Gå til innhold

Fartsgrenser på sjøen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590
Jeg prøver og finne ut hva fartsgrensen er her i fjorden, noen som vet hvor jeg må hendvende meg for og finne det ut?

 

Ps. det er Starten på lysefjorden.

9005765[/snapback]

 

Tror nok ikkje det er noe fartsgrenser på fjorden, er det iallefall ikkje her eg bur.

Einaste plassane det er fartsgrenser er nok inne med brygger osv.

Lenke til kommentar
Jeg prøver og finne ut hva fartsgrensen er her i fjorden, noen som vet hvor jeg må hendvende meg for og finne det ut?

 

Ps. det er Starten på lysefjorden.

9005765[/snapback]

 

Tror nok ikkje det er noe fartsgrenser på fjorden, er det iallefall ikkje her eg bur.

Einaste plassane det er fartsgrenser er nok inne med brygger osv.

9007752[/snapback]

Det er fartsgrenser i nærheten av land, over hele norge, det vanligste er 5 knop enten 100 eller 50 meter fra land. I tillegg er det noen steder det står egne skilt.

Lenke til kommentar

Her inne med Forsand som ligge i rogaland er det en hurtigbåt som kjører.

 

Når dei går fra land gir dei BÅNN gass og båter og alt hopper til helvete.

Så når jeg ringer og sier i fra at de må ta det med ro får jeg bare:

 

"Vi har tatt lappen på båt, det har ikke du".

Lenke til kommentar
Her inne med Forsand som ligge i rogaland er det en hurtigbåt som kjører.

 

Når dei går fra land gir dei BÅNN gass og båter og alt hopper til helvete.

Så når jeg ringer og sier i fra at de må ta det med ro får jeg bare:

 

"Vi har tatt lappen på båt, det har ikke du".

9012006[/snapback]

 

Lappen på båt? Da må de ha skippersertifikatet da :p Hvis de mener båtførerprøven, så er jo ikke det noen "lapp på båt".

Lenke til kommentar
Folk som kjører pasasjer båter må ha skippersertifikat.

samt større båter også

9013758[/snapback]

 

Jeg vet det, men det er det nærmeste du kommer "lappen på båt" ;) Det er det nærmeste, for å kalle det "kurset", du kan gå hvor du faktisk har opplæring i å kjøre båten.

Lenke til kommentar

hehe ja :!: men de kjører som om dei har vett til, har stått og sett på når dei skal gå fra kai:

 

dei vrir bauen ut og gir BÅNN gass, båten går sånn ca 28 knop og for og si det sånn. ALLE båtene som ligger til kai der holder på og hoppe til helvette i kaien eller rive seg løs.

 

jeg traff kapteinen i går og sa fra fikk følgene svar: dere må slutte og mase, det er ikke så gale som dere skal ha det til".

Lenke til kommentar

Der vi har hytte står det på et skilt: Maks 5 knop (siden det er "fergetrafikk" der. Men så og si alle kjører fortere enn 5 knop ( :innocent: ), til og med fergen.. men det er alltid oss småbåter som får kritikk! :thumbdown: Når vi kjører fort med småbåter lager det jo heller nesten ingen bølger, men en svær ferge som kjører 12 knop lager jo gigantiske bølger..

Endret av vbjornevik
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...