Gå til innhold

trenger hjelp til overklokking pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har tenkt til og kjøpe en forholdsvis billig pc som jeg har tenkt til og overklokke en del. noen som veit om noen bra deler? tenkte og bruke 8k.

-Litenfyr

9006045[/snapback]

Ta en tur til www.komplett.no masse bra :) !

Anbefaler først en god cpu, gpu og chipset vifte/kjøleribbe !!!!

Lenke til kommentar
veit jo ikke hva som egner seg til overklokking da. fint hvis noen av dere kunne kommet med noen tips=P

9006146[/snapback]

E4xxx serien er vell så vidt jeg vet utrolig nice og klokke, billig med lav fsb og høy multi er det jeg har fått med meg.

Men ikke ta meg på ordet, det må du self dobbel skjekke, bare et tips.

Hovedkort vet jeg mindre om.

Ram: ser mine ram brikker corsair xms6400 c4 2gig som jeg betalte 3200 kr for i november 06 koster nå bare 1100kr hvist nok.

Lenke til kommentar
har tenkt til og kjøpe en forholdsvis billig pc som jeg har tenkt til og overklokke en del. noen som veit om noen bra deler? tenkte og bruke 8k.

-Litenfyr

9006045[/snapback]

Hmm, selv kjøpte jeg deler for 3 lapper her, og fikk en maskin med brukbart OC-potensiale.

AMD X2 AM 3800+ cpu - klokket greit opp 20% på standard kjøler

Winfast/Foxxconn 6100 hk - greit hk, men trolig ikke det beste for overklokking

2 gb Kingstor PC5300 DDR2 ram - grei ram, men ikke optimal for overklokking

Om et AMD system kunne være fristende å leke seg med, huk tak i CPU'en jeg kjøpte - har lest at enkelte har fått den opp i 3 gigahertz (men ikke med luftkjøling da, selvsagt).

Let litt rundt på nettet etter gode overklokkingshovedkort til AM2, og kjøp ram som er betydelig kjappere en PC5300.

Invester i en god alternativ kjøleribbe + vifte (evt. vannkjøling om du kan sette opp det), og da skal du ha et oppsett som det potensielt kan bli mye overklokkingsmoro ut av - for en svært billig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...