chrishan Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Jeg har en ssh-server som lytter på port 22 og 443. Poenget er å overliste restriktive brannmurer som sperrer alt unntatt port 80 og 443. Nå sitter jeg imidlertid bak en uhyre stengt brannmur som tydeligvis filtrerer bort trafikk som ikke er http/https. Jeg får ihvertfall bare timeout på tilkobling gjennom port 443, og jeg vet serveren er oppe. Finnes det noen lur måte å kontakte denne ssh-serveren på ved å maskere ssh-trafikken eller noe sånt? Vet noen om andre intelligente måter å komme seg forbi på? Endret 5. juli 2007 av chrishan Lenke til kommentar
chrishan Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Jada, har prøvd oppkobling mot egen server på port 80, og mot NTNUs spesial-innlogging på port 80 som beskrevet her. Resultatet er det samme hver gang, Putty svarer med "Network error: Connection timed out". Det er derfor jeg antar at brannmuren på et eller annet vis filtrerer bort ssh-trafikk gjennom web-portene. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Da får du spørra admin. da..`?? Sempron Lenke til kommentar
chrishan Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Det er nok ikke bare bare det ser du. Nettverket tilhører et stort konsern, og de visste nok hva de gjorde da de la opp systemet. Må nok derfor klare meg uten tilgang til serveren min, eller klare å forsere det på noe vis. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det er nok ikke bare bare det ser du. Nettverket tilhører et stort konsern, og de visste nok hva de gjorde da de la opp systemet. Må nok derfor klare meg uten tilgang til serveren min, eller klare å forsere det på noe vis. 9008003[/snapback] Ut fra det du skriver anatr jeg du er ansatt i dette "store konsernet". Å forsere konsernets sikkerhetssystemer mot internett er alvorlig. Det vil kunne utsette konsernet for angrep utenfra og medføre stor skade på internett og interne arbeidsstasjoner. Det vil i tillegg være et klart brudd på ansettelsesvilkårene. Det er dermed ikke å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå