Isbilen Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Nedsota motor, mangelfullt vedlikehold og skrikende stygge Biltema-setetrekk. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) bør man ikke avtale service etter hver ca 30000 km? og det er jo lurt å titte under panseret og se om man bør fylle på noe snart... ellers har vi en bil som sier i fra hva som må fikses evnt i displayet. og det er et countdown system til når man bør bestille service til den. hvis den bare har 1-2 prikk igjen så er det ca. gått 30000 km. Endret 10. juli 2007 av morningstar665 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Simon Aldra, den stereotypen tror jeg nok stemmer ganske korrekt. Av de mest ansvarlige bileierene jeg vet om er menn i 35-55 års alderen. Eller hva slags gruppe ville du mest satt din lit på? Endret 11. juli 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
ladapower Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 tronni_87 den stereotypen passer ikke med faren min sev om han prøver å ta vare på bilen sin syns jeg den ser ut som en dass medskumgummi tytende ut av setene og klarlakk som mangler her og der ++ mye blankt metal der det ikke skal vere det men han sier att han har en "vellholt" 98 mod Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) ser ut som en dass medskumgummi tytende ut av setene og klarlakk som mangler her og der ++ mye blankt metal der det ikke skal vere det men han sier att han har en "vellholt" 98 mod 9052528[/snapback] Bil er så mye mer enn det man ser på overflaten... Uansett så bryr jeg meg veldig lite om hvem som har kjørt bilen. Mye viktigere å finne ut hvordan den er kjørt og vedlikeholdt. Likevel blir jeg skeptisk når jeg leser annonser som bare er "slengt sammen" og som er fulle av dialekt og urelevant info (bilen går godt, bilen ser tøff ut, osv osv) Endret 11. juli 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Nå synest jeg heller at folk bør tenke generelt sett, ikke at de kjenner noen som ikke er som stereotypen og dermed stemmer den ikke. Hvordan annonsen er skrevet avhengiger vel mye av personen som selger. At noen skriver at bilen går godt, tolker jeg som at motoren sviver og ikke tuller under kjøring. Som er en positiv egenskap, vertfall på eldre biler. På nyere bilen har det vel en annen betydning, som at den har sterk motor, men det er vel i og for seg veldig subjektiv synsing. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Den beste annonsen var den med "Daukjørt likbil" Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Simon Aldra, den stereotypen tror jeg nok stemmer ganske korrekt. Av de mest ansvarlige bileierene jeg vet om er menn i 35-55 års alderen. Eller hva slags gruppe ville du mest satt din lit på? 9050578[/snapback] Entusiaster i alle aldre. Jeg er 19, hadde jeg hatt en bil jeg faktisk var litt interessert i å holde i god stand, hadde den bilen vært i god stand. Polert fra tid til annen, vedlikeholdt og med et interiør i perfekt stand. Og tullkjøring er jeg ingen stor tilhenger av. Alder er ikke alt. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Nå synest jeg at du bare gjør deg vanskelig. Jeg spør deg på en annen måte: Tror du flest ungdommer 18-20 år er entusiaster som passer på bilene sine med godt stell og fin kjøring eller eldre menn i 40-årene? Jeg sier jo ikke at alle er slik men GENERELT SETT. Det burde du vel ha forstått ut ifra sammenhengen. Jeez Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Nå synest jeg at du bare gjør deg vanskelig. Jeg spør deg på en annen måte: Tror du flest ungdommer 18-20 år er entusiaster som passer på bilene sine med godt stell og fin kjøring eller eldre menn i 40-årene? Jeg sier jo ikke at alle er slik men GENERELT SETT. Det burde du vel ha forstått ut ifra sammenhengen. Jeez 9058143[/snapback] Jeg tror ikke så veldig mye. Men se det på min måte: Er alle 40-åringer entusiaster? Nei. Se på bilen, eieren, alder, servicehefte, hus og hjem og ikke minst interiør. Å se seg blind på en av faktorene, taper du på. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 SÅKLART er ikke ALLE 40-åringer entusiaster. Det har jeg aldri sagt. Nettop derfor jeg sa generelt sett, GENERELT SETT, slik at ingen skulle påpeke at ikke alle 40-åringer er entusiaster. Og jeg sier ikke at 90% er det heller, jeg SAMMENLIGNER opp mot ungdom og kvinner GENERELT SETT (som betyr at ikke alle ungdommer og kvinner er dårlige med vedlikehold og kjører hardt på motor og drivverk). DENNE diskusjonen handler om begrepet "damekjørt", ikke om hvordan alle andre begrep og detaljer skal tolkes i en bilannonse. -- sorry den litt furtne tonen men det virket ikke som du var villig til å forstå meg -- Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Det kan nok meget gjerne sies fra min side også, jeg tror ikke helt du forstår at mitt poeng er at jeg ikke ser så veldig nøye på en persons alder, men på flere faktorer. Det er det eneste svaret jeg gir på det spørsmålet, og det står jeg ved. Man kan kanskje si at menn i 40-årsalderen er mer troverdige enn gutter i 20-årene, men selv om det er bedre å få et slag i ansiktet enn å få en kniv i nyrene, er det fortsatt lite koselig å få en knyttneve i ansiktet. Poenget mitt er at selv om det kanskje er flere 40-åringer som tar godt vare på bilene sine enn 20-åringer, syns jeg ikke det er noe å legge mye vekt på, siden du like gjerne kan ende opp med en tyveåring som passer godt på bilen, eller en 40-åring som kjører som et svin. Men sant nok, nok OT nå. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Ja SÅKLART, men det klarer vel de fleste over 10 år å resonere seg frem til av seg selv. Få er vel dumme nok til å vurdere et bilkjøp kun ut fra selger. MEN grunnen til at dette blir tatt opp er vel fordi anonnser ikke har en objektiv vinkling (som regel, ikke lag en diskusjon ut av det også) og mangler kanskje mye informasjon, og da MÅ en faktisk bruke faktorer som tidligere eiere for å ta en helhetsvurdering av bilen. Hvem som helst klarer å lyve på en annonse, pent kjørt kan bety pent kjørt og det kan bety kjørt stort sett under 7000 rpm. Da kommer helhetsvurdering av selger til nytte. Ikke si at tidligere eier ikke har noe å si for deg som bilkjøper...(?) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Du har enda ikke LEST det jeg har skrevet, jeg skriver faktisk at tidligere eier HAR noe å si for meg som bilkjøper. Men det står også at jeg legger mer vekt på bilen når jeg tar den i øyesyn enn eierens alder osv osv. NOK.. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Men da er vi vel enige da. Jeg reagerte bare på dine eksempler på det motsatte, som om du mente det ikke var slik jeg beskrev i mine stereotypiske synspunkt. Jeg tror nok også du forstod at jeg ikke mente at en bare måtte legge vekt på èn ting. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Godt. Stereotyper er ofte feilaktige, men sjelden grunnløse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå