WoRkinG Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg har akkurat kjøpt meg en ny Asus F5V, men den bråker ganske mye, fordi viftene jobber veldig mye hele tiden, er dette normalt ?? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Innlegg som maser om å google det slettet. Hvis trådstarter spør om hjelp her på forumet er det sannsynligvis fordi han ikke fant ut av det selv eller fordi han ikke har lyst til å bruke evigheter på å søke etter det. Det er lite konstruktivt å poste "Google it" da det hjelper til ingenting. Reaksjoner på moderering tar man som vanlig over PM. Snorre Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Noen bærbare har problemer med varme i forhold til viftestørrelse og kjølerstørrelse. Du kan prøve å oppgradere til nyeste bios. Du finner verktøy for å gjøre dette på asus sine hjemmesider. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Har du satt den til "minimal strømstyring"? Da skal den vel klokke ned cpu'en slik at den ikke trenger så mye kjøling. Det hjelper jo ikke hvis du kjører spill el. tunge programmer, men til surfing ol. skal det være bra. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Slettet to off-topic innlegg til. Mer off-topic i denne tråden vil føre til sletting, advarselsøkning vil bli vurdert. Snorre Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hvis jeg ikke tar feil så er dette en Core Duo maskin med ATI X2300 grafikk-kort med vista home Premium. I så fall er det vanligvis skjermkortet som er synderen (dette er et X1300 grafikk-kort med høyere klokkefrekvens). Du kan prøve følgende for å redusere temperaturen under Vista: - Slå av Aero (i så fall skal skjermkortet gå fra 3D tyil 2D modus og bruke mye mindre strøm - og følgelig bli mindre varm. - Endre power plan til "power saver" (eller hva det måtte hete i norsk vesjon), for å skru ned prosessor-hastigheten når du ikke trenger max ytelse. Ellers ville jeg sjekket i BIOS om det er noen strømstryringsparametere som kan skrues ned. lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå