Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke at man IKKE kan bevise at noe ikke eksisterer jeg :no: Hvis jeg sier at jorda IKKE er flat, så kan jo jeg bevise det! Jeg kan bevise en negasjon..

 

Syns det er dårlig gjort av dere som mener at vi troende må bevise at Gud finnes, og dere ikke trenger å bevise at Han ikke finnes.. Når det gjelder dette spesielle temaet her, så vet dere jo at vi ikke kan bevise noenting! er derfor det kalles "å tro på Gud da" :ermm:

 

Jeg skjønner det bare ikke.. :dontgetit:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns det er dårlig gjort av dere som mener at vi troende må bevise at Gud finnes, og dere ikke trenger å bevise at Han ikke finnes..

 

Det er fordi han ikke finnes! Derfor trenger vi ikke "bevise" noenting! Ferdig med den saken..

 

Dere trenger tung medisinering og avprogramering hele gjengen. (min mening iallefall. Take it or leave it)

Lenke til kommentar
Syns det er dårlig gjort av dere som mener at vi troende må bevise at Gud finnes, og dere ikke trenger å bevise at Han ikke finnes.. 

Jeg synes det er dårlig gjort at vi skoleelver må bevise alt mulig rart i naturfagstimene.

 

Jeg skjønner det bare ikke...

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor folk begynner å tro på noe som ingen beviser støtter, og som inkluderer helt usannsynlige og latterlige historier, som de i bibelen.

 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du tror, men når folk absolutt skal si at de har rett, uten noe som helst bevis, så blir jeg litt irritert. Greit at du tror på Gud, men det gjør ikke jeg. Uansett hva du sier, så vil ikke min mening forandre seg. Tror det vil være det samme den andre veien.

Endret av Sykgaffel
Lenke til kommentar
Syns det er dårlig gjort av dere som mener at vi troende må bevise at Gud finnes, og dere ikke trenger å bevise at Han ikke finnes..

 

Det er fordi han ikke finnes! Derfor trenger vi ikke "bevise" noenting! Ferdig med den saken..

 

Dere trenger tung medisinering og avprogramering hele gjengen. (min mening iallefall. Take it or leave it)

9017405[/snapback]

 

 

:hrm: morroklumpen.. Eneste vi trenger er toleranse og respekt... Ikke bli latterligjort av folk som ikke tror det samme som en selv...

Lenke til kommentar
.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du tror, men når folk absolutt skal si at de har rett, uten noe som helst bevis, så blir jeg litt irritert. Greit at du tror på Gud, men det gjør ikke jeg. Uansett hva du sier, så vil ikke min mening forandre seg. Tror det vil være det samme den andre veien.

9017411[/snapback]

 

 

hvorfor blir du irritert da? da ligger ikke problemet hos andre, men inni deg.. er ikke min feil at du/dere hisser dere opp og ikke tåler at andre tror på noe annet.. og jeg er absolutt ikke ute etter å få noen til å tro på hva jeg gjør, dette har jeg sagt gang på gang..

 

Jeg blir ikke sint eller frustert på ateister..! ikke satanister heller for den saks skyld.. vi har alle rett til å velge selv,... og ikke ta alle troende over en kam, bare fordi noen religiøse ekstremister misbruker religionen sin da.. det er urettferdig! jeg blir like sint på dem som dere blir!

Lenke til kommentar

Dette er kanskje en fin forklaring hvordan bevis den ene og andre veien vil være vanskelig.

 

... Clearly, it’s possible to prove a negative statement.  The real problem here is clearly the nature of the positive statement being refuted.  When a person asserts that God exists, he does not specify the nature of God – that is, is God small, large, blue, red?  And where is he?  Of course it is not possible to prove that God does not exist, if “God” is a thing that has no definition, no characteristics, and no location.  In fact, you can prove just about any kind of negative you can think of – except for (surprise!) the non-existence of mystical beings.  When you get right down to it, the statement “you cannot prove a negative” is really just a different way of saying “You can’t prove me wrong because I don’t even know what I’m talking about.” ...
Lenke til kommentar
Man kan ikke bevise at Gud ikke finnes heller ;)

9017446[/snapback]

 

 

Ja takk, det er det jeg har prøvd å si.. haha, bare du sa det på en enkel måte.. :p Ingen av oss mennesker kan bevise noe som er åndelig.. man har ihvertfall ikke klart det hittill!

9017467[/snapback]

:D

Lenke til kommentar
Man kan ikke bevise at Gud ikke finnes heller ;)

9017446[/snapback]

 

 

Ja takk, det er det jeg har prøvd å si.. haha, bare du sa det på en enkel måte.. :p Ingen av oss mennesker kan bevise noe som er åndelig.. man har ihvertfall ikke klart det hittill!

9017467[/snapback]

 

Det er en rosa hest som har grodd ut av ryggen din, du kan verken se, føle eller høre den, men den passer på deg.

 

Motbevis meg

Lenke til kommentar
Og jeg tror på at vi ble født med fri vilje, for og selv kunne velge hva vi vil tro på eller gjøre med livet vårt... Er en mening med alt tror jeg ..

9017302[/snapback]

Om vi er født med en fri vilje så kan det vel ikke være en mening med alt?

 

In Christian theology, God is described as not only omniscient but omnipotent; a notion which some people, Christians and non-Christians alike, believe implies that not only has God always known what choices individuals will make tomorrow, but has actually determined those choices. That is, they believe, by virtue of his foreknowledge he knows what will influence individual choices, and by virtue of his omnipotence he controls those factors. This becomes especially important for the doctrines relating to salvation and predestination.

Lenke til kommentar
Dette er kanskje en fin forklaring hvordan bevis den ene og andre veien vil være vanskelig.

9017482[/snapback]

 

 

Jeg kan for så vidt være enig i det som står skrevet (hvis jeg forsto det riktig da) at når det gjelder Gud, så kan ingen bevise noen ting uansett om man er kristen eller ateist.. vi står på lik linje hele gjengen..

 

 

Ps. I og med at sida heter "Graveyard of the Gods" så blir jeg jo litt skeptisk til hva som står det, og setter selvsagt spm ved objektiviteten til forfatteren av innlegget :ermm:

Lenke til kommentar

HVordan verden fungerer :

 

Vi som mennesker har kravlet til toppen av næringskjeden via EVOLUSJON. Her har vi infestert jordkloden som virus! Kjærlighet er kun et biprodukt grunnet videreføring av rasen. Vi er som maur. Vi bor i et økosystem som har oppstått ved sjanse (Universet er så stort av vi ikke kan fatte det) Uendelige kombinasjoner finnes i hele universet. Folk sier hvorfor livet har oppstått akkurat HER! Et problem med denne teorien er at om vi ikke hadde oppstått her, hadde vi ikke lurt på det i det hele tatt! Greit nok vi er en rase som har fått stor hjernekapasitet og med det følger det med en del energi som blir generert av de store folkemengdene på denne planeten. Der har vi det overnaturlige og ting vi ikke kan forklare. Energien er ikke stabil og vil gi utslag i all verdens former, like ustabile som vi mennesker er! Livet på jorden er som en oppvask som har stått i millioner av år og blitt overgrodd av organismer. Livet kommer fra kometer som har krasjet i jorden og har ført med seg biologisk materiale som det finnes uante mengder av i hele universet. Livet blir "sådd" over hele universboblen! Grunnen til at dere så gjerne vil "tro" på noe er ganske enkelt av en grunn = redsel for og dø. Redsel for at ditt lille sinn ikke skal gå videre i denne verden, at man skal komme til et "bedre sted" p.g.a hjernen vår ikke klarer og tenke seg at "sjelen" ikke skal gå videre. Vi består alle av elektriske impulser som igjen er energi. Og som man vet kan energi ikke forsvinne, bare forandre form! Så om bevisstheten din ikke går videre så vil energien din fortsette og holde liv i dene lille steinklumpen vi bor på. Energien som vi har genert hele vårt liv har vi av og til problemer med og gi slipp på. Og der har vi forklaring på "spøkelser" det er ingenting annet en en utvasket version av vår livsenergi som ikke vil innrømme at den er død og ikke vil gå videre for og drive vår planet videre. Det store "lyset" i enden av tunnelen er rett og slett "switchstasjonen" som vår energi blir videreført til der den er nødvendig! Vi virker som en stor bikube der alle skal bidra til og dra menneskeheten videre. Og kanskje infestere andre kloder og spre oss som virus over deler av universet! Et individ er ikke viktig. Rasen er!!

 

 

EDIT: Og en ting til! Hvordan kan vi forklare at det oppstår individer! Enkelt Når vi gror i livmoren vokser synapsene i hjernen vår i vilkårlige mønstre i en organisk prosess med forskjellige variabler vi får fra vårt familietre! Det er ganske enkelt og greit! Det finnes så mange milliarder synapser i hjernen vår at det er minimal sjanse for og oppnå det samme mønsteret to ganger! Og OM det skjer er det vi kaller "reinkarnasjon" Og da vil naturligvis en liten del av energien som var i den originale versionen bli overført via den "globale" energistrømmen!

 

Naturen er mer kompleks en noen kan fatte!!

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Og jeg tror på at vi ble født med fri vilje, for og selv kunne velge hva vi vil tro på eller gjøre med livet vårt... Er en mening med alt tror jeg ..

9017302[/snapback]

Om vi er født med en fri vilje så kan det vel ikke være en mening med alt?

9017558[/snapback]

 

 

Kan vel definere litt.. Jeg mener at vi er født med fri vilje, og alt vi gjør får en konsekvens, god eller dårlig.. og gjør vi godt, så får vi godt tilbake :yes: Er en mening med alt godt og vondt som skjer oss for at vi skal lære av det og ta det med oss videre i livet.. At Gud passer på oss og vil oss vel, og at Han kanskje har en finger med i spillet mange ganger.. Som når 2 mennesker forelsker seg og elsker hverandre, når ett barn blir født osv.. søte små mirakler :p

Lenke til kommentar
Når ett barn blir født osv.. søte små mirakler

 

Det er ikke noe "mirakel" Det er kjemisk prosess! Bare se på hvor mange ekle små mirakler vi trøkker ut av oss hele veien! Hadde det vært EN gang hadde det vært et mirakel. Men så mange "mirakler" som finnes i verden gjør det IKKE spesiellt i det hele tatt! Kjærlighet er også en kjemisk prosess som frigjør endorfiner i deg selv så du skal TRO at den partneren du har er verdens beste.. Men i bunn og grunn er det bare for og drive menneskeheten videre....

Lenke til kommentar
Vi står på lik linje hele gjengen..

 

 

Ps. I og med at sida heter "Graveyard of the Gods" så blir jeg jo litt skeptisk til hva som står det, og setter selvsagt spm ved objektiviteten til forfatteren av innlegget   :ermm:

9017580[/snapback]

Vi står ikke på lik linje, igjen, jeg referer til tråden om bevisbyrde. At vi ikke velger å tro på noe som det ikke finnes bevis for er noe en helt annet en dere som tror på noe som det ikke finnes bevis for.

 

Om logikken er der så vet jeg ikke hvorfor akkurat det at det er en ateistisk side skal ha stort å si om saken.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Men, da har vi jo ikke fri vilje.

Det blir som å si at LEGO-figuren bygger seg selv og at bare du "hjelper" til litt.

 

Ei venninne av meg ble banket opp av ekskjæresten sin i dag slik at hun havnet på sykehuset. Antar det var langfingeren til Gud som var med i spillet der.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe "mirakel" Det er kjemisk prosess! Bare se på hvor mange ekle små mirakler vi trøkker ut av oss hele veien! Hadde det vært EN gang hadde det vært et mirakel. Men så mange "mirakler" som finnes i verden gjør det IKKE spesiellt i det hele tatt! Kjærlighet er også en kjemisk prosess som frigjør endorfiner i deg selv så du skal TRO at den partneren du har er verdens beste.. Men i bunn og grunn er det bare for og drive menneskeheten videre....

9017643[/snapback]

 

 

Jaja, det kommer vel ann på hvordan du ser på verden det.. du ser den slik som du beskrev den ovenfor, og jeg ser den på en annen måte..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...