Spartakus Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Innstillingene er SVÆRT enkle å hente ut via applikajsonen som har laget dem da. Jeg synes dog det er litt mystsisk angående hvor fysisk på harddisken de ligger Hva om du skal sende .exe fila til en kamerat, vil da innstillingene også snike seg med? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Innstillingene er SVÆRT enkle å hente ut via applikajsonen som har laget dem da. Jeg synes dog det er litt mystsisk angående hvor fysisk på harddisken de ligger Hva om du skal sende .exe fila til en kamerat, vil da innstillingene også snike seg med? 9011014[/snapback] Jeg skal teste via to pc'er nå.. Se hva som skjer! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hvorfor er det et poeng? Er ikke poenget å ha en enkel måte å lagre og hente ut innstillinger på? 9010971[/snapback] Det er av sikkerhetsmessige årsaker (les på MSDN-linkene i mitt forrige innlegg). Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg er romantiker (egentlig ikke) og liker klassiske ting, som ini filer. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Nope, instillingene ble ikke med .exe fila... Så da har vi avklart det.. Eller aadnk har jo sagt det alt da.. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Nope, instillingene ble ikke med .exe fila... Så da har vi avklart det.. Eller aadnk har jo sagt det alt da.. 9011211[/snapback] Når du lager instillingene så velger du "Scope"... Enten Application eller User. Gjett en gang hva som er default og som dere alle har testet med... Edit: Jeg var litt rask på avtrekkeren --> "Application-scoped settings (such as connection strings) are associated with the application; users cannot change them at run time." Endret 5. juli 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg er ute etter å få lest alt som står i en .txt fil, og lagt den inn i en label.. Går det med den funksjonen jeg har oppførst på det første innlegget i denne tråden? Tester selv nå, men hadde vært fint om noen kunne ha gitt litt hjelp.. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 System.IO.File klassen inneholder alt du trenger. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Okay, så det skal ikke være noen vanskelig sak? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Okay, så det skal ikke være noen vanskelig sak? 9101386[/snapback] Hvis du ikke prøver er det nok vanskelig, men om du gjør et forsøk så burde du få det til... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Ah! Heldigvis finnes denne: System.IO.StreamReader.ReadToEnd Da var saken løst! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Mens vi er i gang, kan jeg ta noe som er litt OT: Jeg får denne warningen: property 'Upgrade' conflicts with sub 'Upgrade' in the base class 'ApplicationSettingsBase' and should be declared 'Shadows'. C:\...\PSP Manager\My Project\Settings.Designer.vb Hva skyldes dette? Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Upgrade er sikkert en metode/funksjon som finnes i klassen fra før (arvet) og du har sikkert laget en med samme navn -> Gi den nytt navn. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Det vil ikke skje noe gæli hvis jeg bare renamer den til Upgrade2 f.eks? Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Nei, men for din egen del ville jeg gitt den noe mer beskrivende navn enn Upgrade2 Endret 19. juli 2007 av xtc Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Poenget er at jeg ikke aner hva dette er for noe.. Så jeg må gi den dette navnet nå så lenge.. Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Når man ikke vet hva sin egen kode gjør, kan jeg forstå at ting blir vanskelig Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Døh.. Den feilen lå inne i en fil jeg aldri har sett før. Sikkert noe som IDE'en mekker selv. Men jeg fikk rettet på det nå.. Det var My.Settings det gjaldt, en setting jeg hadde laget, som krasjet med noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå