WoRkinG Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg har kjøpt meg en ny Asus f5v, og den synes jeg bråker litt mye, høre viftene jobber veldig mye hele tiden. Er dette normalt ?? Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg har kjøpt meg en ny Asus f5v, og den synes jeg bråker litt mye, høre viftene jobber veldig mye hele tiden. Er dette normalt ?? 9007000[/snapback] tror det er helt normalt kanskje du kjører krevende program? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg har kjøpt meg en ny Asus f5v, og den synes jeg bråker litt mye, høre viftene jobber veldig mye hele tiden. Er dette normalt ?? 9007000[/snapback] Det kommer litt an på omgivelsene, og hvor varmt det er i rommet. Maskinen må stå på et jevnt underlag siden luften suges inn under maskinen. Baksiden eller siden der den varme luften kommer ut må være fri. Dvs. den må ikke stenges av gjenstander eller andre hindringer. Å holde maskinen på fanget eller ha den på et underlag som stenger for luftinntakene under er en veldig dårlig løsning. I beste fall vil maskinen bli overopphetet og slå seg av. I verste fall så kan den ødelegges. Hvis det er svært varmt i rommet, la oss si over 30 grader, så vil viftene jobbe veldig for å forsøke å kjøle ned maskinen. Da hjelper det å øke avstanden til underlaget. Man får kjøpt spesielle kjøleunderlag for bærbare maskiner. Jeg har selv en Asus A6BOOK hvor jeg har oppgradert HD fra 60 til 160 GB, og RAM fra 512 MB til 2 GB. Spesielt den siste oppgraderingen hjalp med hensyn til hvor ofte viftene starter. Dette kommer nok at det virituelle minnet nå benyttes sjeldnere. Dermed belastes ikke HD så mye og det utvikles mindre varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå