Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Vi har tydeligvis to vidt forskjellige definisjoner på hva europa er, men virkelig. Få tak i et kart, fordi tsjetsjenia er ikke i europa.

9260395[/snapback]

 

Tsjetsjenia er en delstat av Russland. En stor del av Russland er i Europa (Uralfjellene regnes som grensa mellom Europa og Asia). Delen av Russland som utgjør Tsjetsjenia er i Europa. Feks. er Georgia, som er landet rett sør for Tsjetsjenia, også en del av Europa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...2/Europa-no.svg

DETTE er EUROPA.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Europe

 

 

Rull litt ned så ser du et bilde av europa med alle nasjonene. Oisann, lå georgia der kanskje? lå tsjetsjenia der kanskje? Noen som sov i timene på skolen kanskje? OISANN.

 

Bortforklarer du deg? Øverst ser jeg tydelig at du nevner Europa i en helhet. Er Asia i dine øyne bare Kina og Japan?

Ja, vi har tydeligvis to vidt forskjellige definisjoner på hva Europa er. Du tror Europa består av 5 land, jeg tror det er et kontinent.

 

Jeg bortforklarer ingen ting, jeg sa at din og min definisjon på europa er forskjellige.

Jeg nevnte de store landene som er i europa, gadd ikke å nevne alle ( viste at du kom til å peke på det ). Jeg snakker om vest europa altså " kjerne europa " ikke gamle østblokkland.

 

Og hvis du er enig i at vi har forskjellige definisjoner på Europa, untatt den delen at du innbiller deg at land er med, hvorfor spør du om jeg bortforklarer ting?

Lenke til kommentar

Latskap:

 

"The Troubles" is a term used to describe two periods of violence in Ireland during the twentieth century. [.....]

The Troubles have been variously described as terrorism, ethnic conflict, a many-sided conflict, a guerrilla war, a low intensity conflict, and even a civil war.

 

Er kanskje ikke Nord-Irland en del av din definisjon på Europa heller da? En kan jo si mye rart om en bare "definerer" ting slik man vil.

Lenke til kommentar
Latskap:

 

"The Troubles" is a term used to describe two periods of violence in Ireland during the twentieth century. [.....]

The Troubles have been variously described as terrorism, ethnic conflict, a many-sided conflict, a guerrilla war, a low intensity conflict, and even a civil war.

 

Er kanskje ikke Nord-Irland en del av din definisjon på Europa heller da? En kan jo si mye rart om en bare "definerer" ting slik man vil.

9260572[/snapback]

 

Dette var da strengt tatt ikke en krig. Det var en konflikt. Selvfølgelig så er definisjonen der vag men såvidt jeg husker å ha lest så var det en krig hvis mer enn 2000 mennesker døde årlig pga. væpnede sammenstøt. Er ikke helt sikkert.

Lenke til kommentar

Det kartet har ikke med hele europa, iom. at grensen mellom europa og asia går ved uralfjellene. De ligger en god del øst for moskva.

 

Rull litt ned så ser du et bilde av europa med alle nasjonene. Oisann, lå georgia der kanskje? lå tsjetsjenia der kanskje? Noen som sov i timene på skolen kanskje? OISANN.

 

Tsjetsjenia ligger ikke der siden det ikke er en egen nasjon (det er en delstat av Russland, som jo ligger på lista). Ruller du litt lenger ned, ser du en liste over hvilke land som er med i europa. Georgia ligger faktisk på den lista, se en gang til dersom du ikke tror det.

Endret av covah
Lenke til kommentar
Og å si at en kristen ikke kan si seg enig i det jeg sier akkurat nå er helt latterlig! Vi oppfordrer ikke til etnisk rensing og mord! Vi oppfordrer ikke til å gå til krig!

 

Selvfølgelig finnes det religiøse ekstremister som ville ha gjort disse tingene, men ikke moderate og vanlige kristne!

 

Og ja, de som ofte kjemper i disse krigene og feks. i korstogene var veldig religiøse og trodde de kjempet for Gud. Men det Kristelige europa så muslimenes fremtreden som en trussel ( de styrte jo spania ). Derfor for å knekke muslimene og for å hindre dem i å ta deres landområder ( politikk! ) så sendte de hærstyrker i "Guds navn" for å gjennerobre Jerusalem, som tilfeldigvis var i hjertet av det muslimske området.

9260474[/snapback]

 

Da benekter du guds handliger eller? Det står rimelig klart i bibelen om at gud vil at jødene skal krige for ham, og han er ganske aktiv i slaktingen selv også må vite. Dette passer vel dårlig med eventyrbildet av gud som julenissen "kristne" nå til dags har i hodet. Hvordan kan du si "vi" når du skal forsvare kristne? Er du protestant? Det er liten sannsynlighet for at du er katolikk. Katolikker er den absolutte majoriteten, hva tror du de sier om krig? Var det ikke med krig at protestantismen ble spredt da?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Og å si at en kristen ikke kan si seg enig i det jeg sier akkurat nå er helt latterlig! Vi oppfordrer ikke til etnisk rensing og mord! Vi oppfordrer ikke til å gå til krig!

 

Selvfølgelig finnes det religiøse ekstremister som ville ha gjort disse tingene, men ikke moderate og vanlige kristne!

 

Og ja, de som ofte kjemper i disse krigene og feks. i korstogene var veldig religiøse og trodde de kjempet for Gud. Men det Kristelige europa så muslimenes fremtreden som en trussel ( de styrte jo spania ). Derfor for å knekke muslimene og for å hindre dem i å ta deres landområder ( politikk! ) så sendte de hærstyrker i "Guds navn" for å gjennerobre Jerusalem, som tilfeldigvis var i hjertet av det muslimske området.

9260474[/snapback]

 

Da benekter du guds handliger eller? Det står rimelig klart i bibelen om at gud vil at jødene skal krige for ham, og han er ganske aktiv i slaktingen selv også må vite. Dette passer vel dårlig med eventyrbildet av gud som julenissen "kristne" nå til dags har i hodet.

9260630[/snapback]

 

Lest det nye testamentet? Er jeg en jøde?

Lenke til kommentar
Latskap:

 

"The Troubles" is a term used to describe two periods of violence in Ireland during the twentieth century. [.....]

The Troubles have been variously described as terrorism, ethnic conflict, a many-sided conflict, a guerrilla war, a low intensity conflict, and even a civil war.

 

Er kanskje ikke Nord-Irland en del av din definisjon på Europa heller da? En kan jo si mye rart om en bare "definerer" ting slik man vil.

9260572[/snapback]

 

Dette var da strengt tatt ikke en krig. Det var en konflikt. Selvfølgelig så er definisjonen der vag men såvidt jeg husker å ha lest så var det en krig hvis mer enn 2000 mennesker døde årlig pga. væpnede sammenstøt. Er ikke helt sikkert.

9260609[/snapback]

 

Norsk blå ordbok definerer krig som:

våpenkamp mellom to el. flere stater el. folkegrupper

 

Wikipedia sier:

War is a prolonged state of violent, large-scale conflict involving two or more groups of people.
og
Krig er i sin vanligste betydning en regional væpnet konflikt mellom to eller flere parter; stater, grupper, stammer eller lignende. Motsatt av fred.

 

Når du hevder at situasjonen i Nord-Irland "strengt tatt ikke var en krig", så er du uenig med svært mange mennesker. Og å hevde dette bare for å kunne si at det ikke har vært krig i Europa på 60 år, vil jeg hevde er bare latterlig. Om det har vært en krig eller ikke ifølge din diskusjon er totalt irrelevant. Det har vært langvarige og store væpnede konflikter.

Lenke til kommentar
Nei georgia ligger ikke der, jeg mente ikke det kartet ( hvor du blandt annet ser algerie ) men det andre.

9260636[/snapback]

 

Se på disse 2 kartene:

1. http://worldatlas.com/webimage/countrys/europe/chechnya.htm

2. http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Locatio...Nsubregions.png

 

 

Legg merke på kart 1 hvor Tsjetsjenia er. Gå deretter til kart 2 og finn fram til samme område. På beskrivelsen på kartet finner du "Countries of Western Asia with partial territory in Eastern Europe – Caucasia (Ciscaucasia)" og "Asian portions of these countries" (merket med rosa og lys rosa på kartet). Det går der KLART fram at delen av Russland som utgjør Tsjetsjenia ligger i europa (siden den rosa delen ER i europa, mens den lys rosa delen er i asia).

 

Og jo, Georgia ligger på listen på linken du oppgav.

Lenke til kommentar
Rull litt ned så ser du et bilde av europa med alle nasjonene. Oisann, lå georgia der kanskje? lå tsjetsjenia der kanskje? Noen som sov i timene på skolen kanskje? OISANN.

9260543[/snapback]

Haha, ignorante tosk. Hver så snill å fortell meg at det der var en spøk fra din side?

Tsjetsjenia er ikke et land, men hører under under Russland. De vil frigjøre seg, noe Russland ikke vil at de skal gjøre. DERFOR er det krig der!

Kanskje det var du som faktisk sov igjennom skolen, hvor du viser her at du faktisk ikke vet hva du snakker om.

Hver så snill, neste gang; vit hva du diskuterer slik at du slipper å dumme deg ut så fælt.

 

Jeg bortforklarer ingen ting, jeg sa at din og min definisjon på europa er forskjellige.
Jeg nevnte de store landene som er i europa, gadd ikke å nevne alle ( viste at du kom til å peke på det ). Jeg snakker om vest europa altså " kjerne europa " ikke gamle østblokkland.

 

Og hvis du er enig i at vi har forskjellige definisjoner på Europa, untatt den delen at du innbiller deg at land er med, hvorfor spør du om jeg bortforklarer ting?

9260543[/snapback]

Det går ikke ann å ha forskjellige definisjoner på et kontinent. Et kontinent er å blir det samme, uansett hvordan du vrir å vender på det. Men greit nok, din definisjon er feil, min er riktig.

 

Du startet med å si at Gud finnes siden det ikke har vært krig i Europa på 60 år (roughly said). Jeg nevnte Balkan, men Balkan er vist ikke med i din versjon av "Europa". Jeg henviste deg til Tsjetsjenia, noe du ikke en gang mener ligger i Europa siden det ikke står på Wikipedia sin liste over land i Europa. Nå har du lært at Tsjetsjenia faktisk ikke er et land, og "bom", der var det argumentet slått ned. Det du bortforklarer deg med er at du sier at det ikke har vært krig i Europa på 60 år, og avviser alle andre kriger som har vært etter det siden det ikke er med i din versjon av "Europa".

 

Jeg håper for din egen guds skyld at du ikke har basert din tro på dette utsanget, for da blir du fort ateist.

Lenke til kommentar
Lest det nye testamentet? Er jeg en jøde?

9260638[/snapback]

Har du lest det gamle? Det er like mye Guds ord som Det Nye Testamentet. Det som står der er hva din Gud har gjort ifølge din tro, uansett om det Det Nye Testamentet er snillere eller ikke. Det gamle er å blir handliger gjort av din Gud og lover lagd av din Gud.

Lenke til kommentar
Den var stygg, likar ikkje gud og dinna religionen, men kan ha litt respekt for dei andre som likar den ;)

9260783[/snapback]

Beklager, men jeg kan ikke se hva som er stygg med denne. Han går imot det femte budet (Du skal ikke slå ihjel.). Hvor mange millioner er det han egentlig har drept? Hvor mange millarder kan han redde fra en grusom død, uten at han gjør det?

Er ikke da Gud ond? Fortjener ikke Gud å brenne i helvete sammen med alle andre onde mennesker? Eller har Gud rett til å være ond siden siden han er Gud?

 

Det er ikke noe stygt og respekt løs med dette. Jeg setter spørsmål med hva faktisk kristne kan tro på, og de tror faktisk på et sadistisk vesen.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Rull litt ned så ser du et bilde av europa med alle nasjonene. Oisann, lå georgia der kanskje? lå tsjetsjenia der kanskje? Noen som sov i timene på skolen kanskje? OISANN.

9260543[/snapback]

Haha, ignorante tosk. Hver så snill å fortell meg at det der var en spøk fra din side?

Tsjetsjenia er ikke et land, men hører under under Russland. De vil frigjøre seg, noe Russland ikke vil at de skal gjøre. DERFOR er det krig der!

Kanskje det var du som faktisk sov igjennom skolen, hvor du viser her at du faktisk ikke vet hva du snakker om.

Hver så snill, neste gang; vit hva du diskuterer slik at du slipper å dumme deg ut så fælt.

 

Jeg bortforklarer ingen ting, jeg sa at din og min definisjon på europa er forskjellige.
Jeg nevnte de store landene som er i europa, gadd ikke å nevne alle ( viste at du kom til å peke på det ). Jeg snakker om vest europa altså " kjerne europa " ikke gamle østblokkland.

 

Og hvis du er enig i at vi har forskjellige definisjoner på Europa, untatt den delen at du innbiller deg at land er med, hvorfor spør du om jeg bortforklarer ting?

9260543[/snapback]

Det går ikke ann å ha forskjellige definisjoner på et kontinent. Et kontinent er å blir det samme, uansett hvordan du vrir å vender på det. Men greit nok, din definisjon er feil, min er riktig.

 

Du startet med å si at Gud finnes siden det ikke har vært krig i Europa på 60 år (roughly said). Jeg nevnte Balkan, men Balkan er vist ikke med i din versjon av "Europa". Jeg henviste deg til Tsjetsjenia, noe du ikke en gang mener ligger i Europa siden det ikke står på Wikipedia sin liste over land i Europa. Nå har du lært at Tsjetsjenia faktisk ikke er et land, og "bom", der var det argumentet slått ned. Det du bortforklarer deg med er at du sier at det ikke har vært krig i Europa på 60 år, og avviser alle andre kriger som har vært etter det siden det ikke er med i din versjon av "Europa".

 

Jeg håper for din egen guds skyld at du ikke har basert din tro på dette utsanget, for da blir du fort ateist.

9260703[/snapback]

 

Fy faen så latterlig! SE PÅ DEN SIDEN! Hvordan får du et område som ligger bortenfor tyrkia til å bli en del av europa?! Din definisjon på kontinetet er feil, kan du i det minste se på linken?! Du er jo faen meg en idiot du, " BOM der var det argumentet slått ned " DET LIGGER IKKE MER I EUROPA SIDEN DET IKKE ER ET LAND!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...