Gå til innhold

Black button - Hva ville du gjort?


Kontorstol

Anbefalte innlegg

men over til filmen... hvis han karen ikke hadde trykket.. hadde han vært død uansett da? eller skjønte ikke slutten jeg ass

9074805[/snapback]

Han hadde blitt reddet hvis han hadde tatt nøkkelen.

9074873[/snapback]

 

 

Men jeg trodde at han var den ene.. som en annen før han har gjort den samme greia og trykket på the black button også blei han den utvalgte til å dø... da må jo han dø uansett??

9075565[/snapback]

Se det på denne måten:

 

Han har vært i en ulykke og svever mellom liv og død. Han får valget mellom å leve (nøkkelen), eller å havne i helvete fordi han tar livet av en annen person. (knappen)

 

Han velger knappen, og blir ikke bragt tilbake til live (eller himmelen, det kan være det som var "salvation) men dør og havner i helvete.

Endret av Acolyt3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..fordi samvittighet ikke er logisk.

9075878[/snapback]

Eller vi kan snu på flisen å si at samvittigheten ikke har noen logikk, og dermed blir argumentet ditt ugyldig. :)

 

Uansett så er det samvittigheten som bestemmer for hver enkelt her, men når det er sagt så tror jeg ikke at alle dere som sier dere ville ha trykket hadde gjort det hvis dere havnet i samme situasjon som han fyren i filmen, dette av to grunner:

 

1) Dere har sett filmen og ser at han kommer til helvete. :p

2) Hvis dere først havner i en så absurd situasjon uten å fatte hvordan dere kom dit, så ville dere tatt hele deres oppfattelse av universet i tvil. Jeg vedder på at de fleste ateister hadde tatt en seriøs revurdering av det meste på flekken. Og er man i tvil så velger man som oftest det sikreste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Må bare få sagt at han fyren var en utrolig dårlig skuespiller.

9089794[/snapback]

Og når fikk det noen betydning?

9089859[/snapback]

 

Er du seriøs nå?

Lenke til kommentar

Hadde aldri trykka, men så er det en spesiell situasjon å være i, når en ser penga i en koffert fremfor seg, en overbevisende mann og fristelsen er enomr.

 

Hvis han hadde overbevist meg om at det var ekte, vet jeg ikke hva jeg ville ha gjort, men jeg håper jeg ville ha tatt nøkkelen : )

Lenke til kommentar
Må bare få sagt at han fyren var en utrolig dårlig skuespiller.

9089794[/snapback]

Og når fikk det noen betydning?

9089859[/snapback]

Jeg synes "engelen" gjør en bra innsats, men at han andre kisen ikke helt vet hva han gjør.

 

Jeg lot det gå utover min mening om filmen, men plottet trekker opp en god del.

 

Og de er jo bare amatører. :ph34r:

Lenke til kommentar

eg hadde no ikkje trykt. eg e paranoid og komme til å føle meg dårlig livet ut.

 

men tenk om alle dei 6 milliarda menneske på jorda hadde komt inn i ditta rommet samstundes med "Black button" hadde ikkje populariteten på jorda sunke til 1-2 milliardar. eller mendre??

Lenke til kommentar

Mhm knegg, jeg sier at vi lar hele verden gå i gjennom denne situasjonen og la alle rasshølene tynes ut av verdens befolkning :p

 

Men tenk - ett menneskeliv. Det kunne ha vært din egen mor, søster, beste venn ol. men det er nesten like ille å ta livet av noen du ikke kjenner for penger. Du hadde fått mye penger og kunne kjøpt hva du ville, men samvittigheten ville drept deg til slutt. Heller ikke drepe noen enn å ta et annen skapnings liv for dine egne behov. Dessuten kjøper du sikkert hva du vil ha med pengene, men ikke hva du trenger. Så ikke faen. Slasker :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...