Gå til innhold

OEM Windows uten CD

Anbefalte innlegg

Jeg har en IBM laptop med Windows XP Pro oem innstallert. Problemet nå er at det har gått 3-4 år og maskinen er blitt ganske treg. Jeg burde reinstallere windows men jeg har ikke CDen med windows. Det er litt drøyt hvis jeg må betale for enda en kopi av windows for å kunne gjøre en reinstallering. Er det noen løsninger på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg burde reinstallere windows men jeg har ikke CDen med windows. Det er litt drøyt hvis jeg må betale for enda en kopi av windows for å kunne gjøre en reinstallering. Er det noen løsninger på dette?

9007220[/snapback]

Maskiner levert uten fysisk disk har ofte en påminnelse (kommer med noen "dagers" mellomrom) hvor bruker blir bedt å å lage en sikkerhetskopi av windowsinstallasjonen (tekst noe i den duren). Der er denne koipien som skulle reddet deg ut av det uføre du er i. Du kan forsøke å ta kontakt med leverandøren å høre om de kan skaffe deg en kopi.

Lenke til kommentar
Kjenner du noen som har en XPP OEM med samme språk så er det jo bare og brenne en kopi, lisensen har du på maskinen så hvilken måte du skaffer til veie innstallasjonsmediet spiller ingen rolle.

9022412[/snapback]

Det var en god ide. Jeg skal se om jeg finner en kopi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...