Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Rull litt ned så ser du et bilde av europa med alle nasjonene. Oisann, lå georgia der kanskje? lå tsjetsjenia der kanskje? Noen som sov i timene på skolen kanskje? OISANN.

9260543[/snapback]

Haha, ignorante tosk. Hver så snill å fortell meg at det der var en spøk fra din side?

Tsjetsjenia er ikke et land, men hører under under Russland. De vil frigjøre seg, noe Russland ikke vil at de skal gjøre. DERFOR er det krig der!

Kanskje det var du som faktisk sov igjennom skolen, hvor du viser her at du faktisk ikke vet hva du snakker om.

Hver så snill, neste gang; vit hva du diskuterer slik at du slipper å dumme deg ut så fælt.

 

Jeg bortforklarer ingen ting, jeg sa at din og min definisjon på europa er forskjellige.
Jeg nevnte de store landene som er i europa, gadd ikke å nevne alle ( viste at du kom til å peke på det ). Jeg snakker om vest europa altså " kjerne europa " ikke gamle østblokkland.

 

Og hvis du er enig i at vi har forskjellige definisjoner på Europa, untatt den delen at du innbiller deg at land er med, hvorfor spør du om jeg bortforklarer ting?

9260543[/snapback]

Det går ikke ann å ha forskjellige definisjoner på et kontinent. Et kontinent er å blir det samme, uansett hvordan du vrir å vender på det. Men greit nok, din definisjon er feil, min er riktig.

 

Du startet med å si at Gud finnes siden det ikke har vært krig i Europa på 60 år (roughly said). Jeg nevnte Balkan, men Balkan er vist ikke med i din versjon av "Europa". Jeg henviste deg til Tsjetsjenia, noe du ikke en gang mener ligger i Europa siden det ikke står på Wikipedia sin liste over land i Europa. Nå har du lært at Tsjetsjenia faktisk ikke er et land, og "bom", der var det argumentet slått ned. Det du bortforklarer deg med er at du sier at det ikke har vært krig i Europa på 60 år, og avviser alle andre kriger som har vært etter det siden det ikke er med i din versjon av "Europa".

 

Jeg håper for din egen guds skyld at du ikke har basert din tro på dette utsanget, for da blir du fort ateist.

9260703[/snapback]

 

Fy faen så latterlig! SE PÅ DEN SIDEN! Hvordan får du et område som ligger bortenfor tyrkia til å bli en del av europa?! Din definisjon på kontinetet er feil, kan du i det minste se på linken?! Du er jo faen meg en idiot du, " BOM der var det argumentet slått ned " DET LIGGER IKKE MER I EUROPA SIDEN DET IKKE ER ET LAND!

9260881[/snapback]

Det ligger da ikke bortenfor tyrkia ligger mer eller mindre midt på. Desverre vet jeg ikke nøyaktig hvor grensen går i tyrkia men jeg mener og huske den går mer eller midre gjennom på midten.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fy faen så latterlig! SE PÅ DEN SIDEN! Hvordan får du et område som ligger bortenfor tyrkia til å bli en del av europa?! Din definisjon på kontinetet er feil, kan du i det minste se på linken?! Du er jo faen meg en idiot du, " BOM der var det argumentet slått ned " DET LIGGER IKKE MER I EUROPA SIDEN DET IKKE ER ET LAND!

9260881[/snapback]

Kan du ikke heller innrømme og beklage din feiltakelse istedenfor å kverulere med bastante påstander for å redde deg selv inn? Du graver bare din egen grav slik du holder på.
Lenke til kommentar
Fy faen så latterlig! SE PÅ DEN SIDEN! Hvordan får du et område som ligger bortenfor tyrkia til å bli en del av europa?! Din definisjon på kontinetet er feil, kan du i det minste se på linken?! Du er jo faen meg en idiot du, " BOM der var det argumentet slått ned " DET LIGGER IKKE MER I EUROPA SIDEN DET IKKE ER ET LAND!

9260881[/snapback]

Kan du ikke heller innrømme og beklage din feiltakelse istedenfor å kverulere med bastante påstander for å redde deg selv inn? Du graver bare din egen grav slik du holder på.

9260920[/snapback]

 

Har du sett på et kart i det siste`?

Lenke til kommentar
Den var stygg, likar ikkje gud og dinna religionen, men kan ha litt respekt for dei andre som likar den ;)

9260783[/snapback]

Beklager, men jeg kan ikke se hva som er stygg med denne. Han går imot det femte budet (Du skal ikke slå ihjel.). Hvor mange millioner er det han egentlig har drept? Hvor mange millarder kan han redde fra en grusom død, uten at han gjør det?

Er ikke da Gud ond? Fortjener ikke Gud å brenne i helvete sammen med alle andre onde mennesker? Eller har Gud rett til å være ond siden siden han er Gud?

 

Det er ikke noe stygt og respekt løs med dette. Jeg setter spørsmål med hva faktisk kristne kan tro på, og de tror faktisk på et sadistisk vesen.

9260809[/snapback]

Tenk. Han hjelper ikkje dei nei, men slår han dei direkte ihjel? han bere lar oss lå kvarandre ihjel.

Lenke til kommentar
Den var stygg, likar ikkje gud og dinna religionen, men kan ha litt respekt for dei andre som likar den ;)

9260783[/snapback]

Beklager, men jeg kan ikke se hva som er stygg med denne. Han går imot det femte budet (Du skal ikke slå ihjel.). Hvor mange millioner er det han egentlig har drept? Hvor mange millarder kan han redde fra en grusom død, uten at han gjør det?

Er ikke da Gud ond? Fortjener ikke Gud å brenne i helvete sammen med alle andre onde mennesker? Eller har Gud rett til å være ond siden siden han er Gud?

 

Det er ikke noe stygt og respekt løs med dette. Jeg setter spørsmål med hva faktisk kristne kan tro på, og de tror faktisk på et sadistisk vesen.

9260809[/snapback]

Tenk. Han hjelper ikkje dei nei, men slår han dei direkte ihjel? han bere lar oss lå kvarandre ihjel.

9260937[/snapback]

Han drepte da personelig alle mennesker på jorda untatt 2 i et helvete av et regnskyld. Det burde da kvalifisere til noen år med lidelse i helvetes flammer?
Lenke til kommentar

Jeg er ikke kristen fordi mine foreldre (som hevder de er kristne) var slepphendte med å lære meg opp til å tro på kristendommen, rett og slett. Uten tilstrekkelig påvirkning(hjernevasking) ble jeg senere i stand til å komme frem til et fornuftig svar på egenhånd.

 

Hvis jeg spør deg om grunnen for hvorfor du er kristen kommer du antakeligvis til å si ALT annet enn at det er foreldrene dine som flittig har lært deg opp. Jada, du kommer kanskje til å prise deg lykkelig over at foreldrene dine faktisk lærte deg opp til å tro på det du tror på, men dette er bare fordi du har blitt lært opp til å tro at dette faktisk er det riktige/beste. Deretter vil du være ute av stand til å se ting fra et ikke-kristent synspunkt. Indoktrinering og hjernvasking på høyt plan.

 

Kan ikke du gi ateisme en sjangse? Selvfølgelig kan du ikke det, du er jo som kristen 100% overbevist av din tro. Jeg er ateist fordi jeg er 100% overbevist av logikk. Logikk > Tro. EOD.

 

Som den gamle mattelæreren min sa; "Du skal ikke tro, du skal vite!"

 

(Hvis du, som kristen, ikke har kristne foreldre er du en av få. Ignorér isåfall det ovenfor.)

Lenke til kommentar
Jepp, hvis gud er god, hvorfor svarer han da på bønnen til de som vil ha lønnspålegg og ikke de som sulter?

Hva får deg til å tro at Gud er sosialist? ;-)

9260536[/snapback]

Tja, et av kravene for å komme i himmelen ifølge bibelen er å selge alt du eier og gi det bort.

Lenke til kommentar
Fy faen så latterlig! SE PÅ DEN SIDEN! Hvordan får du et område som ligger bortenfor tyrkia til å bli en del av europa?! Din definisjon på kontinetet er feil, kan du i det minste se på linken?! Du er jo faen meg en idiot du, " BOM der var det argumentet slått ned " DET LIGGER IKKE MER I EUROPA SIDEN DET IKKE ER ET LAND!

9260881[/snapback]

Følg med i geografitimen din du. Georgia og Azerbaijan er de to landene som ligger lengst sør. Du tar feil, og det er det ikke bare jeg som sier. Tsjetsjenia er og blir i Europa, og ditt utsang om at det ikke har vært krig i Europa på 60 år er FEIL!

 

"DET LIGGER IKKE MER I EUROPA SIDEN DET IKKE ER ET LAND".

Ligger svalbar i Europa? Åland? Hva med Vestfold (sist jeg sjekket var ikke det et eget land).

Lenke til kommentar
PS: Dette er ingen "frelsespost", prøv å ikke missforstå.

 

Har lagt merke til at under religion, filosofi og livvsyn, så er det en del folk som snakker  dritt/uvitende om kristendommen og kristne, og noen uten å vite i det hele tatt hva kristendommen går ut på. Jeg skjønner at mange synes kristendommen er rart og at det virker kjedelig og strengt, men hvorfor ikke gi kristendommen en sjanse? Det er ikke så strengt som mange tror, faktisk ikke strengt i det hele tatt, og det kan jo ikke skade å prøve. Og det må da være bedre å tro på noe i stedet for ingenting eller å være ateist. Har du i det hele tatt prøvd å lese i bibelen? Det er utrolig mye spennende der, og lærerikt.

 

Det jeg ville fram til er at du ikke burde dømme kristne før du veit noe om det og har prøvd det ut, og det skader jo ikke å prøve. :thumbup:

9005367[/snapback]

 

ok...jeg har faktisk lest hele bibelen og det er akkurat derfor jeg ateist og tar sterk avstand i fra kristendummen.

 

siden du er kristen går jeg ut i fra at du er kjent med disse sitatene og praktiserer de så ofte du kan:

 

3Mos 20,9

"Den som forbanner sin far eller sin mor, skal dø. Fordi han har forbannet sine foreldre, hviler det blodskyld på ham."

 

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

 

Som du sier: barnedrap og homsedrap er spennende og lærerikt og det skader ikke å prøve.

Det er hverken kjedelig eller strengt, men dere bør ikke dømme de kristne for drap og overgrep i guds navn før du har prøvd det selv.

 

vell....om din kristne praksis ikke vedrører dette, har jeg med den glede å meddele deg at du er hobbykristen/tviler og ikke fullblods kristen.

Du skal nok se at tvilen kommer i positiv favør en dag, og du vil legge dette destruktive sluddret bak deg en gang for alle :thumbup:

 

NB: jeg vet hva du kommer med nå, men det kan du bare spare deg.

"Den nye pakten" du sikler etter å sitere her nå, er ikke annet enn en ny age (the age of the fishes) og ikke en "pakt" som oppfordrer til anarki eller annulering av datidens regler og livsnormer.

 

-Lykke til

Lenke til kommentar

Men herregud (sig).

Dette er da ikke noe å krangle over. Jeg linket tidligere til et kart som spesifiserte eksakt hvor grensa mellom europa og asia går. Her er linken igjen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Locatio...Nsubregions.png

Delen av Russland som utgjør Tsjetsjenia ligger uten tvil i Europa.

 

Grunnen til at Georgia, Kasakstan og Tyrkia står oppført som Syd-vest asia, er fordi disse landene er "transkontinentale" land. Dvs. land som har deler i europa og deler i asia.

Lenke til kommentar

"Har lagt merke til at under religion, filosofi og livvsyn, så er det en del folk som snakker dritt/uvitende om kristendommen og kristne, og noen uten å vite i det hele tatt hva kristendommen går ut på."

-har jeg ikke merket, men jeg har sett mange kristne som snakker varmt om foreningen sin uten å vite hva den går ut på!

 

"Jeg skjønner at mange synes kristendommen er rart og at det virker kjedelig og strengt, men hvorfor ikke gi kristendommen en sjanse"

Mattematikk er strengt og kjedelig, men korrekt.

kristendummer er hverken streng (nye pakten gir spillerom for anarki), kjedelig eller korrekt.

 

Skader ikke å prøve sier du...vell, hva er vitsen med å prøve noe som ikke funker?

Blir litt som å hoppe fra fly uten fallskjerm, det skader ikke å prøve, men når du landerer du dau som ei sild!

 

 

spørsmålet ditt burde heller være "hvorfor kristen?"

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...