Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hosting av torrent

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har laget en torrent fil med bilder og filmer fra klasseturen vår i sommer, og skal dele det til hele klassen. Siden dette var siste året vårt har mange av klassekameratene mine allerede flyttet og jeg vil fremdeles få sendt de bildene og videoklippene.

Tenkte jeg skulle få sendt filmene over til de via bittorrent, og jeg har laget en torrent fil med µtorrent, lagt den opp på en privat tracker som en i klassen hoster og sendt torrent filen til alle i klassen.

Problemet er bare at det går så sinnsykt treigt å laste opp!

Har en makshastighet opp på rundt 500 kb/s på linja mi, men torrenten har ikke gått fortere enn 15 kb/s og ligger til vanlig på rundt 0-7 kb/s...

Hva skyldes dette?

Takk for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan enten være du eller dem som mottar ikke har åpnet porter osv. Kansje mest sannsynlig at det er din maskin som ikke er åpen hvis det er flere som laster ned..

Her har du litt NAT-lesning på Wikipedia

Håper det hjelper deg litt videre - det er sikker mange flere ting det kan være, men det var den mest åpenbare jeg kunne tenke meg for øyeblikket..

Endret av stormx
Lenke til kommentar

Er flere som laster ned ja.

Hvilke porter må jeg få åpnet da? Laster ned Knoppix nå, og der får jeg over 100kb/s ned og 120 kb/s opp. Har åpnet porten som jeg bruker til bittorrent til vanlig.

All trafikk til porten 56851 blir routet til PCen min. Har åpnet hos ISPen, i Routeren og på PCen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...