unik42 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Jeg har kjøpt og montert en alarm til min Golf 2000 modell. Jeg har komfortline modellen. Jeg fikk med tegninger til alarmen, men problemet med dem var at de var beregnet til bil med egen fjernkontroll, så den fjernstyrte sentrallåsen virket ikke. Etter litt roting på nett kom jeg over Defa sine egne tegninger: http://www.defa.com/uig_a.php3?lang=1&ndid= og fant rette tegninger for min modell. Det viser seg at CAN bussen ikke virker på sentrallåsen så der måtte jeg koble til to ekstra ledninger, på hhv. grønn/rød og gul/blå, til sentrallåsenheten (pin 4 og pin 24). Dette gjorde jeg og funksjonstestet. Jeg klarer å låse opp dørene med fjernkontrollen når jeg deaktiverer alarmen, men når jeg aktiverer den så låser ikke sentrallåsen. Jeg byttet om på ledningene for å teste og da låste bilen seg hvis jeg deaktiverte alarmen, så det må jo være rett ledninger jeg har brukt? Noen som har vært borti det samme. Alarmen virker ellers kjempebra. Tegningsskjema over sentrallåsen: va122608.pdf Endret 5. juli 2007 av unik42 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 BUMP Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) BUMP Reell feil enda! Noen som har gjort dette før og kan beskrive 100% hva de gjorde? Endret 8. mai 2009 av unik42 Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Golf 4 bruker "Type 2 ground driven" låse system, altså jord for å både låse opp og igjen. Derfor fungerer det når du skifter på kablene. Har du sjekket med et voltmeter at både utgang 4 og 24 går til jord når du aktivere/deaktivere alarmen? Sentralås systemet jeg monterte i min bil, riktig nok ikke Defa men et billig merke, hadde mulighet til å endre hvilket signal (12V eller jord) den skal sende ut. Endret 8. mai 2009 av phoen|x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå