Gå til innhold

Nytt hovedkort til brikkesett LGA775

2bb1

Anbefalte innlegg

Hei, skal nå mest sannsynlig ha meg en Intel C2D E6600. Derfor trenger jeg også et nytt hovedkort. Er ute etter et som er bra med funksjoner på, og som er klokkevennlig (ikke noe tørrisklokking altså). Maks pris er på 1700 kroner, gjerne under om det ikke går på bekostning av ytelse osv. Bør/må være kompatible med Intels kommende 45nm-prosessore.

Har sett litt på følgende:

-> P5N-E SLI (650i)

-> P5N32-E SLI (680i)

-> Intels P35

1. Noe å si om hovedkortene nevnt over?

2. Hvilket chipset er "best" generelt sett?

Er det ellers andre hovedkort dere vil anbefale?

Begrunn gjerne svaret så jeg blir litt klokere :)

Edit: Redigerte posten litt.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, skal nå mest sannsynlig ha meg en Intel C2D E6600. Derfor trenger jeg også et nytt hovedkort. Er ute etter et som er bra med funksjoner på, og som er klokkevennlig. Maks pris er på 1500 kroner, gjerne under om det ikke går på bekostning av ytelse osv.

P5N-E SLI

P5N32-E SLI

Noe å si om disse? Er det ellers andre hovedkort dere vil anbefale? Begrunn gjerne svaret så jeg blir litt klokere :)

9005666[/snapback]

disse er begge gode hovedkort...

P5N-E SLI har jeg i min pc og er glad for det :w00t:

Lenke til kommentar

Hva med Intels P35? Er det bedre enn 680i og 650i? Vil ha et fremtidsrettet hovedkort som gjerne varer noen år og noen oppgraderinger.

Hovedkort er søren meg det vanskligeste å velge i dataverdenen. Må være noen av dere der ute som har peiling på dette emnet! :cry:

Lenke til kommentar
Hei, skal nå mest sannsynlig ha meg en Intel C2D E6600. Derfor trenger jeg også et nytt hovedkort. Er ute etter et som er bra med funksjoner på, og som er klokkevennlig. Maks pris er på 1500 kroner, gjerne under om det ikke går på bekostning av ytelse osv.

P5N-E SLI

P5N32-E SLI

Noe å si om disse? Er det ellers andre hovedkort dere vil anbefale? Begrunn gjerne svaret så jeg blir litt klokere :)

9005666[/snapback]

disse er begge gode hovedkort...

P5N-E SLI har jeg i min pc og er glad for det :w00t:

9005962[/snapback]

har akkurat samme jeg og :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...