^fmj Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det har seg slik at den bærbare (med Vista), sliter med å koble seg til det trådløse nettverket automatisk. Alt fungerer hvis jeg gjør det manuelt, altså angir nettverksnavn, wep osv. Pcen sliter også med å finne det trådløse nettverket, virker helt random. Det som er pussig er at den ikke har noen problemer med å finne nettverket til naboen, dette kommer opp hver eneste gang. Det funker som sagt å legge inn alt manuelt, selv om det aktuelle nettverket altså i utgangspunktet ikke blir funnet av pcen. Det er en annen pc som bruker det samme trådløse nettverket, denne pcen har ingen problemer overhodet. Den andre maskinen kjører XP. Har prøvd meg med statisk ip, uten at det gjorde noe fra eller til. Den klarer sporadisk å koble seg på automatisk. Har nå prøvd pcen i et ukryptert nettverk, der fungerte den som fot i hose. Derfor mistenker jeg at det er krypteringen som er synderen. Er rimelig ny på Vista, er det noen andre ting jeg burde prøve? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det har seg slik at den bærbare (med Vista), sliter med å koble seg til det trådløse nettverket automatisk. Alt fungerer hvis jeg gjør det manuelt, altså angir nettverksnavn, wep osv. Pcen sliter også med å finne det trådløse nettverket, virker helt random. Det som er pussig er at den ikke har noen problemer med å finne nettverket til naboen, dette kommer opp hver eneste gang. Det funker som sagt å legge inn alt manuelt, selv om det aktuelle nettverket altså i utgangspunktet ikke blir funnet av pcen. Det er en annen pc som bruker det samme trådløse nettverket, denne pcen har ingen problemer overhodet. Den andre maskinen kjører XP. Har prøvd meg med statisk ip, uten at det gjorde noe fra eller til. Den klarer sporadisk å koble seg på automatisk. Har nå prøvd pcen i et ukryptert nettverk, der fungerte den som fot i hose. Derfor mistenker jeg at det er krypteringen som er synderen. Er rimelig ny på Vista, er det noen andre ting jeg burde prøve? 9005702[/snapback] Går å sette det nettverket du vil ha som førstevalg sånn at maskina di ikke velger random nettverk. Hvis det er det den gjør da, høres sånn ut i alle fall Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Det står som førstevalg, så det er ikke problemet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Lønner seg å bruke WPA framfor WEP i Vista av en eller annen merkelig grunn har jeg lest. Prøv også å gå til kontrollpanelet > Nettverk og deling. Legg til og fjern nettverk etter behov. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Altså, når har jeg sittet og testet i et helt annet nettverk med WEP og der fungerer den smertefritt. Nå skjønner jeg ingenting. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Nå skjønner jeg enda mindre. Pcen fungerer utmerket i mitt nettverk, nå har jeg vært og levert den tilbake og prøvd å koble opp igjen. Den finner nettet til naboen, men ikke det andre. Det er jo helt pussig! Det kan jo ikke være noe galt med pcen når den fungerte utmerket hos meg i hele går. Når bærbare nummer 2 i huset kommer seg på nett uten problemer, skulle man jo tro at modemet også var helt iorden. Bare mistenker at alt ville fungert hvis man hadde lagt inn Win xp. Endret 5. juli 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå