Gå til innhold

Lang lukkertid og fyrverkeri\LED lys?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med den som svarte over, først testbilder av området slik at du ikke f.eks overeksponerer bakgrunnene etc. En stor fordel å gjøre det midt på natten når det er på det mørkeste, ergo vinter/senhøst passer bra. Deretter er det bare å "tegne" i vei.

Men må si meg imponert over noen av bildene i linken, det å tegne figurer såpass nøyaktig. God fantasi for å komme på det også mener jeg. :)

Lenke til kommentar

Vel, brukte hvertfall et veldig lyssterkt objektiv - 50mm 1.4f. Det letteste er vel å sette kameraet til aperaturpri, og bare sette aperaturen så høyt du vil helt til lukketiden blir så lang at du har tid til å tegne det du skal.

Iso 100, stativ, aperature pri.

Satt også på timer funksjonen, så jeg hadde 5 sekunder å løpe bort å gjøre meg klar på. Deretter når indikatorlampen slukket, starta jeg å tegne, med lyset alltid vinklet mot kameraet. Om du vet på forhånd at du feks har 20 sekunder på deg å tegne ferdig, vet du akkurat hvor mye du må stresse for å få det til.

Er egentlig ikkeno hokus pokus med det, annet enn å bruke bra lyskilde. En led lampe til 39,- på Claes Ohlson er bra ( eller hvordan det enn skrives ).

Lenke til kommentar

så jævlig bra.. men hvilket kamera må enn ha for å få noe slikt til? kan du kjøpe deg et billig kamera f.eks? ?

noen som kan gi meg et eksempel på hva slags kamera enn kan ha for å gjøre dette? tenker meg at det er umulig med et kompakt kamera?

Lenke til kommentar

Nei, skal gå bra med kompaktkamera også. Bare sett den på manuell - Sett F til så høy verdi du kan og lukketiden også. Bare du klarer få til 8sec ++ lukketid, så du har litt tid å tegne på - skal det gå bra det. Har laget noen med mobilkamera også, så regner med alt går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...