Gå til innhold

Lang lukkertid og fyrverkeri\LED lys?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis personen står lenge på samme sted, vil han/hun komme med på bildet. Hvis personen beveger seg rundt, vil personen ikke synes eller bare synes veldig utydelig - avhengig av hvor fort personen beveger seg.

Det kommer av at personen må reflektere en viss mengde lys for at kameraet skal kunne "se" personen. Hvis personen bare står kort tid på hvert sted, vil han reflektere lite lys i denne posisjonen og blir da nærmest usynlig (for kameraet).

Lenke til kommentar

Tja, det er vel avhengig av hvor mye lys det er i rommet/området ellers, samt hvilken blenderåpning man bruker. Det beste rådet jeg kan gi her, er å prøve selv :)

En artig øvelse er jo å bruke lang lukkertid (f.eks. 20 sekunder) - still deg foran kamera og stå ett sted i bildet i ca. 10 sekunder og stå så et annet sted i 10 sekunder. Dermed har man et selvportrett med seg selv to steder i bildet :)

Lenke til kommentar
Greit du kan tegne med lys liksom, men hvor er personene i bildet?

Her er svaret:

Hvis personen står lenge på samme sted, vil han/hun komme med på bildet. Hvis personen beveger seg rundt, vil personen ikke synes eller bare synes veldig utydelig - avhengig av hvor fort personen beveger seg.

Det kommer av at personen må reflektere en viss mengde lys for at kameraet skal kunne "se" personen. Hvis personen bare står kort tid på hvert sted, vil han reflektere lite lys i denne posisjonen og blir da nærmest usynlig (for kameraet).

Hele "hemmeligheten" er hvor mye lys som kommer fra personen og treffer kameraets bildesensor.

Lenke til kommentar

Om det er helt bekmørkt så vil ikke personene komme med på bilde uansett. Om det er litt lys, vil en person som står der i halve tiden bli gjennomsiktig.

Om en har et annet kamera som en kan stå å blitze med, kan en få en person til å være tydelig maange steder.

Det blir litt som når man tar bilder menst en kjører bil. (Setter kameraet på dashbordet, og tar f.eks 15-sekunder-bilder om natten)

Et skilt langs veien vil vise veldig dårlig. Men om du blinker noen ganger med fjernlysene, vil de "brenne" seg fast. Prøv! :)

Lenke til kommentar
Så hvis jeg hadde satt kamerat mitt på 10 sekunders lukkertid, og så stelt meg foran det og smilt i 5 sekunder, og sett sur ut i fem sekunder, hva hadde skjedd da?  :D

PS: Jeg veit hva som skjer asså, jeg bare tenkte høyt ;)

9186008[/snapback]

Ansiktet ville bli uskaprt, spesielt ved øyne og munn. Kanskje en vil se 2 halvgjennomsiktige utrykk. Prøv:)

Lenke til kommentar

Heh, nå har jeg vært på Biltema -og- Clas Ohlson for å kjøpe 4 stk. "LED superbright", 2 stk blå og 2 stk. hvite (Biltema). Og andre lysdioder, rød 10mm med 5000mcd (lysstyrke) og 5mm grønn med 80mcd. Disse har nå blitt moddet til nøkkelringsett:P

Så nå har jeg lyst til å teste dette selv snart, og har også 4 forskjellige farger jeg kan herje med. Men jeg har en mistanke om at den grønne dioden vil bli litt for svak, men det gjenstår og se. Dog kan jeg tegne ekstra sakte med grønn:p

Jeg syns denne idéen var bra og morsom =D Ble liksom så geara når jeg så det :D -må prøve- :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...