Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?


Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det ingen tråder om religion sånn generelt her?

9258619[/snapback]

 

Da burde du kanskje gjøre noe med det istedenfor å klage i en tråd som man diskuterer kristendom? Skal man slutte å diskutere noe bare fordi en ting er verre en det man snakker om?

9258646[/snapback]

 

Jeg har prøvd å lage en tråd, men har liksom ikke klart det. hehe.

Lenke til kommentar
Ustedalen, har ikke mennesket noe ansvar? Har vi ikke noe ansvar ovenfor oss selv? Skal vi bare la alt bli gjort av vår allmektige skaper? Hva hvis han føler at vi må lære oss en lekse? At vi må lære av feilene som blir gjort? Mennesket utvikler seg, europa har ikke hatt en krig på 60 år! Det er den lengste tiden i hele historien at det ikke har vært krig i europa! Denne utviklingen kan spre seg, rett og slett fordi mennesket lærer. Hvis jeg var Gud så hadde jeg ville latt mennesket utvikle seg selv, ikke styre de til punkt og prikke. Man syr ikke puter under armene på ungene sine! ( eller mange gjør det, men det går jo som oftest ikke bra. )

9258619[/snapback]

Mennesket har selvsagt fullt ansvar, men hvis den kristen religionen (eller da religion generelt) er sant så burde man faktisk ikke ha det. Hvis han føler at vi må lære en lekse, så er det en utrolig lang lekse han skal lære oss. Det har vært krig og elendighet så lenge mennesket har eksistert.

Europa HAR hatt flere kriger etter andre verdenskrig. Hva med krigen i Kosovo, Bosnia osv? Der var det folkemord på folkemord. IKKE kom her å si at det ikke finnes krig og elendighet i Europa.

 

Nei, man syr ikke puter under armene på ungene sine, men hvis ungene dine dreper og lemlester andre folk og du HAR muligheten til å bryte inn, men gjør ikke dette vil du få fengselstraff. Tenk deg litt om!

Lenke til kommentar
Ustedalen, har ikke mennesket noe ansvar? Har vi ikke noe ansvar ovenfor oss selv? Skal vi bare la alt bli gjort av vår allmektige skaper? Hva hvis han føler at vi må lære oss en lekse? At vi må lære av feilene som blir gjort? Mennesket utvikler seg, europa har ikke hatt en krig på 60 år! Det er den lengste tiden i hele historien at det ikke har vært krig i europa! Denne utviklingen kan spre seg, rett og slett fordi mennesket lærer. Hvis jeg var Gud så hadde jeg ville latt mennesket utvikle seg selv, ikke styre de til punkt og prikke. Man syr ikke puter under armene på ungene sine! ( eller mange gjør det, men det går jo som oftest ikke bra. )

9258619[/snapback]

Mennesket har selvsagt fullt ansvar, men hvis den kristen religionen (eller da religion generelt) er sant så burde man faktisk ikke ha det. Hvis han føler at vi må lære en lekse, så er det en utrolig lang lekse han skal lære oss. Det har vært krig og elendighet så lenge mennesket har eksistert.

Europa HAR hatt flere kriger etter andre verdenskrig. Hva med krigen i Kosovo, Bosnia osv? Der var det folkemord på folkemord. IKKE kom her å si at det ikke finnes krig og elendighet i Europa.

 

Nei, man syr ikke puter under armene på ungene sine, men hvis ungene dine dreper og lemlester andre folk og du HAR muligheten til å bryte inn, men gjør ikke dette vil du få fengselstraff. Tenk deg litt om!

9258748[/snapback]

 

Lang lekse for oss ja? men kanskje ikke for han?

 

Og hvis han er allmektig, hva hvis han har sett frem i tid og funnet ut at det beste han kan gjøre er å la oss gjøre det selv? Kanskje dette er den beste måten? Store deler av verden har faktisk kommet seg ganske bra.

 

*Når jeg tenker europa så tenker jeg liksom Europa, ikke balkan.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Lang lekse for oss ja? men kanskje ikke for han?

 

Og hvis han er allmektig, hva hvis han har sett frem i tid og funnet ut at det beste han kan gjøre er å la oss gjøre det selv? Kanskje dette er den beste måten? Store deler av verden har faktisk kommet seg ganske bra.

 

*Når jeg tenker europa så tenker jeg liksom Europa, ikke balkan.

9258814[/snapback]

Ja, en lekse på mangfoldige titusner av år. Flott, la oss drepe millarder av mennesker slik at noen kan lære en lekse, selv om jeg kan stoppe all elendigheten i hele verden sisden jeg er allmektig.

 

Balkan ligger faktisk i Europa, hvis du ikke viste det. Hva med krigen i Tsjetsjenia?

Vit hva du uttaler deg om!

Lenke til kommentar

Og hva med de hundre millioner menneskene som kommer til å sulte i hjel de par årene?

 

Hvilke lekse gir gud dem?

 

Eller er de en straff fra gud for å få europeere til å føle skyld?

 

Hva er poenget med å la hundretusener av barn dø av sult hvert fordi foreldrene deres ikke har mulighet til å holde dem i live?

Det kan ikke kalles en "lekse" -- det er en grusomhet.

Lenke til kommentar
Lang lekse for oss ja? men kanskje ikke for han?

 

Og hvis han er allmektig, hva hvis han har sett frem i tid og funnet ut at det beste han kan gjøre er å la oss gjøre det selv? Kanskje dette er den beste måten? Store deler av verden har faktisk kommet seg ganske bra.

 

*Når jeg tenker europa så tenker jeg liksom Europa, ikke balkan.

9258814[/snapback]

Ja, en lekse på mangfoldige titusner av år. Flott, la oss drepe millarder av mennesker slik at noen kan lære en lekse, selv om jeg kan stoppe all elendigheten i hele verden sisden jeg er allmektig.

 

Balkan ligger faktisk i Europa, hvis du ikke viste det. Hva med krigen i Tsjetsjenia?

Vit hva du uttaler deg om!

9258907[/snapback]

 

HAHAHAHHA din tufs, jeg vet godt hva jeg uttaler meg om. "Tsjetsjenia er en republikk i den russiske føderasjonen beliggende i den nordlige del av Kaukasus." STORBRITANNIA, FRANKRIKET, TYSKLAND, BELGIA, NEDERLAND, SPANIA OG ITALIA. ALLE Nasjonene som utgjør "EUROPA" I den forstand vestlige europa som ikke var/er under russisk kontroll har IKKE vært i krig! BALKAN er BALKAN. Hvis du kan litt historie så vet du hva jeg snakker om. Og forresten din "allviter" så ligger ikke Tsjetsjenia i europa.

Lenke til kommentar
HAHAHAHHA din tufs, jeg vet godt hva jeg uttaler meg om. "Tsjetsjenia er en republikk i den russiske føderasjonen beliggende i den nordlige del av Kaukasus." STORBRITANNIA, FRANKRIKET, TYSKLAND, BELGIA, NEDERLAND, SPANIA OG ITALIA. ALLE Nasjonene som utgjør "EUROPA" I den forstand vestlige europa som ikke var/er under russisk kontroll har IKKE vært i krig! BALKAN er BALKAN.  Hvis du kan litt historie så vet du hva jeg snakker om. Og forresten din "allviter" så ligger ikke Tsjetsjenia i europa.

9260151[/snapback]

Før det første, Tsjetsjenia ligger i Europa. For det andre, selv om det er en republikk i den russiske føderasjonen vil det ikke si at den IKKE ligger i Europa og at det IKKE er en krig.

De landene du skriver ovenfor utgjør IKKE Europa alene. Du mangler 40 land på den listen din, og selv om de landene du nevner er de største så er ikke det Europa alene.

Balkan er Balkan ja, men det LIGGER i EUROPA, og det stemmer ikke overens med ditt UTSANG om at det IKKE har vært krig i EUROPA (som inkluderer BALKAN, tro det eller ei) på 60 år.

 

Og hvis Gud har vært så "snill" og ikke gitt "Europa" en krig på 60 år, hvorfor sender han terroristangrep på Storbritania og Spania (som faktisk utgjør din liste av "Europa")?

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
HAHAHAHHA din tufs, jeg vet godt hva jeg uttaler meg om. "Tsjetsjenia er en republikk i den russiske føderasjonen beliggende i den nordlige del av Kaukasus." STORBRITANNIA, FRANKRIKET, TYSKLAND, BELGIA, NEDERLAND, SPANIA OG ITALIA. ALLE Nasjonene som utgjør "EUROPA" I den forstand vestlige europa som ikke var/er under russisk kontroll har IKKE vært i krig! BALKAN er BALKAN.  Hvis du kan litt historie så vet du hva jeg snakker om. Og forresten din "allviter" så ligger ikke Tsjetsjenia i europa.

9260151[/snapback]

Før det første, Tsjetsjenia ligger i Europa. For det andre, selv om det er en republikk i den russiske føderasjonen vil det ikke si at den IKKE ligger i Europa og at det IKKE er en krig.

De landene du skriver ovenfor utgjør IKKE Europa alene. Du mangler 40 land på den listen din, og selv om de landene du nevner er de største så er ikke det Europa alene.

Balkan er Balkan ja, men det LIGGER i EUROPA, og det stemmer ikke overens med ditt UTSANG om at det IKKE har vært krig i EUROPA (som inkluderer BALKAN, tro det eller ei) på 60 år.

 

Og hvis Gud har vært så "snill" og ikke gitt "Europa" en krig på 60 år, hvorfor sender han terroristangrep på Storbritania og Spania (som faktisk utgjør din liste av "Europa")?

9260326[/snapback]

 

hahaha jeg ler av deg. Gå inn på wikipedia og finn deg et bilde av " europa " så ser du klart at du har bomma litt. Jeg nevnte de store landene som er i europa, gadd ikke å nevne alle ( viste at du kom til å peke på det ). Jeg snakker om vest europa altså " kjerne europa " ikke gamle østblokkland. Vi har tydeligvis to vidt forskjellige definisjoner på hva europa er, men virkelig. Få tak i et kart, fordi tsjetsjenia er ikke i europa.

Lenke til kommentar
Krig er faktisk som oftest religiøst, hvis vi ser i mange forskjeldige religioner finner vi eksempler på at krig er hellig. Dette gjelder Europeiske religioner og asiatiske religioner .

9260428[/snapback]

 

Krig handler ALLTID om politikk. Man bruker bare religion som et skalkeskul og for å få støtte blandt folket.

Lenke til kommentar
Krig er faktisk som oftest religiøst, hvis vi ser i mange forskjeldige religioner finner vi eksempler på at krig er hellig. Dette gjelder Europeiske religioner og asiatiske religioner .

9260428[/snapback]

 

Krig handler ALLTID om politikk. Man bruker bare religion som et skalkeskul og for å få støtte blandt folket.

9260433[/snapback]

 

Da deler du ikke samme oppfattning som de som selv har deltatt i disse religiøse krigene, eller de menneskene som deler troen. En kristen kan ikke si seg enig i det du sier, fordi da benekter h*n det som står i bibelen. Samme gjelder mange andre trossyn.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Krig er faktisk som oftest religiøst, hvis vi ser i mange forskjeldige religioner finner vi eksempler på at krig er hellig. Dette gjelder Europeiske religioner og asiatiske religioner .

9260428[/snapback]

 

Krig handler ALLTID om politikk. Man bruker bare religion som et skalkeskul og for å få støtte blandt folket.

9260433[/snapback]

 

Da deler du ikke samme oppfattning som de som selv har deltatt i disse religiøse krigene, eller de menneskene som deler troen. En kristen kan ikke si seg enig i det du sier, fordi da benekter h*n det som står i bibelen. Samme gjelder mange andre trossyn.

9260440[/snapback]

 

Haha nei det gjør jeg ikke. Det at mennesker mener de har fått et kall fra Gud, og at det kallet sier at de skal gå rundt og etnisk rense et område er helt sinnsykt. Og ja, jeg mener visse ting som står i det gamle testamentet er helt latterlig og sykt.

Lenke til kommentar

Og å si at en kristen ikke kan si seg enig i det jeg sier akkurat nå er helt latterlig! Vi oppfordrer ikke til etnisk rensing og mord! Vi oppfordrer ikke til å gå til krig!

 

Selvfølgelig finnes det religiøse ekstremister som ville ha gjort disse tingene, men ikke moderate og vanlige kristne!

 

Og ja, de som ofte kjemper i disse krigene og feks. i korstogene var veldig religiøse og trodde de kjempet for Gud. Men det Kristelige europa så muslimenes fremtreden som en trussel ( de styrte jo spania ). Derfor for å knekke muslimene og for å hindre dem i å ta deres landområder ( politikk! ) så sendte de hærstyrker i "Guds navn" for å gjennerobre Jerusalem, som tilfeldigvis var i hjertet av det muslimske området.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
hahaha jeg ler av deg. Gå inn på wikipedia og finn deg et bilde av " europa " så ser du klart at du har bomma litt. Jeg nevnte de store landene som er i europa, gadd ikke å nevne alle ( viste at du kom til å peke på det ). Jeg snakker om vest europa altså " kjerne europa " ikke gamle østblokkland. Vi har tydeligvis to vidt forskjellige definisjoner på hva europa er, men virkelig. Få tak i et kart, fordi tsjetsjenia er ikke i europa.

9260395[/snapback]

List of conflicts in Europe

Chechen Wars (1994–present)

 

http://worldatlas.com/webimage/countrys//chechnya.htm

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
chechnya.gif

 

Rett sør for Tsjetsjenia ligger Georgia. Georgia LIGGER i Europa, og Tsjetsjenia ligger ikke lenger øst en Georgia. Finn et kart over hvor den Europeisk-Russiske grensen går, og hvor Tsjetsjenia ligger i forhold til dette. Du vil da se at Tsjetsjenia LIGGER i Europa.

 

Mennesket utvikler seg, europa har ikke hatt en krig på 60 år!
Jeg snakker om vest europa altså " kjerne europa " ikke gamle østblokkland. Vi har tydeligvis to vidt forskjellige definisjoner på hva europa er

Bortforklarer du deg? Øverst ser jeg tydelig at du nevner Europa i en helhet. Er Asia i dine øyne bare Kina og Japan?

Ja, vi har tydeligvis to vidt forskjellige definisjoner på hva Europa er. Du tror Europa består av 5 land, jeg tror det er et kontinent.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...