Gå til innhold

Hvorfor ikke kristen?

Gjest medlem-122015

Anbefalte innlegg

+ Gud er allmektig. Har sagt det før og sier det igjen: Vi mennesker valgte Gud bort, Gud har aldri valgt oss bort. Vi trodde vi ville greie oss uten Gud. Men som du ser så har vi ikke gjort det. Se på alt i verden, vold osv som skjer. Vi har krig. Vi hater værandre. Tenk hvor flott vi kunne ha hatt det hvis alle kunnet kommet til Himmelen. Tro på Jesus, følg ham. Så får du livet;) Kjempe og tenke på. Flott...:)

9255955[/snapback]

Ja hvorfor har vi krig i midtøsten?

9255967[/snapback]

Fordi menneskene er dumme nok til å krige. De skal alle ha det beste. Det er ikke Gud sin feil at det er krig i midtøsten. Det er menneskene som kriger.Ikke så vanskelig og forstå?

9255983[/snapback]

SÅ hellig krig har ikke noe med gud og religion å gjøre....ok, da vet vi det

9256000[/snapback]

Hellig krig har ikke noe med Gud å gjøre. Religion ja. Det er ikke Gud som holder den hellige krigen er det det. Det er mennesker som er hjernevasket det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les BIBELEN, så forstår du...

9255989[/snapback]

Men hvordan kan du mene at det er fakta, det er jo ingenting som beviser at bibelen er guds ord!

9256003[/snapback]

Nei, men det er ingenting som beviser at det ikke er Guds ord. Les Bibelen. Det er en menig med livet, enn det vi gjør her på jorden.

Lenke til kommentar

Les BIBELEN, så forstår du...

9255989[/snapback]

Men hvordan kan du mene at det er fakta, det er jo ingenting som beviser at bibelen er guds ord!

9256003[/snapback]

Nei, men det er ingenting som beviser at det ikke er Guds ord. Les Bibelen. Det er en menig med livet, enn det vi gjør her på jorden.

9256025[/snapback]

Men tenk da, sannsynligheten for at det er Guds ord er jo så minimal, du må da forstå det, og hvorfor skal Bibelen, og ikke Koranene være guds sanne ord?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

9256025[/snapback]

Eg får be om orsaking for min ignoranse, men kvifor er du på jorda? Er det ikkje berre å ta sjølvmord så kjem du til "livet" ditt?

red: ikkje at eg oppfordrar deg til å gjere det, men eg berre lurer :p

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Min subjektive mening er at bibelen helt klart er en nyttig bok å lese, om en leser hele boka ser en fort de mange selvmotsigelsene, kvinneforakten, forakt for liv, perversitetene og den depreverte moralen som helt klart kommer frem. Det er i tillegg en hel del rent ut bisarre ting som beskrives, så jeg er enig, les bibelen folkens.

Så til det Chaos117 skrev over:

Så, fordi en ikke har bevis for at bibelen ikke er guds ord er det logisk å anta at den er det?

Dette er akkurat den, unnskyld uttrykket, himmelropende ignorante selvmotsigende og sirkulære "bevisføringen" teister kommer drassende med når de står overfor argumentasjon som de ikke kan svare på.

Jeg har fortsatt tilgode å se en eneste argumentasjon basert på logikk og uten bibelsitater, der en supernaturalistisk eksistens kan fortone seg som plausibel.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Ettersom bibelen var på talemål før den ble til slutt skrevet ned, såklart er det ting som blir forandret da folk forteller slikt over tid. Med litt jesu vin av vann så er det ikke rart det står mye rart i bibelen. :)

9256056[/snapback]

Det likestiller den jo med Asbjørnen og Moe's samlede eventyr, historier som fortelles gjennom generasjoner... bortsett fra at "gud" ikke kan bevises eller motbevises

Endret av Iver-th
Lenke til kommentar
Eg får be om orsaking for min ignoranse, men kvifor er du på jorda? Er det ikkje berre å ta sjølvmord så kjem du til "livet" ditt?

Vi kristne har en oppgave her på jorden, og hvis det når var sant (noe jeg tror det er) ville det jo være utrolig feigt av meg å tenke "jaja, nå kommer jeg til himmelen ihvertfall, de andre får finne ut av det selv". Paulus sier noe om dette, husker ikke helt hvor det står. Men hvis du er interessert skal jeg finne det til deg :)

Og ser en del av dere ikke forstår hvorfor en person ikke får komme til himmelen fordi de ikke tror på Jesus. Dette er selvfølgelig vanskelig for kristne og svelge også. Jeg har selvfølgelig ingen interesse av at noen skal komme til helvete.

Men ved syndefallet ble mennesket skilt fra Gud. Da Jesus ble korsfestet gav han oss muligheten til å komme tilbake. Men du må ta i mot tilbudet. Man blir ikke tvunget.

Når det gjelder de som aldri har fått høre om Jesus, så står det at det vil være bedre på dommens dag å aldri ha hørt om evangeliet, enn å ha hørt og forkastet det. Men hva som konkret vil skje vet vi ikke.

Lenke til kommentar

9256025[/snapback]

Tror du det bor enhjørninger i skyene bare fordi det ikke er motbevist? Hvis ikke, så burde du skjønne hvorfor man ikke burde tro på Gud bare fordi han ikke er motbevist.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt morsomt å lese alt Chaos skriver her. Hvordan kan du tro så blindt på alt som står i bibelen? Ingenting kan bevises, og sammenlignet med faktiske bevis innen vitenskap skjønner jeg ikke helt hvordan man fremdeles holder fast ved "Gud".

Men joda, hvis man er i tvil, vil også jeg anbefale at man leser bibelen. Det må uten tvil være den enkleste måten å overbevise seg selv om så godt som alt som står i den ikke er mer realistisk enn eventyret om askeladden og det halve kongeriket.

Penn & Teller - The bible is bullshit (

)

"Don't read the bible for a moral code. Read it because we need more atheists, and nothing will get you there faster, then reading the damn bible."

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt morsomt å lese alt Chaos skriver her. Hvordan kan du tro så blindt på alt som står i bibelen? Ingenting kan bevises, og sammenlignet med faktiske bevis innen vitenskap skjønner jeg ikke helt hvordan man fremdeles holder fast ved "Gud".

Men joda, hvis man er i tvil, vil også jeg anbefale at man leser bibelen. Det må uten tvil være den enkleste måten å overbevise seg selv om så godt som alt som står i den ikke er mer realistisk enn eventyret om askeladden og det halve kongeriket.

Penn & Teller - The bible is bullshit (

)

"Don't read the bible for a moral code. Read it because we need more atheists, and nothing will get you there faster, then reading the damn bible."

9256697[/snapback]

Penn & Teller er mine helter, anbefaler alle å kjøpe Bullshit sesongene

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734

djeez...nu må fanmæ folk få opp auan å få fengern ut av ræva å innse at kristendommen e like reelt som ringenes herre å troll å hekse å hele pakka!

det finnes INGEN bevis førr at bibeln e sann i det HELE tatt , godt mulig at det fantes en kar me navn jesus , men ALT det andre e b'ære tull!

at adam å eva starta mennesketida i en eplehage sammens med han gammel-erik sjøl e jo latterlig!

å di som verkeli e farlig e dæm som e hyperkristen pga dæm e jo steike hjærnevaske. kor ofte høre man ikkje på nyhetene at den prapsmistenkte var medlem av en kristen menighet?? se bare på Knuteby!!

nei kristendommen kan styre så mye dæm vil , dæm får ikk støtte eller anna hos mæ!

trur alle kristne skal begynne å lese litt LaVey jeg!!

alle kristne som tror på gud å greier å greier , jau dæm e syk i hodet!

Lenke til kommentar

Hahahahaha.. hahaha. You just made my day, takk skal du faenmeg ha. :D

Jeg tror vi trygt kan annta at Chaos ble prakka på seg kristendommen i ung alder, for det virker ikke som om han kan tenke logisk. Bibelen er ei bok, din ignorante tulling, og ingenting mer. Du snakker som om det faktisk var Guds ord som står i den, men hvem faen intervjua Gud? Hvem SÅ på når han skapte jorda og universet? Teorien om at Gud skapte alt er så hjernedød og latterlig, at jeg ikke kan skjønne hvordan folk kan si at evolusjonsteorien er usannsynlig. Vi driter i deres meninger, kristne, fordi meningene deres er støttet opp av ei bok. Guess what, det blir ikke sannsynlig selv om det står skrevet. Magikere finnes, les Harry Potter, kan jeg svare med da.

Chaos: Ikke drit deg selv mer ut. Stikk til kirka og be litt eller noe, for på et diskusjonsforum hører du ikke hjemme, hvis du er så fast bestemt i ditt lille, trange, lukkede hode om at bibelen er sann og at alle andre religioner er feil.

Endret av Bamsemumsen
Lenke til kommentar
Du er ikke så svært oppdatert du. Les bilbelen, lær mer om det. Så kan du komme tilbake og si hva du mener.

Jepp, jeg har lest Bibelen, og jeg har lest mye annet. Det er nettopp derfor jeg spør.

+ Gud er allmektig.

Men ikke mektig nok til å vinne over djevelen?

Har sagt det før og sier det igjen: Vi mennesker valgte Gud bort, Gud har aldri valgt oss bort.

Det virker ikke som han er så lei seg for det, da. Selv de som har valgt Gud opplever smerte, sykdom, sorg osv …

Tro på Jesus, følg ham. Så får du livet;) Kjempe og tenke på. Flott...:)

9255955[/snapback]

9255932[/snapback]

"Følg Jesus" … Du sa jo at Kristendommen ikke var en religion, siden man ikke skulle underkaste seg guden sin? Hvis jeg ikke følger Jesus, da blir jeg jo ikke frelst, gjør jeg vel?

Btw, er du Vitne?

Lenke til kommentar
+ Gud er allmektig.

9255955[/snapback]

Hvis din Gud er allmektig, hvorfor stopper han ikke elendigheten på jorden? Hvis han er allmektig, hvorfor lar han mennesket krige? Og hvis det er slik at han KAN bryte inn, men gjør det ikke siden han har gitt mennesket fri vilje, er ikke din Gud en sadistisk jævel da?

Lenke til kommentar

Spådom: Nå kommer argumentet ut fra fri vilje, hehe :D

Men så kan en jo se på det som definerer gud.

1: Gud er allmektig

2: Gud er allestedsnærværende, uavhengig av tid og rom

3: Gud er er allvitende

4: Gud er kjærlighet

Om gud er dette vet/visste han alt som ville skje, skjer og kommer til å skje. Hvorfor skapte han da mennesker som ikke tror på ham? Er det fordi han trenger noen å fylle opp helvete med så en fpr en slags balansegang? Et slags åndelig og kosmisk årsak/virkning - fenomen?

Og om gud er kjærlighet, hva slags definisjon av kjærlighet er det å skape mennesker som han vet, før han skaper dem, kommer til å ende opp i helvete?

En hadde blitt sett på som en groteskt ond person om en kastet sine barn in i en sentralfyr, forksjellen her er at guds sentrafyr ikke dreper deg, men du brenner evig skal en tro skriften.

For ikke å snakke om fundamentet i syndefall og fri vilje debatten;

Edens hage, ormen, eplet, Adam og Eva.

Gud visste jo allerede hva som kom til å skje i og med at han er allvitende, det kan ikke ha noe med at gud ville vite ditt eller datt, observere reaksjoner eller noe som helst, da han allerede visste dette i kraft av å være allvitende.

Ønsker, søken etter viten, det å ville noe og andre menneskelige egenskaper er inkompatibelt med en allvitende, allestedsnærværende og almektig gud.

Er det virkelig noen som ikke ser paradoksene her?

Det myldrer av dem!

Dette er bare noen få av selvmotsigelsene og paradoksene en kommer frem til med et ørlite snev av innsikt.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen tråder om religion sånn generelt her? alle her pirker på kristendommen, men dere snakker ikke om den religionen som faktisk i dag gjør noe virkelig jævlig nemling Islam. Alqaida ( eller hvordan det skrives ), Taliban, Hamas, Hizbolla osv.

Det lages tråder som " Dette har jeg aldri blitt svart på av en kristen " og tråden tar av. Det utvikler seg til en hat-tråd hvor det ikke er noen konstruktiv diskusjon angående emnet, og mange tråder lages rett og slett bare for å vise forakt for Kristendommen.

Hvorfor hører man ikke på grunnene til at mange tror? Jeg var ikke Kristen før, jeg har blitt kristen. Jeg gjorde det fordi jeg følte en trygghet + jeg hadde en meget sterk opplevelse i en begravelse. Når man da ( som har skjedd ) får kommentarer som " Hvis man må tro på kristendommen for å takle ting da er man pingle/feig " så bare understreker mange av dere ignoransen dere har over andre mennesker.

Det er ikke alle som er like sterke her i verden.

Når jeg ser utallige tråder som bare pirker på Kristendommen men ikke nevner en dritt om noe annet, ikke om islam, buddisme, hinduisme, sikhiksme osv så føler jeg at dere mister troverdighet. Mange her vet veldig mye om emnet, men veldig mange vet faktisk ingen ting. De bare plukker opp generelle spørsmål, tar opp paradokser som er blitt tatt opp en million ganger før for å så slakte enhver kristen som i det minste PRØVER å svare deg. Det er veldig mye vi ikke vet om kristendommen. Det er faktisk veldig mye vi ikke vet noen ting om. Så og forvente at vi skal kunne svare på et paradoks?! HALLO liksom. Det er et paradoks! Hvorfor stille det samme retoriske spørsmålet om og om igjen? " hvorfor ditt og hvorfor datt " Jeg tror fordi jeg velger og tro.

Ustedalen, har ikke mennesket noe ansvar? Har vi ikke noe ansvar ovenfor oss selv? Skal vi bare la alt bli gjort av vår allmektige skaper? Hva hvis han føler at vi må lære oss en lekse? At vi må lære av feilene som blir gjort? Mennesket utvikler seg, europa har ikke hatt en krig på 60 år! Det er den lengste tiden i hele historien at det ikke har vært krig i europa! Denne utviklingen kan spre seg, rett og slett fordi mennesket lærer. Hvis jeg var Gud så hadde jeg ville latt mennesket utvikle seg selv, ikke styre de til punkt og prikke. Man syr ikke puter under armene på ungene sine! ( eller mange gjør det, men det går jo som oftest ikke bra. )

Kan vi ikke snakke om religion generelt? Om tro? Hvorfor tro er bra og hvorfor mange mener tro er dårlig? Mennesker tror fordi de trenger noe å holde seg i. Det er ikke alle som bor i et godt utviklet land.

Jeg føler at dette innlegget har blitt litt rotete. Jeg bryr meg egentlig ikke. Fordi uansett hvor ryddig eller bra dette innlegget hadde vært så river folk det fra hverandre. Man pirker på alle mulige små feil det er mulig å finne, tar ut enkeltsetninger av sammenhengen og diskuterer det for å så si " jippi jeg vant diskusjonen ". Det handler ikke bare om å vinne diskusjonen, det handler også om å forstå hverandre bedre. Og veldig mange på dette forumet er rett og slett ikke interessert i å høre på noen forklare hvorfor de er religiøse. Når man prøver det så kommer det en rask kommentar som " Er det bare jeg som følte for å drepe noen når jeg leste det der? "

Hva er vitsen liksom? Vi kommer jo ingen vei.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar

Jeg må inrømme at jeg heller litt til å være enig med Cristopher Hitchens, skulle gjerne diskutert Islam, men det er nok en helt annen sak da den leiren er, om mulig, enda bedre utstyrt med skylapper en de som er medlem av et kristelig trossamfunn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...