Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Melisma: Hvorfor det? Dem som følger vitenskapen har jo all rett til å hevde at dem sitter på sannheten eller så tilnærmet sannheten man kan komme. Det er jo tross alt dem som sitter på beviser for sine påstander.

9010343[/snapback]

 

Og hva vinner man om han har rett..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg hadde sagt at jeg trodde at det bodde et usynlig monster i skapet som kom ut hver natt er det ingen som hadde respektert meg og troen min. De ville syns jeg var en gal idiot selv om de ikke kunne motbevise monsteret. Hvorfor skal man syns noe annet om religiøse?

9010766[/snapback]

 

Du må ikke, jeg gjentar, MÅ ikke bruke det samme gamle "argumentet", og herme etter 1000 andre som brukte det før deg..

 

Det er ikke sånn at religion er helt uten forklaringer, som støtter påstanden. For veldig mange gir historiene i Bibelen mening, og en veldig god grunn til å tro.

Lenke til kommentar
Du misforsto nok alvorlig hva jeg mente med ordet "mening".

 

 

Edit: okristian1, du har omvendt meg med morsomme bilder!

9010868[/snapback]

Herlig.

 

Da jeg var mindre var jeg selv ganske kristen, og var skråsikker på at gud var en dame. Ettersom jeg ble eldre fant jeg ut at det var like lett å slutte å tro på gud som det var å tro på julenissen.

 

Akkurat samme effekt har det også.

Lenke til kommentar
Du må ikke, jeg gjentar, MÅ ikke bruke det samme gamle "argumentet", og herme etter 1000 andre som brukte det før deg..

 

Nå, det er vel ganske vanskelig å komme med et helt nytt argument i debatt om religion? De fleste argumenter har blitt sagt tusen ganger før, eller?

 

Det er ikke sånn at religion er helt uten forklaringer, som støtter påstanden. For veldig mange gir historiene i Bibelen mening, og en veldig god grunn til å tro.

Hva er det religion forklarer? Som støtter hvilke påstander? Det at en ting gir mening fordi noen syns det høres så fint og flott og logisk ut er ikke noe god grunn til å tro. Kanskje hos folk som ikke gidder å tenke så mye mer over det og tar det for god fisk, men ikke ellers.

Lenke til kommentar
"mening" med et eventyr har uansett lite å gjøre med sannhetsaspektet med det.

9010901[/snapback]

 

 

Gi meg ett solid bevis på at Gud ikke finnes?? nettopp, det er ingen av ateistene som kan bevise at Han ikke finnes, akkurat som at vi troende ikke kan bevise at Han finnes.. vi kan bare tro hva vi mener er riktig...

 

Jeg får bare så utrolig negative og fiendtlige vibber av de ateistene jeg snakker med her.. lurer på hvorfor.. og mulig jeg tar feil..

 

 

Ps. Igjen så er mitt innlegg ikke rettet mot noen spesiell,, jeg bare lufter tankene mine høyt og tydelig...

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gi meg ett solid bevis på at Gud ikke finnes?? nettopp, det er ingen av ateistene som kan bevise at Han ikke finnes, akkurat som at vi troende ikke kan bevise at Han finnes.. vi kan bare tro hva vi mener er riktig...

Dette har blitt tatt opp før; det er dere som tror på noe som må bevise det. Ikke vi som ikke tror på det.

 

Jeg får bare så utrolig negative og fiendtlige vibber av de ateistene jeg snakker med her.. lurer på hvorfor.. og mulig jeg tar feil..

 

Kan det være fordi folk begynner å bli lei all faenskapen religion fører med seg overalt? At folk begynner å tenke at nok er nok? At folk får øynene opp for den boblen en religiøs person lever i?

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar

Religion er en krykke!! Jeg kan gå selv..

 

Dessuten tror jeg ikke på eventyr! Og du som trådstarter. Hvorfor ikke vitenskap? Hadde du satt deg inn i hvordan verden fungere så hadde ikke du heller funnet hverken bibelen eller annen religion så forferdelig troverdig.. Jeg har gått inn for og forstå verdens religioner, men ikke funnet noe som tilsier annet en det er rent oppspinn! Religioner har en del holdepunkter som at du skal være snill o.s.v men det kan jeg finne ut av som person og ikke bli fortalt.

 

Vitenskap er harde fakta. Religion er massenes trøst!! :nei:

Lenke til kommentar
"mening" med et eventyr har uansett lite å gjøre med sannhetsaspektet med det.

9010901[/snapback]

 

 

Gi meg ett solid bevis på at Gud ikke finnes?? nettopp, det er ingen av ateistene som kan bevise at Han ikke finnes, akkurat som at vi troende ikke kan bevise at Han finnes.. vi kan bare tro hva vi mener er riktig...

 

Jeg får bare så utrolig negative og fiendtlige vibber av de ateistene jeg snakker med her.. lurer på hvorfor.. og mulig jeg tar feil..

 

 

Ps. Igjen så er mitt innlegg ikke rettet mot noen spesiell,, jeg bare lufter tankene mine høyt og tydelig...

9011244[/snapback]

 

Herre min hatt..!

 

HUSKER du emnet om bevisbyrde?

 

Gud er et fantasimonster -- sannsynligheten for at gud finnes er like stor som for alle andre mulige fantasimonstre vi kan tenke oss.

 

Motbevis Duul, han som skapte verden, Gruul -- han som skapte tiden, Fuul -- damen som skapte livet.

Det går ikke an -- det går ikke an å motbevise fantasimonstre!

 

Man kan like godt gå hen å prøve å bevise at Puff den lille dragen ikke er virkelig og ikke finnes i fysisk form i en drøm et sted...

 

Når jeg påstår at grantrær eksisterer, så må jeg bevise det dersom du ikke tror meg.

Dersom jeg påstår at det går an å reise i lysets hastighet med en bil jeg har laget..?

 

Nettopp. Jeg må bevise det.

 

Dersom du påstår at bilen min ikke kan gå i lysets hastighet --

eller om du påstår at Odin ikke eksisterer --

 

Da er det jeg som må motbevise det -- på samme måten som du også må motbevise at gud ikke eksisterer...

 

Hinduister kan helbrede syke.

Buddhister kan helbrede syke.

Sjamaner i sekter kan helbrede syke.

Kristne kan helbrede syke.

 

Alle påstår det samme -- men faktum er at ateister også blir friske av seg selv -- og at det ikke finnes en eneste person som har fått dokumentert kreft og fått den helbredet, ei heller fått en avkappet finger tilbake.

 

Vitenskapen kan får avkappede lem til å gro ut igjen i dag, og sy på avkappede lem.

Hvorfor skjer alltid healing på "innsiden" av kroppen og aldri på synlige skader?

 

Har det noe å gjøre med lykkehoromonet "endorfiner" å gjøre kanskje?

Du kan selv gjette hva lykkehoromonet "endorfin" gjør med kroppen.

Og jeg kan fortelle deg at tro på helbredelse garantert fører til en voldsom utløsning av endorfiner ved håndspåleggelse; man tror man blir frisk.

 

Fortell meg så hva endorfiner gjør med oss, bortsett fra at det er følelsen av glede (glede er et horomon).

Lenke til kommentar

Anbefaler ALLE(som ikke er fantatisk relgiøse da de er uten håp) å Lese Richard Dawkins the god delusion.

 

koster deg ca. 150kr fra amazon.co.uk

beste boka jeg har lest leste 374 sider på en uke og ble ferdig.

alle ateister og agnostikere får mye godt ut av å lese denne boka. og folk som tror de er kristene som ikke er det(mange av dem, flere av dem er enten deister eller rett og slett ateister uten å vite det)

 

ellers er Letter to a Christian Nation også meget bra.

 

folk sier du vet ikke nok om bibelen for å kritisere den, man trenger ikke å ha lest hele bibelen for å ha rett til å kritisere kristendom eller relgion, er det samme som en atom bombe, du behøver ikke vite nøyaktig hvordan den funker, alt du trenger å vite et at du vil ikke være i nærheten når den går av.

 

når du ser en soppsky og en trykkbølge kommer mot deg står du ikke å tenker, hmm lurer på hvordan de skapte citical mass, guntype eller implosion type? du sier faen og slår deg på hode før trykkbølgen treffer deg og river deg i filler

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

men hva er det dere vil frem til nå.. at vi som tror på Gud må bevise det? at ateistene har 100% rett fordi de kan komme med vitenskapelige bevis? og dermed så utelukker det at det faktisk ikke kan finnes noe åndelig som ikke vi mennesker kan bevise?

 

I alle de lange diskusjonene jeg har hatt her på forumet om Gud's eksistens, så har ateister kommet med innlegg om evolusjon og Darwin og hele sulamitten,, men ingenting av det har overbevist meg om at Gud ikke finnes, og det er nettopp fordi man ikke kan bevise om Gud finnes eller ikke,, det er opptil hvert enkelt å tro på hva de vil.. Jeg mener og tror i mitt hjerte at Gud finnes, og det er mer enn godt nok for meg.. :yes:

Lenke til kommentar
men hva er det dere vil frem til nå.. at vi som tror på Gud må bevise det? at ateistene har 100% rett fordi de kan komme med vitenskapelige bevis? og dermed så utelukker det at det faktisk ikke kan finnes noe åndelig som ikke vi mennesker kan bevise?

 

I alle de lange diskusjonene jeg har hatt her på forumet om Gud's eksistens, så har ateister kommet med innlegg om evolusjon og Darwin og hele sulamitten,, men ingenting av det har overbevist meg om at Gud ikke finnes, og det er nettopp fordi man ikke kan bevise om Gud finnes eller ikke,, det er opptil hvert enkelt å tro på hva de vil.. Jeg mener og tror i mitt hjerte at Gud finnes, og det er mer enn godt nok for meg.. :yes:

9011587[/snapback]

Igjen, Melisma, hva slags gud snakker du om?

Lenke til kommentar

For det første er denne tråden (som mange andre), et lysende eksempel på hvorfor fanatisk religiøse er et onde. Håpet om å leve i et velfungerende samfunn forsvinner i takt med opprettelsen av slike tråder.

 

For det andre er tråden også et veldig godt eksempel på det kollektive ansvaret mange er seg bevisst, i kampen mot ignoranse og idioti. Stå på!

Lenke til kommentar

Forskjell å tro på en fantasi ting oppe i hodet sitt og tro på en hel bok med fantasi historier, som i tillegg får folk til å tro på fantasi skapningen av jorden osv.

 

Om du vil tro på din egen personlige gud så værsågod, men den dagen du kommer ut å sier at alle andre er mindreverdige fordi dem ikke tror på fantasiskapningen din så er saken en annen.

 

Du har selv sagt at du støtter vitenskapen i det meste, så da er den delen ute av diskusjonen, trådstarter har derimot argumenter at han faktisk tror på den bibelske delen av skapelsen osv og mener dette er rett selv om bevisene taler han midt imot. Dette er ting som det FINNES beviser for.

 

En annen ting Melisma..

 

Om gud er allmektig. Noe han i følge de kristne og bibelen er..

 

Siden han er allmektig så burde han kunne skape en stein som er så stor at han ikke kan løfte den... ikke sant?

 

 

 

ALLMEKTIGHET ER EN UMULIGHET

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...