7r Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Har en temp.styrt viftestyring av type Lian-Li (3,5" størrelse) som kan brukes til å styre 3 vifter (CPU, fan1, fan2). Denne sitter i et Lian-Li PC60 kabinett med 2 HD'er nede ved frontviftene, har ytterligere 2 kabinettvifter (i bakkant og topp). Se bilde: Noen som vet hvor det er mest hensiktsmessig å plassere temp.følerne? Endret 5. juli 2007 av 7r Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 CPU kjøler Skjermkort (helst på en ram brikke) En som er midt i kabinettet (for å finne kabinetts tempratur) Jeg bruker en Aquaero å denne har i tilleg til dette vanntemp og HD temp. Dette oppsettet fungerer utmerket sammen med cpu, gpu, hk og hd temp som er innebygget fra leverandøren. Lenke til kommentar
7r Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Men HVOR på CPU-kjøleren? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg har satt min så nære sentrum som mulig, slik at hele føleren ligger intil kobberet. Noen fester den til siden og andre til overflaten. Jeg har ikke hatt like stor suksess med de to siste løsningene. Lenke til kommentar
7r Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Men hvor er HD'ene varmest? Endret 10. juli 2007 av 7r Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Min cpu temp sensor ligger mellom cpu og kjøleribben slik som vist på bilde under. (Merk: Bilde viser både rett og gal plassering.) Lenke til kommentar
7r Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Takk for bildet med forklaringen, Thorsen. Kan en regne med at en IntelP4 HT 2,8 GHz er like varm rundt det hele? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Du må nok regne med at selve kjernen er noen grader varmere enn hva varmesprederen/kjøleren er der sensoren sitter. Mine "løse" temperatursensorer koblet til cpu, viser ca 5 grader lavere enn hva kjernetemperaturen opplyses til å være sensorene inne i cpu-en rapporterer til bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå