Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Igjen, Melisma, hva slags gud snakker du om?

9011613[/snapback]

 

 

Min Gud, den jeg tror på som står for alt godt og grunnen til at vi er til.. hva mener du? er du ute etter personalia eller? asl kanskje? :p min Gud er Han jeg har i hjertet, den eneste som jeg tror på.. Om Han har noe navn vet jeg ikke, har ikke snakka med Han egentlig.. Men jeg tror 100% på at det finne EN Gud, og at vi alle kommer til å møte Han før eller siden :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er trist at folk har så lave standarderer at bare fordi de syns noe HØRES fint ut så er det GODT nok til å leve hele livet sitt etter det. Ikke still spørsmål, ikke tenk litt mer over hvordan alle religiøse mener dems gud er den rette, bare følg blindt det du syns høres fint ut.

9011634[/snapback]

 

 

jaggu godt at jeg ikke lar deg eller noen andre bestemme hva jeg skal tro på da :yes: Din mening om dette er ikke mer eller mindre riktig enn min.. vi vet ikke noenting om dette med 100% sikkerhet.. vi sees ved perleporten da du ;)

Lenke til kommentar
Igjen, Melisma, hva slags gud snakker du om?

9011613[/snapback]

 

 

Min Gud, den jeg tror på som står for alt godt og grunnen til at vi er til.. hva mener du? er du ute etter personalia eller? asl kanskje? :p min Gud er Han jeg har i hjertet, den eneste som jeg tror på.. Om Han har noe navn vet jeg ikke, har ikke snakka med Han egentlig.. Men jeg tror 100% på at det finne EN Gud, og at vi alle kommer til å møte Han før eller siden :yes:

9011660[/snapback]

Jeg håper inderlig vi kommer til å møte en gud før eller siden. Jeg har lyst til å skvære opp for mine synder, men jeg har ingen å skvære dem opp med. Hvis en Gud fins og han tilgir mine synder, da blir jeg glad. :cry:

Lenke til kommentar

For å gjøre en ting klart, så mener jeg at bibelen er menneskets oppfatning av hva som har skjedd, og den er skrevet av mennesker.. hadde Gud skrevet den, så ja, da skulle jeg jaggu meg trodd på alt som sto i den..

 

men jeg tror på at Gud finnes for det.. vi dere prøve å motbevise? ja værsego sier jeg bare :thumbup: åja, stemmer det,, er jo bare vi troende som må bevise no, ikke dere.. :hrm: dårlig gjort!

Lenke til kommentar
Min Gud, den jeg tror på som står for alt godt og grunnen til at vi er til..  hva mener du? er du ute etter personalia eller? asl kanskje?  :p  min Gud er Han jeg har i hjertet, den eneste som jeg tror på.. Om Han har noe navn vet jeg ikke, har ikke snakka med Han egentlig..  Men jeg tror 100% på at det finne EN Gud, og at vi alle kommer til å møte Han før eller siden  :yes:

9011660[/snapback]

Så du har oppdiktet en gud som bare du vet om? O.o

Lenke til kommentar
Min Gud, den jeg tror på som står for alt godt og grunnen til at vi er til..  hva mener du? er du ute etter personalia eller? asl kanskje?  :p  min Gud er Han jeg har i hjertet, den eneste som jeg tror på.. Om Han har noe navn vet jeg ikke, har ikke snakka med Han egentlig..  Men jeg tror 100% på at det finne EN Gud, og at vi alle kommer til å møte Han før eller siden  :yes:

9011660[/snapback]

Så du har oppdiktet en gud som bare du vet om? O.o

9011779[/snapback]

 

 

vel, min Gud er den jeg tror at finnes.. Han har vært i meg hele livet, bare jeg som måtte ha litt tid på meg til og åpne øya og se Han.. kan føle at Han er der på en måte :)

Lenke til kommentar
vel, min Gud er den jeg tror at finnes.. Han har vært i meg hele livet, bare jeg som måtte ha litt tid på meg til og åpne øya og se Han.. kan føle at Han er der på en måte :)

9012316[/snapback]

 

Jeg foretrekker Allah (den ene sanne Gud på arabisk). Jeg betror meg til ham i vanskelige tider. Han

bryr meg om mitt enkle menneskeliv, både mitt og resten av de som tilber ham. Allah er der for

meg, han lytter og gjør verden min bedre.

 

Kjøper du dette?

Endret av wan
Lenke til kommentar

Det er jo en personlig greie, har sikkert mye med oppveksten og miljøet rundt deg å gjøre også. Jeg personlig er ikke kristen, kun fordi jeg er hardcore skeptiker og ikke tror på noe som ikke kan bevises, men jeg respekterer kristne likevel og skjønner at det kan være godt å ha noe å tro på. Jeg skulle faktisk ønske jeg hadde noe å bekjenne ting til selv en gang i blant. Mange blir jo kristen når de opplever noe vondt, som for eksempel dødsfall i familien eller vennekretsen, og dette er i mine øyne en positiv ting, siden da kristendommen og bønner og alt der fører jo bare til positive ting og at personer føler seg bedre og kan sove godt om natta.

Lenke til kommentar
Det er jo en personlig greie, har sikkert mye med oppveksten og miljøet rundt deg å gjøre også. Jeg personlig er ikke kristen, kun fordi jeg er hardcore skeptiker og ikke tror på noe som ikke kan bevises, men jeg respekterer kristne likevel og skjønner at det kan være godt å ha noe å tro på. Jeg skulle faktisk ønske jeg hadde noe å bekjenne ting til selv en gang i blant. Mange blir jo kristen når de opplever noe vondt, som for eksempel dødsfall i familien eller vennekretsen, og dette er i mine øyne en positiv ting, siden da kristendommen og bønner og alt der fører jo bare til positive ting og at personer føler seg bedre og kan sove godt om natta.

9012841[/snapback]

 

 

fint sagt :) endelig en som skjønner å akseptere noen og respektere andre :)

Lenke til kommentar

På an igjen ja.

 

Skriver ikke dette for å direkte kritisere noen parter, men jeg blir særs provosert av å lese religiøse prøve å skrive noe fornuftig om sin religion.

 

For å si det første først, så ja, vi ateister bør være de som har størst hevd på det sanne. Det er faktisk vi som ikke tror på noe som ikke kan bevises eller sansynliggjøres. I alle andre tilfeller ville dette nok kvalifisere som psykiske problemer, det å tro på noe du ikke kan se, høre eller føle, men enda er det mange som påstår denne personen både snakker til deg, mange kan se personen mv. Hvorfor blir ikke disse personene sjekket for psykiske plager? Dere tror på fantasier og vrangforestillinger, dere trenger hjelp!

 

Det å tro på darwin og evolusjonsteorien er en teori basert på bevis og en prosess som vi kan se igjen i utvikling av vår og andres art. Det er selvfølgelig ikke 100% sikkert denne teorien er korrekt, men det er enda den eneste teorien basert på fakta. Hypoteser som intelligent design er flere ganger motbevist. Det er nettopp det som vitenskap baserer seg på, det å kunne se forskjell på bevis og motbevis, eksperimenter som går i en av to retninger. Ikke bare det, men resultatet skal kunne reproduseres.

 

De av dere som tror på gud. Hvorfor tror dere på gud? Er det fordi dere har blitt fortalt det? De aller, aller fleste vil si de tror på gud av fri vilje, men det å tro på gud er nok delvis et resultat av det jeg kaller barnemisshandling - der hvor foreldre eksponerer barnene for proparganda, løgn og vrangforestillinger som fakta. En annen del av problemet er total mangel på en ressonerende og kritisk sans. Her igjen ser vi at større del av den høyere utdannet delen av samfunnet er ateister enn de som er "mindre kloke". Ikke det at jeg mener at religiøse er mindreverdige, men det er da en link mellom IQ og kritisk sans.

 

Til deg som var på et vekkelsesmøte hvor folk blir "helbredet". les litt på emnet placeboeffekten... Og er det ikke litt interessant mange nevner himmelen eller helvete som et argument for religion, mens dere glemmer helt himmel og helvete var introdusert i bibelen et par hundre (?) år etter kristus for å skape en frykt til å motsi kirken. Før dette delte (hvis jeg husker korrekt) kristendommen hypotesen om reinkardinasjon. Hvem var det som fikk kirken til å skrive om bibelen til dette da?

 

Så presenter meg meg fakta, eksperimenter eller andre konkrete bevis på at jeg tar feil, så skal jeg endre min mening etter beviset, ikke etter påstanden.

Lenke til kommentar
Min Gud, den jeg tror på som står for alt godt og grunnen til at vi er til..  hva mener du? er du ute etter personalia eller? asl kanskje?  :p  min Gud er Han jeg har i hjertet, den eneste som jeg tror på.. Om Han har noe navn vet jeg ikke, har ikke snakka med Han egentlig..  Men jeg tror 100% på at det finne EN Gud, og at vi alle kommer til å møte Han før eller siden  :yes:

9011660[/snapback]

Så du har oppdiktet en gud som bare du vet om? O.o

9011779[/snapback]

 

 

vel, min Gud er den jeg tror at finnes.. Han har vært i meg hele livet, bare jeg som måtte ha litt tid på meg til og åpne øya og se Han.. kan føle at Han er der på en måte :)

9012316[/snapback]

 

Det er ikke Gud som er i hjertet ditt Melisma, og ikke har noen Gud noe der å gjøre heller... Det er bare deg og din omtanke for andre som betyr noe... Prøv det en gang uten å blande tro inn i det... Gi av deg selv alt du kan så vil du forstå at det ikke er en Gud men bare du selv som kan forandre verden... Ikke gi andre æren for noe du klarer helt fint alene... Å være en som bryr seg om andre, for når det kommer til stykket er det det som virkelig betyr noe...

 

Og om jeg skulle ha trodd på en Gud måtte han ha vært akkurat sånn, men den Gud noen her inne er så forderdelig opptatt virker seriøst mest opptatt av seg selv.

Lenke til kommentar
fint sagt smile.gif endelig en som skjønner å akseptere noen og respektere andre smile.gif

Så vi andre respekterer ikke andre? Bare fordi vi konfronterer forestillinger ufundert i vitenskapen gjør oss ikke mindre respektable for noen som person. Men om en meningsmotstander som faktisk snakker om tema er for deg respektløs og uaksepterene, for all del, "diskuter" videre uten meg.

 

Jeg synes ikke vi bør andres begeistring av keiserens nye klær stå ubemerket når han står der med rumpa bar.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

"Men tro er full visshet om det en håper, overbevisning om ting en ikke ser" Heb.11:1. Jeg vil bare si at vi kristne ser ikke på oss selv som "perfekte". Ingen er det. Og som Jesus sa: Salig er den som ikke har sett, men tror. Hvorfor skal vi ikke tro på Bibelen.. når vi tror på andre ting, Eks. Darwin, Egypterne osv. andre ting som er "fakta". Tenkt hvis Bilbelen er fakta, og mangen går glipp av hva den har å si... " Må herren styre deres hjerter til å elske Gud og vente på Kristus med tålmodighet". 2Tess 3:5. Gud velsinge dere.

Lenke til kommentar

allyse, eg ser nu at du ikkje har sett lyset.

Det blir rett fel av deg å uttale deg tullate som du gjer.

 

Alle kveit nok innarst inne at det finnast ein Gud som kontrollerar alt.

Du trengar ikkje leka tøff på internett, Gud tilgjer deg også.

 

Kom på eit vekkalsesmøte og sjå lyset. Kanskje du er heldig nok til å tala i tungar?

De mest mistroande kan ofte vere de som blir knyttat sterkast til Gud.

 

Ateistar er berre noko ein innbillar seg.

Lenke til kommentar
allyse, eg ser nu at du ikkje har sett lyset.

Det blir rett fel av deg å uttale deg tullate som du gjer.

 

Alle kveit nok innarst inne at det finnast ein Gud som kontrollerar alt.

Du trengar ikkje leka tøff på internett, Gud tilgjer deg også.

 

Kom på eit vekkalsesmøte og sjå lyset. Kanskje du er heldig nok til å tala i tungar?

De mest mistroande kan ofte vere de som blir knyttat sterkast til Gud.

 

Ateistar er berre noko ein innbillar seg.

9013082[/snapback]

 

Hvis du vil fremheve kristendommen som noe positivt bør du sannelig vokte deg i ditt verbale sjansespill. Gud er overflødig, uinteressant og ytterst unødig.

Lenke til kommentar
allyse, eg ser nu at du ikkje har sett lyset.

Det blir rett fel av deg å uttale deg tullate som du gjer.

 

Alle kveit nok innarst inne at det finnast ein Gud som kontrollerar alt.

Du trengar ikkje leka tøff på internett, Gud tilgjer deg også.

 

Kom på eit vekkalsesmøte og sjå lyset. Kanskje du er heldig nok til å tala i tungar?

De mest mistroande kan ofte vere de som blir knyttat sterkast til Gud.

 

Ateistar er berre noko ein innbillar seg.

9013082[/snapback]

 

Hvis du har rett i hva du sier er ikke Gud noe annet en enn jævlig egoist etter min mening... Fatter du ikke at om han finnes og faktisk er en Gud er det ikke din kjærlighet til han som betyr noe, men din kjærlighet til andre som trenger den mer?

Lenke til kommentar

Jeg får faktisk frysninger av å tenke på hvor virkningsfull indoktrineringen er, men sånn er det. :(

 

Foreldres oppfatninger har en svært formende rolle i de første leveårene våre. Mor og far er hovedkilden til vår første viten om verden. Dersom mine nærmeste, i fullt alvor, tror på overnaturlige fenomener, er det vel i grunnen liten grunn til å tro at jeg skulle betvile riktigheten av dette. Takk mor og far, for at dere er redelige i deres omgang med verden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...