Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

tsx 50 trimpotte


Anbefalte innlegg

Hei, bare lurte på om jeg ville merke litt forskjell i ytelse på min suzuki tsx ved å kun kjøpe en trimpotte, som jeg bruker på det orginale anlegget!

Vil dette gi noen forskjell i ytelse? Vil bare ha litt høyere fart!

I så fall hvilke trimpotter anbefaler dere til en tsx 50?

 

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, vil ikke gi noe forskjell.

 

G80 anlegg skal være bra , men fortsatt, pris/ytelse er på langt nær tilfreds.

 

Dyse + sylinder  =  ytelse/pris = 110%

9007156[/snapback]

 

Trenger ikke så veldig stor fartsøkning! nå går tsxen i ca 55 km/t, hvis jeg setter på det ganeli 80 anlegget hvor mange km/t fortere tror du tsxen vil gå da son ca?

 

Takker for svar! =)

Lenke til kommentar

Det er sylinder som er tingen på gamle mopeder som TSX. Dette gir absolutt størst økning, men er veldig lett å bli tatt i kontroll.

 

Med bare potte vil det trolig knapt bli merkbar forskjell.

 

For litt høyere fart kan du prøve å eksperimentere litt med dreving. (Hvis du ikke allerede har prøvd).

Lenke til kommentar
Nei, vil ikke gi noe forskjell.

 

G80 anlegg skal være bra , men fortsatt, pris/ytelse er på langt nær tilfreds.

 

Dyse + sylinder  =  ytelse/pris = 110%

9007156[/snapback]

 

Trenger ikke så veldig stor fartsøkning! nå går tsxen i ca 55 km/t, hvis jeg setter på det ganeli 80 anlegget hvor mange km/t fortere tror du tsxen vil gå da son ca?

 

Takker for svar! =)

9007177[/snapback]

 

Sett nytt stempel og ringer, fil som i den andre tråden og effektanlegg

da skal den gå i 75! en jeg hjalp nå får faktisk 85 med 50cc anlegg!! men den trekker dårlig i bakker... filt for høy utblåsning.

 

Jeg hadde bare 80cc effektanlegg på min og det hjalp ca 5 km i fart, forgasser justeringa er veldig viktig med effektanlegg fordi det skal gå så varmt.

 

 

Ove

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg hadde en særdeles dau tsx, til å bli kvalm av. Men jeg hadde effekt potte og når jeg satte på den så fikk jeg økt 10 kmt give or take. den ble hissigere i aks og holdt bedre på toppfart, samt trakk mye bedre i oppoverbakker. men i tillleg til dette så tror jeg den original potta som jeg hadde var extra sur. samt effektpotta var litt custom.

 

Det viktigste er å holde lyden så lav så mulig på en moped, spesielt hvis en skal trimme, så slipper en iallefal lå bli fort mistenkt, kjører en en blodtrimmet moped med halvt effektanlegg med fløyte på tuppen av eksosrører uten bakstykke og bråker som et nakkesnirtskudd av et torden. da kan du regne med å bli stoppet ved første øyekast av onkel. hvis de er bevisste. men som andre sier i tråden hvis du kan gå det laveste hakket opp og invistere noen kroner i dette, beholde vanlig potte, i dont know, kansje det er gunstigere. At noe skal gå i 45 er vanvidd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...