller direkte kontakt med inntaktskontoret med en gang! Det er tross alt fremtiden din og andres vi snakker om her

 

Ta kontakt med en gang pr. telefon og få svaret eller rett opp feilen så sitter du ikke med skjegget i postkassa!

 

http://www.vilbli.no/4daction/WA_Artikkel/...564&TP=05-07-07

 

Beklager utbruddene men er det ingen fler som skjønner hvor viktige slike ting er?

9007967[/snapback]

 

 

Ja, er fullt klar over at det lønner seg å ta kontakt med den instansen det gjelder, noe jeg også gjorde. Trenger jo ikke å være noen motsetning mellom å ta kontakt via hw, og også undersøke andre kilder.

 

Ringte saksbehandleren min og hun fortalte at søknaden allerede var behandlet (universitet), så denne saken er ute av verden for min del. :)

 

Mener allikevel at de ansvarlige har en jobb å gjøre med rutinene her. Gjør det unødvendig vanskelig for de som ikke har mulighet til å sende skjemaene selv, når man ikke mottar fullverdig vitnemål før et par dager før samordna opptak stenger portene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...