Gå til innhold

Black button - Hva ville du gjort?


Kontorstol

Anbefalte innlegg

Til alle som ville trykket:

 

Men hvem er vi til å sette prislapp på et menneske? Hvem er vi til å bestemme hvem som skal dø og hvem som skal få leve? Uansett hvor mange du kunne hjulpet med de pengene.

9014021[/snapback]

 

Og hvem skal få lov å nekte meg 10 millioner dollar?

 

Til dere som sier dere har samvittighet: Er det bedre å ha ètt menneske på samvittigheten enn å ha 100? Du kunne reddet mange for 10 millioner dollar. (80 millioner kroner fort regnet)

 

Og for å gjenta det jeg sa: Jeg hadde trykket, og tatt pengene selv. Man er sin egen lykkes smed som det heter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvem skal få lov å nekte meg 10 millioner dollar?

 

Ingen. Bare måten du får pengene på jeg ikke samtykker med.

 

Men siden du ville tatt pengene selv og det hele. Kunne du levd med å vite at du hadde drept et menneske? Du hadde ikke angret et eneste sekund?

Endret av Midi
Lenke til kommentar
Men siden du ville tatt pengene selv og det hele. Kunne du levd med å vite at du hadde drept et menneske? Du hadde ikke angret et eneste sekund?

9019275[/snapback]

 

Jeg koser meg ikke med tanken om å drepe et annet menneske. Jeg hadde ikke skutt en person. Dette er indirekte dreping, og det ville nok ikke preget meg veldig, nei.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

åja, vi kan ta livet av en hund som opptredde truende etter at vi selv har fremvirket den handlingen. Men èt tilfeldig menneskeliv er jo sååå mye mer verdt. Her er vi ikke egoistiske.

Personlig ville jeg trykket av nysgjerrighet hvorvidt det stemte eller ikke, som også ligger i menneskets natur.

 

høh, 3 dager på etterskudd, JADA!

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Personlig ville jeg trykket av nysgjerrighet hvorvidt det stemte eller ikke, som også ligger i menneskets natur.

9068887[/snapback]

Tydeligvis er det menneskelig å bortforklare handlingene sine ^^

9068899[/snapback]

Å få 10 mill for å være nysgjerrig? Jatakk. Ja, det er av egoistisk art at jeg hadde trykka, men er rimelig sikker på at jeg aldri kommer opp i den situasjonen uansett.

Lenke til kommentar
fornuft : Jeg får 10 millioner , lever et lykkelig liv og en eller annen i verden dør og det er ekstremt liten sjangs for attt det er noen jeg kjenner eller bryr meg om .

9006182[/snapback]

 

Herlig svar.

 

For det er sikkert ingen andre som kjenner dette mennesket, det er sikkert ingen andre som er glad i dette mennesket og det er sikkert ingen andre som vil savne denne personen.

 

Ta deg en bolle.

Lenke til kommentar
Jeg hadde aldri trykket på knappen. Penger i bytte mot et liv blir bare teit.

9007580[/snapback]

Jeg antar at du lever særs spartansk, og bruker alle pengene du har til overs på å redde fattige barn fra sultedøden?

 

Jeg hadde nok trykket.

9072162[/snapback]

 

Overhodet ikke. Jeg bruker massevis av penger på meg selv og er særs materialistisk, MEN penger mot et liv, aldri. Penger skal man jobbe for og gjøre seg fortjent til.

Lenke til kommentar
fornuft : Jeg får 10 millioner , lever et lykkelig liv og en eller annen i verden dør og det er ekstremt liten sjangs for attt det er noen jeg kjenner eller bryr meg om .

9006182[/snapback]

 

Herlig svar.

 

For det er sikkert ingen andre som kjenner dette mennesket, det er sikkert ingen andre som er glad i dette mennesket og det er sikkert ingen andre som vil savne denne personen.

 

Ta deg en bolle.

9072228[/snapback]

 

Syns logikken til E-D er helt fin, jeg. Hadde jeg unlatt å trykke på den knappen hadde jeg angret hele livet. Man har bare ètt liv, og da gjør man det beste ut av det. Unna vei! ;p

Lenke til kommentar
Jeg hadde tatt nøkkelen og lagt på sprang. :)

 

Noen sitt liv > Penger

 

Se for deg at du er den som ble tatt av dage idet en annen trykket på knappen.

9072216[/snapback]

Hvorfor bruker du da ikke pengene du har til overs, etter å ha dekket det nederste nivået på behovspyramiden, på veldedighet for å redde mennesker fra å sulte ihjel?

 

Jeg hadde aldri trykket på knappen. Penger i bytte mot et liv blir bare teit.

9007580[/snapback]

Jeg antar at du lever særs spartansk, og bruker alle pengene du har til overs på å redde fattige barn fra sultedøden?

 

Jeg hadde nok trykket.

9072162[/snapback]

 

Overhodet ikke. Jeg bruker massevis av penger på meg selv og er særs materialistisk, MEN penger mot et liv, aldri. Penger skal man jobbe for og gjøre seg fortjent til.

9072443[/snapback]

Og ungene som jobber 14 timer dagen, men som likevel ikke får mat på bordet når solen går ned, har selvsagt ikke gjort seg fortjent til 10 kroner for å fylle magen på samme måte som du har gjort deg fortjent en LCD-TV med skarpe bilder og god kontrast - du har jo tross alt jobbet for pengene.

 

Om man velger å indirekte ta livet av en tilfeldig person som man aldri visste eksisterte, for 60 millioner kroner; eller velger å ikke bruke 10 kroner dagen på å redde livet til et menneske man heller ikke vet eksisterer, bunner i grunn ut i det samme: man setter sin egen velstand og lykke foran andre sitt liv. Og jeg tror nesten det er nødvendig å sette seg og sine nærmeste først om man skal ha det best mulig mens man først lever her på jorden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...