Ståle Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Na har jeg irritert meg over reklamen lenge nok. Dere vet, den hvor han reklamerer for en oppvaskemaskin kan fa ren oppvask, pa halve tiden ved a trykke pa en knapp. Dette ma da vaere umulig? Enten er den ikke like ren, eller sa er det vanlige programmet dobbelt sa mye som trengs. Jeg har laget denne formelen: if( tid_ren_oppvask / 2 == tid_ren_oppvask ) Det ma jo bli reint, og hvis det ikke blir reint med halve tiden, er jo reklamen totalt feil, men hva er da vitsen med a bruke hele tiden? Innspill? Endret 4. juli 2007 av Ståle Lenke til kommentar
storkers Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 dette var litt får innvikla får meg(formel å greier)..men bli vell nå samme som: bruker du dobbelt så mye oppvaskmiddel-blir det dobbelt så rent da? evt, hva er rent og hva er dobbelt så rent? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Har ikke sett reklamen du snakker om men det kan vel hende at denne oppvaskmaskinen har en mere "brutal" måte å vaske på? Er ikke sikkert dette programmet kan brukes på krystall og liknende skjøre glasstyper, men på "vanlige" ting... Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 For å si det sånn, så håndvasker jeg mine egne kopper og kar på under halve tiden som en typisk oppvaskmaskin bruker på samme jobben. Og enda har ingen av mine gjester klaget på at noe av det ikke har vært reint. Så at det må gå an å utvikle oppvaskmaskiner som vasker fortere enn dagens modeller, det høres sannsynlig ut. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Joda, skjønner poenget ditt, men.. Det nytter ikke å irritere seg over slike reklamer. De som lagde reklamen har sikkert brukt mye tid, penger og krefter på å lage denne reklamen, og poenget med den er sikkert at du har mulighet for å få en kjapp oppvask(på halve tiden av det oppvasken vanligvis ville tatt). Om dette faktisk blir like bra som en "normaltidsvask" vet jeg ingenting om, men joda, knappen som aksellererer oppvasken blir nok litt "unyttig" om du vil. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Det jeg lurte pa, er teknologien bak, eller ideen de har tenkt pa. Siden de bare trykker pa en knapp, ogsa halverer de tiden. Det ma jo egentlig bli rent... ellers sa er det vel ingen som gidder a bruke den. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Kanskje det er noe som går dobbelt så fort inni der, eller dobbelt så mye vann? (eller bare et annet og mer effektivt vaskeprogram) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Men hva er da vitsen med a kalle det ren oppvask pa halve tiden? For den tiden det tar a fa ren oppvask pa vanlige ting er vel tiden det tar a fa ren oppvask, krystall etc tar lenger tid. Men det er vel ikke det som setter "standarden"? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Finnes jo økonomiprogrammer som tar dobbelt så lang tid... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Hvorfor tar de sa lang tid da? Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det programmet er nok ment å brukes hvis du kun har lite skitne glass og tallerkener i maskinen. Da kan maskinen gjøre seg fortere ferdig. Hvis du prøver å kjøre det programmet med lasagneformen i maskinen blir nok ikke resultatet så bra. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hvorfor tar de sa lang tid da? 9009715[/snapback] Fordi det antagelig er mer økonomisk. Derfor er gjerne det nye programmet mindre økonomisk... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Ok, jeg stiller sporsmalet mitt pa nytt. Hvorfor er det okonomiske programmet billigere, og tar lengre tid? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Ring til de som lager oppvaskmaskiner (eller de som lager reklamen) Endret 5. juli 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Ok, jeg stiller sporsmalet mitt pa nytt. Hvorfor er det okonomiske programmet billigere, og tar lengre tid? 9009882[/snapback] Det bruker ikke så varmt vann, men kompenserer med mere vann. Og for å svare på neste spørsmål så er det da ikke lineært forhold mellom temperaturen på vannet og mengden vann som må til for å få det rent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå