DeeTee Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Legger ved lysmaleriene til kameraten min også, siden jeg har fått hans samtykke. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Dette er gode saker, godt gjennomført Lenke til kommentar
kalli Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Legger ved lysmaleriene til kameraten min også, siden jeg har fått hans samtykke. *Bilder* Tok dere de bildene nå? Altså på sommeren? Er det mørkt nok på natta nå? Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Tok de igår natt.. Trenger ikke være så veldig mørkt for å ta slike bilder. Tok et par oppi stua nå så du kan se, der er det veldig lyst. Setter høy f, +2.3, lang lukketid - så er det bare til å tweake settings til du har den lukketiden du trenger for å tegne det du skal ha ferdig. Lenke til kommentar
netrex Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Morsomt DeeTee Syns det ble veldig bra =) Må prøve noe slikt selv også. Er det Q3 DeeTee forresten? Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Stemmer det netrex long time no see \o/ Lenke til kommentar
netrex Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Stemmer det netrex long time no see \o/ 9045064[/snapback] Jupp morsomt å se andre drive med det samme, enda bare noe annet samme Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 En ting jeg ikke skjønner, f.eks på den "djevelpostkassa" så har dere tegnet \ / øyne på den, åssen gjør du det? At det ikke blir strek fram til øyet hvis du skjønner ^^ Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 En ting jeg ikke skjønner, f.eks på den "djevelpostkassa" så har dere tegnet \ / øyne på den, åssen gjør du det? At det ikke blir strek fram til øyet hvis du skjønner ^^ 9048958[/snapback] Jeg vil gjette på at de bruker en lykt som de kan skru av/på Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Stemmer, bruker et lite nøkkelringlys fra Claes Ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=389422 Den koster 39 kroner, og har en knapp man må holde inne for at den skal lyse. Så bare peker du den mot kamera, og klemmer inn det du skal tegne, for at det så kommer med eksponert på bildet. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Kan bare si en ting: NAJS! Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Mitt kompakt kamera har lengste lukkertid 15sekunder.. Men alt blir hvitt om jeg bruker det. Må vel vente til det blir mørkt om natta her i nord edit: Skrudde av alt lyset på rommet mitt og brukte skjermen på mobilen som lys. Fikk litt kul effekt, blanding av skjermen og tastaturet som lyser. edit2: måtte prøve et til mens jeg var i gang. Brukte pc-musa som lyskilde, det blå lyset til høyre er fra pcen. Endret 21. juli 2007 av Bjohansen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 http://www.photosight.org/up/2007/02/03/52708.jpg 1/225 Lenke til kommentar
morlie Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 snakk om litt større hastigeter i fyrverkeri enn når man skal tegne for hånd... men du må være utrulig stø på hånden! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 jauda, bare et eksempel på fyrverkeribilde. Lenke til kommentar
seilfly Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har sett mange slike LED-prosjekter men disse tegningene var de mest kreative jeg har sett til nå! Denne var min favoritt: http://www.flickr.com/photos/deeskotee/765184056/ Well done! -Men hvordan har du så god kontroll på "hvor" du har tegnet? Ikke hva du har tegnet på figuren underveis, men posisjonen... -Eller har du kun plukket ut de som ikke var så forvrengt? -Det er så lett å tegne "feil" når man tegner i løse lufta og ikke ser hva man har tegnet allerede - Det blir som å tegne med "spion-penn" og se hvordan det ble etterpå... (For de som fikk slike tøffe ting da de var små: ikke jeg!). Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Det skal jo sies at noen av bildene ble ganske dårlige og ikke så bra tegnet, så er jo blitt et selektivt utvalg over hva som skulle være med. Øvelse gjør mester som de sier, etter litt trening - blir koordinasjonen bedre og man klarer lage kulere ting. Som feks å gå ifra 2D skrift til 3D skrift. Det lureste er å tegne alt i èn bevegelse i starten, altså at du lager figurer som henger sammen total tuten at du trenger slukke lampa. Detter gir deg mest kontroll over bildet du skal lage. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har sett mange slike LED-prosjekter men disse tegningene var de mest kreative jeg har sett til nå! Denne var min favoritt: http://www.flickr.com/photos/deeskotee/765184056/ Well done! -Men hvordan har du så god kontroll på "hvor" du har tegnet? Ikke hva du har tegnet på figuren underveis, men posisjonen... -Eller har du kun plukket ut de som ikke var så forvrengt? -Det er så lett å tegne "feil" når man tegner i løse lufta og ikke ser hva man har tegnet allerede - Det blir som å tegne med "spion-penn" og se hvordan det ble etterpå... (For de som fikk slike tøffe ting da de var små: ikke jeg!). 9132150[/snapback] Øvelse å mange eksp. De som har laget det har sikker HD full av dårlige bilder også. Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Var ikke så utrolig mange dårlige bilder i den bildeserien, men var jo ett og annet eksperiment som gikk til hælvete Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Lyssterkt objektiv som DeeTee bruker er ikke et krav til slike prosjekter. Et hvilket som helst objektiv kan brukes. Prøvde å tegne en mobiltelefon. Det ble en hastverkjobb siden jeg ikke visste hvor lang tid jeg ville bruke. Ting kommer veldig fort utenfor/feil siden man må flytte på seg så man ikke kommer for tydelig fram på bildet. 30s, f/20 ISO, 100 Brukte et par "Superbright" LED lykter fra Biltema. 10 kr stykket http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=95165 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå