Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og det må da være bedre å tro på noe i stedet for ingenting eller å være ateist.
Hvorfor trenger man å tro på noe i det hele tatt? Og er det værre å være ateist enn kristen? Hvorfor? Respekterer du ikke ateister?

 

Jeg deler ikke de kristnes (og alle andre religiøses) syn og tro, men jeg respekterer dem og de kan tro og gjøre hva de vil for min del, så lenge de ikke prakker det over på andre eller gjør noe galt i "Guds navn".

Lenke til kommentar

Vel, globalt skjer det grusomheter hver dag i navnet til en eller annen religion. Kjønnslemlesting, drap, diskriminering, sosial utstøtelse +++

 

Og påprakking mangler det heller ikke på, men jeg syns bare det er gøy når de kommer for å få argumentene revet i filler på trammen, hehehe :D

Lenke til kommentar
Man kan ikke vite! Det finnes ingen beviser! Og drit i den jævla blåhval greia. Det er ikke noe mer "bevist".

9331484[/snapback]

 

Er jo bare beviser da. FInnes ikke en tvil engang. Bibeln ble skrevet av mætt folk på talmunne i århundrer, er det rart det blir rot? Min nye bibel er asbjørsen og moe`s samlede eventyr. Og ja jeg vet troll finnes.....i am a beliiiiver

 

Og hva med starten av mennesker? To stk som pula vilt og drev med innavl i no år for å få til menneskene?? kul gud gitt....makan til syk satan! :)

Lenke til kommentar

Er nok mange (inkludert meg) som fikk hele kristendommen servert på barneskolen. Uten å ville ha noe med dette å gjøre.

 

Nei, jeg tenker selv. En religion fra midt østen i norge ? Nei, da er den norrøne mere spennende.

Endret av krize
Lenke til kommentar
Har du i det hele tatt prøvd å lese i bibelen? Det er utrolig mye spennende der, og lærerikt.

9005367[/snapback]

Jeg ble tvunget til å lese den på barneskolen og litt på u skolen. Det var nok for meg. Sikkert spennende, men ser ikke hva som er lærerikt.

 

For bare håpe at læreren ikke en overbevist om at gud er alles frelser, og at jesus er tidenes kuleste mann.

Uansett om læreren er det, for han/burde han ikke la livssynet hans påvirke undervisninge.

Lenke til kommentar
Faen heller... har endt opp med religionsfag som obligatorisk fellesfag i år. Helvete heller, dette kommer til å bli jævla horribelt.

 

For bare håpe at læreren ikke en overbevist om at gud er alles frelser, og at jesus er tidenes kuleste mann.

9336438[/snapback]

 

Tja, istedet for å se udelt negativt på det kan du heller ta til deg all kunnskap du kan om religion, det er faktisk så mye pussig der at det rett og slett kan bli interessant rent faglig sett.

Om du merker et snev av "evangelisering" så er det bare å si fra, høyt og tydelig, om at dette ikke er i henhold til retningslinjene for faget og kaste deg ut i ivrig debatt med evangelisten om holdbarheten i påstandene han kommer med ;)

 

Anbefaler en lytt på det du finner gratis her, mye kneggbart og informativt der.

Lenke til kommentar
Joda, man kan selvsagt se positivt på saken. :)

 

Orker liksom ikke... er så skolelei nå, må bare presse meg gjennom dette siste året. Slitsomt å være positiv til noe man finner ganske uinteresant.

9336837[/snapback]

 

Du har det syndromet også ser jeg, kjenner meg igjen, hehe ;)

Men ta det med ro, om du går for et "friår" i militæret er faktisk ikke så dumt rent motivasjonsmessig.

Dessuten får du masse gratis trening, muligheter for å ta en god del kurs og annet, kanskje også betalt utdanning.

 

Men du kan også ha helt andre planer, hva vet jeg...

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nokså off topic: Denne tråden har ekspandert nesten til det gudommelige ... :D

Det kreves bare en, eller la oss nå se ...... okay, kanskje hele to da, "kristne". Før ulvekoret glefser i alle retninger. Om det forsvarer misbruket av den space som godt over tredve sider tar ... vet jeg ikke?

 

Hva i alle dager, eller rettere sagt: Hvem er det dere preker for?

 

"dustene" tror, og graden av tro forandrer seg med modenhet. Så jeg blir bare mildt fobauset om en av dere kritikere plutselig forsvant, for så å dukke opp som "newborn" om et par år.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så det du ser er at med modenhet kommer trangen til å underkaste seg en dogmatisk religion, hehe :D

Jeg vil heller påstå det motsatte...

9338614[/snapback]

 

Jeg gir meg en blanke faen, og jeg surfer gjerne ... :D

Lenke til kommentar
PS: Dette er ingen "frelsespost", prøv å ikke missforstå.

 

Har lagt merke til at under religion, filosofi og livvsyn, så er det en del folk som snakker  dritt/uvitende om kristendommen og kristne, og noen uten å vite i det hele tatt hva kristendommen går ut på. Jeg skjønner at mange synes kristendommen er rart og at det virker kjedelig og strengt, men hvorfor ikke gi kristendommen en sjanse? Det er ikke så strengt som mange tror, faktisk ikke strengt i det hele tatt, og det kan jo ikke skade å prøve. Og det må da være bedre å tro på noe i stedet for ingenting eller å være ateist. Har du i det hele tatt prøvd å lese i bibelen? Det er utrolig mye spennende der, og lærerikt.

 

Det jeg ville fram til er at du ikke burde dømme kristne før du veit noe om det og har prøvd det ut, og det skader jo ikke å prøve. :thumbup:

9005367[/snapback]

 

You ask me, I ask you..

Hvorfor er du kristen? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...