Ley28 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hei Jeg har tenkt å bygge et nytt system, men sitter fast på dette spørsmålet: Hovedkortet mitt (MSI P35 Platinum) har noe som heter en ATX12V 8 pins kontakt, mens strømforsyningen Hiper Strømforsyning ATX 530W Sort) har en 4 pins ATX12V utgangskopling. Er ATX12V nødvendig, og går det an å koble en 4 pins mot en 8 pins kontakt? Håper på noen svar! Lenke til kommentar
CyMTeC Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det fungerer å koble til en 4-pin kontakt i en 8pin kontakt. Du vil ikke få like stor stabilitet som i med en 8pin kontakt, men dette har ingen betydning, hvis du ikke skal overklokka. Min erfaring er med ev eVGA 680i kort, og det er veldig vanskelig å få stabilt over stock med 4pin. Du kan kjøpe et adapter på komplett.no -overgang fra 4-8pin. Har ikke gjort dette selv, men har hørt at det skal fungere bra. ATX12V er nødvendig da den leverer ekstra strøm til CPU. Lenke til kommentar
Ley28 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Tusen takk for det raske svaret. Det forklarte en god del! Lenke til kommentar
CyMTeC Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det skal stå forklart i manualen om hvor du skal koble til 4pin kontakten. Vanligvis er det i pin 1,2,5,6 tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå