olek21 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hvordan virker dette? Er klar over at de bruker lang lukkertid, men kan man gjøre dette med ett vanlig spl kamera? Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Bare sett lang nok lukkertid og 'tegn ivei' med noe som lyser. Kameraet må på stativ såklart. Og du tar selvfølgelig noen testbilder av 'området' først for å finne en ok eksponeringstid Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Enig med den som svarte over, først testbilder av området slik at du ikke f.eks overeksponerer bakgrunnene etc. En stor fordel å gjøre det midt på natten når det er på det mørkeste, ergo vinter/senhøst passer bra. Deretter er det bare å "tegne" i vei. Men må si meg imponert over noen av bildene i linken, det å tegne figurer såpass nøyaktig. God fantasi for å komme på det også mener jeg. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Syns dette var stilig,det var liksom ikke bare rot med lys.Noen av tingene var kreative og skikkelige. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Enkel versjon av dette Tatt i Barcelona, kvelden på St. Hans EDIT: Fikk det til! Endret 9. juli 2007 av latter17 Lenke til kommentar
netrex Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Noe lignende her: http://pipslab.nl/graf/ Regner med det er tatt med mange kameraer samtidig, ala måten en del actionscener ble filmet til The Matrix triologien Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Enkel versjon av dette Tatt i Barcelona, kvelden på St. Hans EDIT: Bildet vil ikke bli med 9033919[/snapback] Bruk vedleggsfunksjonen, så går det bra. Husk å skallere ned bildet. Det bør ikke være mer enn 2-300 kb stort. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Sett lignende før, skikkelig stilig! Må prøves. Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Testa litt ute nå, resultatene ble som følger: Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Testa litt ute nå, resultatene ble som følger: 9041639[/snapback] Er det deg? Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Jepp, jeg og en kamerat stakk ut å testa litt ista. Har ikke lagt ved det han laget siden det ikker er mitt. Edit: eller, her kan du se alle: http://www.flickr.com/photos/deeskotee/ Endret 10. juli 2007 av DeeTee Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Åssen gjør det det helt eksakt? Gidder du forklare detaljert? ála lukkertiden du brukte, hva du brukte osv. Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Vel, brukte hvertfall et veldig lyssterkt objektiv - 50mm 1.4f. Det letteste er vel å sette kameraet til aperaturpri, og bare sette aperaturen så høyt du vil helt til lukketiden blir så lang at du har tid til å tegne det du skal. Iso 100, stativ, aperature pri. Satt også på timer funksjonen, så jeg hadde 5 sekunder å løpe bort å gjøre meg klar på. Deretter når indikatorlampen slukket, starta jeg å tegne, med lyset alltid vinklet mot kameraet. Om du vet på forhånd at du feks har 20 sekunder på deg å tegne ferdig, vet du akkurat hvor mye du må stresse for å få det til. Er egentlig ikkeno hokus pokus med det, annet enn å bruke bra lyskilde. En led lampe til 39,- på Claes Ohlson er bra ( eller hvordan det enn skrives ). Lenke til kommentar
kalli Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Dette har jeg også lurt på! Hvordan fikk du til slik at ikke personen som tegner er med på bildet? Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Det kommer vel naturlig med når du hele tiden flytter på deg mens du har den lange lukketiden. Kan se på flere av bildene steder hvor man har stått stille for lenge. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 så jævlig bra.. men hvilket kamera må enn ha for å få noe slikt til? kan du kjøpe deg et billig kamera f.eks? ? noen som kan gi meg et eksempel på hva slags kamera enn kan ha for å gjøre dette? tenker meg at det er umulig med et kompakt kamera? Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Nei, skal gå bra med kompaktkamera også. Bare sett den på manuell - Sett F til så høy verdi du kan og lukketiden også. Bare du klarer få til 8sec ++ lukketid, så du har litt tid å tegne på - skal det gå bra det. Har laget noen med mobilkamera også, så regner med alt går. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Da skal du være utrolig rask, for de fleste kompaktkameraer har en maks lukkertid på et sekund. Veldig godt gjennomført, med svært bra lysfigurer. Du må være stø med sprayboksen i dagslys, he he. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 har et fujifilm F30 , går det med det kameraet? finner egentlig ikke frem til hvor lukketid er osv.. Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) @DeeTee: Knall jobb - og morsomme figurer! Man ser at du har et visst håndlag med sprayboks eller lignende Endret 10. juli 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå