Gå til innhold

Lang lukkertid og fyrverkeri\LED lys?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok de igår natt.. Trenger ikke være så veldig mørkt for å ta slike bilder.

Tok et par oppi stua nå så du kan se, der er det veldig lyst. Setter høy f, +2.3, lang lukketid - så er det bare til å tweake settings til du har den lukketiden du trenger for å tegne det du skal ha ferdig.

post-5451-1184074118_thumb.jpg

post-5451-1184074204_thumb.jpg

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke skjønner, f.eks på den "djevelpostkassa" så har dere tegnet \  / øyne på den, åssen gjør du det? At det ikke blir strek fram til øyet hvis du skjønner ^^

9048958[/snapback]

Jeg vil gjette på at de bruker en lykt som de kan skru av/på ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mitt kompakt kamera har lengste lukkertid 15sekunder..

Men alt blir hvitt om jeg bruker det.

Må vel vente til det blir mørkt om natta her i nord :(

edit: Skrudde av alt lyset på rommet mitt og brukte skjermen på mobilen som lys.

Fikk litt kul effekt, blanding av skjermen og tastaturet som lyser.

edit2: måtte prøve et til mens jeg var i gang.

Brukte pc-musa som lyskilde, det blå lyset til høyre er fra pcen.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Jeg har sett mange slike LED-prosjekter men disse tegningene var de mest kreative jeg har sett til nå! Denne var min favoritt: http://www.flickr.com/photos/deeskotee/765184056/

Well done!

-Men hvordan har du så god kontroll på "hvor" du har tegnet? Ikke hva du har tegnet på figuren underveis, men posisjonen... -Eller har du kun plukket ut de som ikke var så forvrengt? -Det er så lett å tegne "feil" når man tegner i løse lufta og ikke ser hva man har tegnet allerede - Det blir som å tegne med "spion-penn" og se hvordan det ble etterpå... (For de som fikk slike tøffe ting da de var små: ikke jeg!).

Lenke til kommentar

Det skal jo sies at noen av bildene ble ganske dårlige og ikke så bra tegnet, så er jo blitt et selektivt utvalg over hva som skulle være med. Øvelse gjør mester som de sier, etter litt trening - blir koordinasjonen bedre og man klarer lage kulere ting.

Som feks å gå ifra 2D skrift til 3D skrift.

Det lureste er å tegne alt i èn bevegelse i starten, altså at du lager figurer som henger sammen total tuten at du trenger slukke lampa. Detter gir deg mest kontroll over bildet du skal lage.

post-5451-1185274295_thumb.jpg

post-5451-1185274330_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har sett mange slike LED-prosjekter men disse tegningene var de mest kreative jeg har sett til nå! Denne var min favoritt: http://www.flickr.com/photos/deeskotee/765184056/

Well done!

-Men hvordan har du så god kontroll på "hvor" du har tegnet? Ikke hva du har tegnet på figuren underveis, men posisjonen... -Eller har du kun plukket ut de som ikke var så forvrengt? -Det er så lett å tegne "feil" når man tegner i løse lufta og ikke ser hva man har tegnet allerede - Det blir som å tegne med "spion-penn" og se hvordan det ble etterpå... (For de som fikk slike tøffe ting da de var små: ikke jeg!).

9132150[/snapback]

Øvelse å mange eksp.

De som har laget det har sikker HD full av dårlige bilder også.

Lenke til kommentar

Lyssterkt objektiv som DeeTee bruker er ikke et krav til slike prosjekter.

Et hvilket som helst objektiv kan brukes.

Prøvde å tegne en mobiltelefon. Det ble en hastverkjobb siden jeg ikke visste hvor lang tid jeg ville bruke.

Ting kommer veldig fort utenfor/feil siden man må flytte på seg så man ikke kommer for tydelig fram på bildet.

30s, f/20 ISO, 100

LED8426.jpg

Brukte et par "Superbright" LED lykter fra Biltema. 10 kr stykket :D

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=95165

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...